Citat:
Ursprungligen postat av Skadat gods
GeForce 8000-serien bör man undvika, men nu lutar det ju inte åt att det är grafikkortet i ditt fall. GeForce 210 är knappast ett spelgrafikkort, vad är det för "videospel" du spelar?
Du kanske har för svagt PSU/nätaggregat. Vad har du för märke, modell och output i Watt? Nätagg kan gå sönder gradvis, har du provat med ett annat?
Annars kan det vara nåt fel med PCI-e-bussen eller moderkortet kanske. Är datorn (CPU/Minnen) överklockad? Har du provat att sätta alla BIOS-inställningar till standard/default/basic?
Har du provat dina grafikkort i andra datorer? Prova med ytterligare annat grafikkort i din burk, gärna ett ATI/AMD, antagligen kommer det strula då också.
TorrentLover; Skapa en egen bojkotta-tråd va!

Ne, GeForce 210 köpte jag mest bara för att kolla ifall det fungerade eftersom det inte är ett tungt videospel jag kör. FFXI oftast med lägsta settings eftersom jag kör dualbox så får inte lagga alls
Varken minnen eller CPU är överklockade, de är helt basic. Har testat alla olika BIOS inställningar som går.
Jag har inte råd att köpa ett nytt kort bara för att testa AIT/Radeon, dock från vad jag har läst på andra forum så verkar det som att orsaken till det problemet jag har är nVidias drivrutiner som strular till i hal.inf filen eftersom den är den som inte vill laddas.
Jag har ett annat kort som ska testas hos en kille i databutiken i närheten för att kolla om det funkar eller ej. Om det inte funkar så är det nog moderkortet som börjat kapsejsa.
Jag har 500W strömagreggat som jag köpet specifikt till detta kortet då jag fick det i utbyte mot ett som hade utgått.
Nyss flyttat 85 mil hemifrån så har inte några bekanta som har datorer och mitt flyttlass är fortfarande hemma och kommer inte komma ner på minst ett halvår iaf så har inte så mycket att arbeta med, helst inte med dålig ekonomi för tillfället som ny arbetslös och nyflyttad
För less just nu för att fortsätta, men kikar in senare om jag missat något.
Tack för alla svar än så länge!
TorrentLover
Betalar du så ja tack!