2012-08-15, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
ångrar systemåterställningen

menar du att systemåterställningen raderade hela ditt w7 ?

mvh
t

Hur gör jag då?

Jag är tillbaka till fabriksinstalleringarna (windows vista)...
Citera
2012-08-15, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProtagonistN
Hur gör jag då?

Jag är tillbaka till fabriksinstalleringarna (windows vista)...

http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions

mvh
t
Citera
2012-08-15, 21:05
Medlem
Citat:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows-vista/System-Restore-frequently-asked-questions

mvh
t

Jag har ingen återställningspunkt då det står att det var inaktiverat?
Citera
2012-08-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProtagonistN
Jag har ingen återställningspunkt då det står att det var inaktiverat?

ladda hem w7
ladda hem daz loader
ta bort vista och gör en ren installation från grunden
problemet löst

mvh
t
Citera
2012-08-15, 21:17
Medlem
Citat:
ladda hem w7
ladda hem daz loader
problemet löst

mvh
t

saken är ju att mailet med produktnyckeln är borta det är det som är problemet och är förjävla irriterande...
Citera
2012-08-15, 22:21
Medlem
Porthoss avatar
Du måste väl, vid något tillfälle, ha betalt för ditt OS och du måste ha angett en email-adress? Maila eller ring dem!
Citera
2012-08-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porthos
Du måste väl, vid något tillfälle, ha betalt för ditt OS och du måste ha angett en email-adress? Maila eller ring dem!

Jag får väl göra det, supporten stänger dock så tidigt så tänkte om ni hade några tips.
Citera
2012-08-15, 22:49
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Nvidia + drivrutiner = inte sant. Linux har haft enorma problem med just drivrutiner för Nvidia-produkter. Detta är Linux Torvalds kommentar: http://www.youtube.com/watch?v=MShbP...ilpage#t=2997s.
EDIT: Bör även tilläggas att jag hade enorma problem med just Nvidias drivrutiner, både till Windows och till Linux. Var dock ett par år sedan, och nu kör jag ATI/AMD med Linux, och det rullar på utmärkt!
Citera
2012-08-16, 00:59
Medlem
Citat:
ladda hem w7
ladda hem daz loader
problemet löst

mvh
t
skrev ett meddelande till dig.......

vet någin hur jag fixar ja ett "windows" till min 8gig USB, till min compaq dator och hur får jag det att rungera
Citera
2012-08-16, 01:08
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1NGpin
Tack för tipset!

Som jag förstod det rätt så är det alla applikationer, drivrutiner och diverse nödvändiga saker som jag hade på datorn från början, som jag kan se efter att ha knappat in mitt serienummer.

Men kan jag ladda ner gratis den Windows-versionen som jag hade, från samma hemsida?

Hittar inte själv men du kanske redan vet.
Bugar...
Läs i manualen hur du gör en recovery/fabriksåterställning. Även manualen hittar du här, under fliken Document: http://www.acercomputer.se/ac/sv/SE/content/drivers
Ss; User Guide, Start Guide.
Citera
2012-08-16, 09:38
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutfitta
skrev ett meddelande till dig.......

vet någin hur jag fixar ja ett "windows" till min 8gig USB, till min compaq dator och hur får jag det att rungera
Det har redan skrivits flera gånger i tråden...
Citera
2012-08-16, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amilian
Windows 7 startar inte med GeForce PCI Express

För ungefär tre månader sedan började jag få problem med att logga in i Windows Vista 32-bit. Jag använde då en GeForce 8400 GS som har fungerat perfekt. Under starten av datorn är det inga problem, dock så var det inte alla gånger den ville visa login sidan utan skärmen stannade att vara alldeles svart då den börjat ladda Windows.

Jag tänkte inte mer på det utan flyttade söderut och efter flytten så vill den inte start alls. Förut kunde den starta om jag rebootade 3-4 ggr.

Jag formaterade om alltsammans och installerade Windows 7 Professional 32-bit som är fullt uppdaterad. Dock så kommer jag inte in i Windows igen efter att den har installerat drivrutinerna. Från Safe Mode så har jag provat alla Nvidias drivrutiner och har tagit bort de tidigare helt inför varje installation, men ingen skillnad.

När jag tog bort GeForce kortet så startade Windows utan några som helst problem. Det enda är att den inbyggda GPUn är inte det bästa då man spelar videospel, blir väldigt lätt överhettad och laggar.

Idag sprang jag och köpte ett nytt grafikkort, ett splitternytt FeForce 210, och samma jäkla problem!

Först efter att datorn startade då jag precis satt in kortet så fick jag BSOD, startade om till Safe Mode där jag installerade drivrutinerna. Försökte starta upp som vanligt, men kommer endast till Windows logo där den fryser.

Testade tre andra Nvidia drivrutiner installerade från Safe Mode, men precis likadant.

Vad är det som sker, kan någon säga mig detta?!?! Det är TVÅ GeForce PCIE som inte vill fungera med Windows 7! (Safe Mode utan problem)

I min Bio kan jag endast välja mellan "Enable VGA if no ext PEG" och "Always on" på onboard VGA och det har jag alltid som "Enable VGA if no ext PEG".

Då jag hade korten i så testade jag både med "PEG" och "VGA" som den display som startar först, men det gjorde ingen skillnad.

Mitt system:
Mobo: Gigabyte M750SLI-DS4
Bios: F8K
Processor: AMD Phenom II x4 965
2 GB installerat RAM som fungerar utan problem

Någon som har någon idé om detta?

Jag försöker prata med Nvidia om problemet, men dem kommer jag inte få ett riktigt svar ifrån på säkert ytterligare tre mail eftersom de ska alltid fråga om saker man redan berättat!

nVidias support är juh helt jävla inkompetent, kan de ens förstå engelska?
TREDJE mailet från dem och FORTFARANDE så frågar och rekommenderar de saker jag redan berättade från första kontakt att jag gjort, flera gånger.

Någon annan som har en idé till en lösning annat än att köpa ett nytt GFX kort? Det sista köpet tog mina sista kronor för de närmsta 1.5 månaderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in