2012-08-13, 15:10
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardBenedictus
Har ingen manual heller

När jag startar datorn finns 4 alternativ:

F10 = Setup
Esc = Boot Menu
F11 = System Recovery (Som tycks ej fungera, händer inget när jag trycker på F11)
F9 = Diagnostics

Vilken ska jag välja för att komma åt Recovery Partition i hårddisk D och omformatera?
Manual finns att ladda hem hos tillverkarens hemsida.
T ex www.hp.com om det är en HP-dator.
Citera
2012-08-13, 15:30
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristofer.
Tjenare grabbar!!

Tänkte bara höra med er om det är ok att köra ALLA updates efter man kört WAT-grejen efter man installerat windows? eller måste man leta upp den där uppdateringen som letar efter piracyinstallationer? Och isåfall vilken är det?
Jag brukar köra in alla WinUpdates före jag kör DAZ-loadern. Man har ju 3 dagar på sig, har aldrig felat sig.

Edit: Du frågar i fel tråd, i den här finns redan massor av svar på din fråga: https://www.flashback.org/t1026161
Senast redigerad av Skadat gods 2012-08-13 kl. 15:37.
Citera
2012-08-13, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Manual finns att ladda hem hos tillverkarens hemsida.
T ex www.hp.com om det är en HP-dator.
Nej det verkar inte så, har en HP dator men hittar tyvärr inte någon manual :/
Citera
2012-08-13, 16:10
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Nej det verkar inte så, har en HP dator men hittar tyvärr inte någon manual :/
1. https://ssl.www8.hp.com/us/en/support-drivers.html
2. Skriv in produktnamnet eller produktnumret.
3. Skrolla ner och titta på höger sida efter "Manual" eller tryck CTRL+F och skriv "manual".

Om du fortfarande inte hittar så får du gärna skriva produktnumret här...
Citera
2012-08-13, 16:11
Medlem
Rensa hårdisken helt

Hej, nu är min dator nästan helt klar, det enda som fattas är hårdisken. jag har en gammal hårdisk jag vill sätta in, men jag vill helst ha den helt tom då, det finns ingenting jag vill spara på den. hur reagerar datorn på det, blir hårdisken som ny då?
Citera
2012-08-13, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Japp så länge du har rätt serialkey.
och du är helt säker på detta? står såhär på min CD (har några stycken men e ganska säker att det är denna som ska va i när jag börjar formatera )

- Fujitsu Siemens Product Recovery CD-ROM
Windows(R) XP Home Edition-SP2
"Får endast distribueras med en ny Fujitsu Siemens PC"

osv, och jag har ju som sagt Compaq PC...... men jag kan alltså formatera om hela min hårdisk och använda dessa skivor för att kunna få tillbaka windows, så länge ja har min Serial Key ??? vill vara säker så ja inte börjar formatera och sen inte kan installera windows

uppskattar verkligen hjälpen!
Citera
2012-08-13, 16:32
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BazookaMannen
Hej, jag har haft detta problem i över ett år nu och har tröttnat då det börjat komma oftare och oftare.

När jag sitter och spelar eller lyssnar på musik får datorn ibland spatt och blir jätteseg samtidigt som ljudet från alla källor hänger upp sig och det låter ungefär som myrornaskrig / radiobrus. Efter 5-10 sekunder blir det bra igen och jag kan fortsätta göra det jag gjorde i 10-30 minuter innan den får för sig att börja igen.

Ibland går det tom så långt att hela datorn hänger sig efter att ljudet brusat en längre stund och bilden blir i något av denna stilen: http://www.comreg.ie/_fileupload/Ima...n_Example6.jpg

Jag måste då starta om datorn för att få liv i den igen.

Någon som har haft samma problem eller har en aning om vad felet kan vara?
Det där ser ut som överhettat grafikkort. Kolla så fläkten är ren och snurrar, om nej på båda, först rengör och i värsta fall byt fläkt.
Citera
2012-08-13, 16:34
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allle1337
Hej, nu är min dator nästan helt klar, det enda som fattas är hårdisken. jag har en gammal hårdisk jag vill sätta in, men jag vill helst ha den helt tom då, det finns ingenting jag vill spara på den. hur reagerar datorn på det, blir hårdisken som ny då?

Menar du att du ska installera på den disken så har du möjligheten under installationen att formatera den.
Om du menar att du helt enkelt ska använda den disken som lagring så kan du lika gärna formatera den efteråt om du hellre vill det.
Citera
2012-08-13, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
1. https://ssl.www8.hp.com/us/en/support-drivers.html
2. Skriv in produktnamnet eller produktnumret.
3. Skrolla ner och titta på höger sida efter "Manual" eller tryck CTRL+F och skriv "manual".

Om du fortfarande inte hittar så får du gärna skriva produktnumret här...
Är produktnummer = Datormodell?

Tittade på klisterlapparna på sidorna och under datorn, men inget produktnummer där. Här är datormodell:

FR474AA-UUW a6632sc

Verkligen frustrerande! Inte borde det vara så svårt att hitta något så viktigt som manual

Är "System Recovery" = Omformatering av dator?

Jag ska nu göra System Recovery, men skulle vilja ha kvar mitt anti-virus program. Är det så enkelt att man endast behöver lägga över programfilerna till en tom CD-skiva, och sedan lägga in dem i datorn igen när man är färdig?
Senast redigerad av BernardBenedictus 2012-08-13 kl. 17:37.
Citera
2012-08-13, 17:47
Medlem
salxars avatar
Citat:

Tittade på klisterlapparna på sidorna och under datorn, men inget produktnummer där. Här är datormodell:

FR474AA-UUW a6632sc

Verkligen frustrerande! Inte borde det vara så svårt att hitta något så viktigt som manual

Jag ska nu göra System Recovery, men skulle vilja ha kvar mitt anti-virus program. Är det så enkelt att man endast behöver lägga över programfilerna till en tom CD-skiva, och sedan lägga in dem i datorn igen när man är färdig?
Produktnummer är mycket längre än det där. Det är alltså fel.
Citera
2012-08-13, 18:06
Medlem
Citat:

FR474AA-UUW a6632sc

är det denna du har ? http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?cc=se&lc=sv&dlc=sv&docname=c01807565#N33

om så är fallet kan du kolla här
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareCategory?os=4063&lc=sv&cc=se&dlc=sv&sw_lan g=&product=3813841#N384

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/manualCategory?cc=se&dlc=sv&lc=sv&os=4063&product= 3813841&sw_lang=&

om virusprogramet försvinner så måste du installera det igen,det går inte att kopiera några filer och flytta

mvh
t
Citera
2012-08-13, 18:58
Medlem
Nu gick allt åt skogen!

Utförde en systemåterställning (System Recovery) på min Windows Vista HP, och nu när jag startar datorn säger den bara att ett konfigurationsfel har upptäckts i systemet, och därmed kommer datorn inte fungera ordentligt. Jag blir uppmanad att kontakta kundtjänst, men finns det någon här som kan hjälpa mig?

Det står även Code Purple, vad nu det betyder..

Syftet med systemåterställning var att få datorn att bli som ny. Jag hade en "Recovery Partition" på hårdisken D. Däremot fanns det inte mycket annat som jag brydde mig om att spara så jag struntade i att spara allting på en DVD.

HJÄLP!

Tittade runt på internet och hittade en lösning som fungerar för många men jag förstår inte!

http://www.question-defense.com/2010/07/24/hpcompaq-system-configuration-error-code-purple-windows-vista

"1. Once the error box comes up press shift and F-10 to get a command line.

2. Navigate to the following folder: C:\hp\bin\checkdmi\ Hur gör jag det? Hur navigerar jag dit? För mig står det "C:\windows\system32>"

3. Enter the following command: checkdmi.cmd

4. The code looks like this: Massor av text

5. All I did was change the line “if ERRORLEVEL 1 goto mismatch” to “if ERRORLEVEL 1 goto cleanup”

6. Save the file

7. Reboot with the following command: shutdown -r -t 0
Senast redigerad av BernardBenedictus 2012-08-13 kl. 19:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in