2012-07-22, 22:01
Medlem
qrizzes avatar
Du använder Microsoft egna "ISO till usb" verktyg

http://www.microsoftstore.com/store/...usbdvd_dwnTool

How-To:
1: Ladda ner Windows 8 ISO på http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/download
2. Ladda ner och installera Microsoft egna verktyg på http://www.microsoftstore.com/store/...usbdvd_dwnTool
3. Öppna programmet och välj ISO-filen och ditt usb-minne.
4. Vänta...
5. Starta upp datorn med usb-minnet
Senast redigerad av qrizze 2012-07-22 kl. 22:03.
Citera
2012-07-22, 22:17
Medlem
Halmbals avatar
Sweclockers skrev en utmärkt guide/artikel om det nu i veckan: http://www.sweclockers.com/artikel/1...-ett-usb-minne
Citera
2012-07-23, 01:48
Medlem
Dreamerss avatar
Tjena, har ett litet problem med min nya Toshiba satelllite dator. http://www.netonnet.se/art/dator/lap...3/170462.3003/

Den fryser sig frekvent varje gång jag har spelat ett spel, sedan stängt ner spelet. Alltså så fryser den inte under tiden jag spelar, utan 2-5 minuter efter jag stängt ner spelet brukar den frysa sig. Kan någon förklara vad detta beror på? Den fryser sig aldrig annars. Vore tacksam om någon kunde hjälpa till.
Citera
2012-07-23, 10:39
Medlem
Hangurselfs avatar
Undrar om någon vet ett sätt att HELT dölja aktivitetsfältet i windows 7. Jag vet att man kan dölja det via egenskaper men då kommer det upp när man för över musen. Jag vill att det endast ska komma upp när man trycker på windowsknappen på tangentbordet. Program eller inställningar gör detsamma, bara jag fixar detta
Citera
2012-07-23, 22:54
Medlem
Legendarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halmbal
Sweclockers skrev en utmärkt guide/artikel om det nu i veckan: http://www.sweclockers.com/artikel/1...-ett-usb-minne

Funkar detta med en "lånad" version av Windows 7 från bukten?
Citera
2012-07-23, 23:00
Medlem
Hjälp med ny SSD disk osv!

Hallo!

Jag gör min fråga kort.

Köpt ny SSD disk. Ska installera OS på denna. Gamla hårddisk ska bli slave, hur tar man bort det nuvarande OS på den utan att ta bort ALLT på hårddisken? (just nu tänker jag formatering, men det måste finnas ett annat sätt).

Tack!
Citera
2012-07-23, 23:23
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phrebbie
Hallo!

Jag gör min fråga kort.

Köpt ny SSD disk. Ska installera OS på denna. Gamla hårddisk ska bli slave, hur tar man bort det nuvarande OS på den utan att ta bort ALLT på hårddisken? (just nu tänker jag formatering, men det måste finnas ett annat sätt).

Tack!
Du behöver inte ta bort någonting, installera bara på den nya disken och sen när du väl är inne i operativet så är det bara att ta bort sånt du inte behöver från den gamla disken, då t ex Windows-katalogen.
Enklaste sättet jag vet iaf.
Citera
2012-07-24, 12:56
Medlem
Hej !

Köpte en ny ultrabook nyligen, med SSD (asus, i5a,windows 7, mm) Och jag blir inte klok på en grej med nya datorn.

Fast jag bara installerat små små program som vlc, utorrent, skype, bank id, msn, mm mm, samt office student, Så har jag bara halva diskutrymmet kvar. Har 63 gb "på rymmen" någonstans i datorn. Ska tillägga att jag inte har några stora filer där heller. har järnkoll på varenda gb som jag lagt in i documents, bibliotek, mm. som sagt 63 gb gömmer sig ngn stans.

Har letat som en galning och jag hittar fan inte de saknade gigen.

Jag minns att Windows Vista gömde en massa filer någonstans i default läget. Men om 7an har samma funktioner, och i default dessutom, vet jag ej om.

Det borde framgå tydligt att jag inte är ngn wiz på det här (dock har jag hyffsad koll på pc) så jag
hoppas ngn vänlig själ har ngt tips eller kanske till och med vet vad det beror på, och hur man löser problemet. Vill ju ha tillgång till mina få gb nu när man gått til en så liten hd.

Tack på förhand !
Citera
2012-07-24, 16:48
Medlem
Tjena jag har ett väldigt stort problem med min stationära dator.

Problemet är att den inte kan starta upp. Den kommer till "windowsstartar" sen fryser den fast.
Jag är ganska data kunnig och pratade men kompis som hade liknande problem då var det ett virus från en windowsupdate vilket jag tror att jag också har drabbats av. Men då kommer problem nr 2, när jag går in på systemåterställning kan jag ta bort alla windowsupdate utan just den jag tror att det är. Det kommer upp ett felmeddelande som säger att det inte gick att genomföra systemåterställningen och att orsaken är okänd, och efter detta står det (0x8000fffff). När jag googlar det kommer det upp på windows hemsida att man ska hämta hem något eller försöka igen. Det första ladda ner något? Hur fan ska jag kunna göra det när jag aldrig kommer till skrivbordet. Försöka igen har jag gjort över 100gånger.

Jag har försökt med reparation och systemåterställning och diverse andra sakerna men inget tycks hjälpa. Vad ska jag göra? Måste jag gör en ominstallation?

Är jävligt tacksam för svar!
Citera
2012-07-24, 20:08
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bennet590
som hade liknande problem då var det ett virus från en windowsupdate vilket jag tror att jag också har drabbats av.

Är dock aning skeptiskt här att det ska ligga en infekterad fil under Windows Update. Vad heter denna uppdatering, se historiken och kB-numret.
Citera
2012-07-24, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bennet590
Tjena jag har ett väldigt stort problem med min stationära dator.

Problemet är att den inte kan starta upp. Den kommer till "windowsstartar" sen fryser den fast.
Jag är ganska data kunnig och pratade men kompis som hade liknande problem då var det ett virus från en windowsupdate vilket jag tror att jag också har drabbats av. Men då kommer problem nr 2, när jag går in på systemåterställning kan jag ta bort alla windowsupdate utan just den jag tror att det är. Det kommer upp ett felmeddelande som säger att det inte gick att genomföra systemåterställningen och att orsaken är okänd, och efter detta står det (0x8000fffff). När jag googlar det kommer det upp på windows hemsida att man ska hämta hem något eller försöka igen. Det första ladda ner något? Hur fan ska jag kunna göra det när jag aldrig kommer till skrivbordet. Försöka igen har jag gjort över 100gånger.

Jag har försökt med reparation och systemåterställning och diverse andra sakerna men inget tycks hjälpa. Vad ska jag göra? Måste jag gör en ominstallation?

Är jävligt tacksam för svar!

har oxså lite svårt att tro att du fått virus från windows update,däremot kan det vara en uppdatering som bråkar

har du testat felsäkertläge?
mvh
t
Citera
2012-07-24, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av valentino46
Hej !

Köpte en ny ultrabook nyligen, med SSD (asus, i5a,windows 7, mm) Och jag blir inte klok på en grej med nya datorn.

Fast jag bara installerat små små program som vlc, utorrent, skype, bank id, msn, mm mm, samt office student, Så har jag bara halva diskutrymmet kvar. Har 63 gb "på rymmen" någonstans i datorn. Ska tillägga att jag inte har några stora filer där heller. har järnkoll på varenda gb som jag lagt in i documents, bibliotek, mm. som sagt 63 gb gömmer sig ngn stans.

Har letat som en galning och jag hittar fan inte de saknade gigen.

Jag minns att Windows Vista gömde en massa filer någonstans i default läget. Men om 7an har samma funktioner, och i default dessutom, vet jag ej om.

Det borde framgå tydligt att jag inte är ngn wiz på det här (dock har jag hyffsad koll på pc) så jag
hoppas ngn vänlig själ har ngt tips eller kanske till och med vet vad det beror på, och hur man löser problemet. Vill ju ha tillgång till mina få gb nu när man gått til en så liten hd.

Tack på förhand !

prova detta http://windirstat.info/ så får du nog koll på GB

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här