2012-07-05, 23:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toriavic
står så här när jag ska installera windows från cd skiva,

Har ställt in så CD-ROM står högst upp. När jag sedan startar om datorn med Windows XP-skivan i så varvar datorn upp- CD/DVD-enheten varvar upp och jag ser meddelandet kommer upp skärmen, ”Tryck ned valfri tangent om du vill starta med Cd-skivan

Men när jag trycker på en tangent kommer det här bara upp hela tiden?

"reboot and select proper boot device
or insert boot media in selected boot device and press a key"

Vad är felet?

Hur många hårddiskar har du i? Har du fler än filsystemdisken så kopplar bort dessa.
Citera
2012-07-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Hur många hårddiskar har du i? Har du fler än filsystemdisken så kopplar bort dessa.

Det vet jag faktiskt inte, hur kopplar man bort dessa då?
Ska jag disable dom andra i boot menyn?
Citera
2012-07-05, 23:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Stäng av datorn helt och lokaliserar fram din filsystemdisk genom att koppla bort strömkabeln och gränssnittskabeln, te.x en SATA-kabel på den/dom andra hårddiskarna.

Man får provar sig fram på detta sätt om man nu är osäker på vilken hårddisk som det gäller.
Startar upp datorn och kontrollerar under " den här datorn "

Jag hoppas du förstår vad jag menar med denna uteslutmetoden.
Citera
2012-07-06, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Stäng av datorn helt och lokaliserar fram din filsystemdisk genom att koppla bort strömkabeln och gränssnittskabeln, te.x en SATA-kabel på den/dom andra hårddiskarna.

Man får provar sig fram på detta sätt om man nu är osäker på vilken hårddisk som det gäller.
Startar upp datorn och kontrollerar under " den här datorn "

Jag hoppas du förstår vad jag menar med denna uteslutmetoden.

Ja är egentligen totalt värdelös på datorer, så jag förstod i princip ingenting, ska jag skruva isär datorn mena du och leta där i?
Citera
2012-07-06, 17:01
Medlem
EnAlbatross avatar
Autoindexering av specifik mapp?

Har en mapp som uppdateras dagligen med nya filer på en ganska långsam dator med Windows 7, trots jag indexerat den så kommer bara de indexerande filerna upp direkt och de nya filerna måste laddas in och det går långsamt.

Hur kan jag ställa in indexeringsintervallet för just denna mappen så det sker oftare, eller till och med så fort en ny fil lagts till?
Citera
2012-07-06, 17:40
Medlem
Har fått en jävla babylon sökmotor som inte ger sig det minsta. Köpte datorn igår (fail) så har typ inga program på så tänkte att jag likaväl kan formatera om skiten. Fick inte med någon windows-skiva. Så vart hittar jag vart jag kan formatera datorn? Kommer inte ihåg.
Citera
2012-07-06, 17:47
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Har fått en jävla babylon sökmotor som inte ger sig det minsta. Köpte datorn igår (fail) så har typ inga program på så tänkte att jag likaväl kan formatera om skiten. Fick inte med någon windows-skiva. Så vart hittar jag vart jag kan formatera datorn? Kommer inte ihåg.
Så du ska installera om datorn för att du "råkat" installera en sökmotor?
Okej, det står i manualen, leta efter fabriksåterställning ("Recovery" på engelska) så kommer du få fram en steg för steg guide.
Citera
2012-07-06, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lullebulle1
Så du ska installera om datorn för att du "råkat" installera en sökmotor?
Okej, det står i manualen, leta efter fabriksåterställning ("Recovery" på engelska) så kommer du få fram en steg för steg guide.

Det är ingen vanlig sökmotor om man säger så. Har testat en väldans massa grejer jag funnit på google men inget biter på den. Snarare ett spyware kan jag tänka mig. Om du har något tips hur man får bort den så berätta gärna. Tack
Citera
2012-07-06, 18:02
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knycken
Det är ingen vanlig sökmotor om man säger så. Har testat en väldans massa grejer jag funnit på google men inget biter på den. Snarare ett spyware kan jag tänka mig. Om du har något tips hur man får bort den så berätta gärna. Tack
Avinstallera babylon från "Program och funktioner", sen byter du sökmotor och startsida i din webbläsare.
Citera
2012-07-06, 19:10
Medlem
Mittpunkts avatar
Nu har jag fått min installationsskiva som jag bestællde - Windows 7 Home Premium, men ett problem efter installation.

Jag har bara två alternativ nær det gæller skærmuppløsning -> 800x600 (alldeles før stort) och 1024x768 som ær widescreen på den hær datorn och jag får ont i øgonen av det.

Hur sjutton gør jag før att få en annan uppløsning?
Data ær:
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=427993

Och operativsystem ær Windows 7 Home Premium 64 bit.

Se screenshoot:
http://imageshack.us/photo/my-images/338/60494898.jpg/

Edit: Nu nær jag tog emot nya uppdateringar vill han bara ge mig 800x600 nær jag går på skærmuppløsningar..

Jag blir galen hær
Senast redigerad av Mittpunkt 2012-07-06 kl. 19:32.
Citera
2012-07-06, 19:34
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Nu har jag fått min installationsskiva som jag bestællde - Windows 7 Home Premium, men ett problem efter installation.

Jag har bara två alternativ nær det gæller skærmuppløsning -> 800x600 (alldeles før stort) och 1024x768 som ær widescreen på den hær datorn och jag får ont i øgonen av det.

Data ær:

Se screenshoot:

Edit: Nu nær jag tog emot nya uppdateringar vill han bara ge mig 800x600 nær jag går på skærmuppløsningar..

Jag blir galen hær
Installera drivrutinerna för ditt grafikkort, dom finns på Acers hemsida.
Citera
2012-07-06, 19:47
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt

Data ær:

Se screenshoot:

Jag blir galen hær
Windows 7 brukar vara väldigt bra på att hitta drivrutiner, särskilt till moderna datorer men prova att installera den här: http://www.nvidia.com/object/notebook-win7-winvista-301.42-whql-driver.html

I värsta fall får du avinstallera den gamla helt - bäst görs det genom Enhetshanteraren, Grafikkort, högerklicka, avinstallera och ta bort alla filer - men det brukar numer alltid funka att bara installera rakt av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in