Datorn startar inte och jag försöker boota från min reparationsskiva, men inget händer.
Den går direkt till alternativen
"Gör en startreparation"
"Starta windows normalt"
Startreparationen leder ingen vart, den hittar inga fel. Det går inte att göra en systemåterställning då det tydligen ine finns någon återställningspunkt.
Jag kan komma åt kommandopromten. Kan jag tvinga igång skivan därifrån?
Det verkade som att det funkade att boota från den. Då återstår att se om den funkar.
Annars får jag lämna in datorhelvetet på reparation imorgon. Det slutar väl med att jag blir tvungen att köpa en windowsskiva...
Hur ultimat hamnade där är den gamla vanliga historien. Köpte dator, dator krachade, fick inte med någon windows-skiva med datorn och fick ta en piratskiva istället.
Edit: Jaaaa, Windows is loading files.
Bäst för det där programmet att det är så bra som det sägs.
Senast redigerad av Humbug 2012-06-28 kl. 18:54.
Har du provat gå in där du reparerar datorn?
På en del märkesdatorer kan man fabriksåterställa datorn där.
Tryck F8 efter BIOS (före Windows 7 loggan kommer upp) så kommer du hamna här: http://data.korkad.nu/f/d4kx_1.png
Välj "Reparera datorn", nu kommer den troligen fråga efter tangentbordslayout (svenska) och sen ditt lösenord, om du inte har något lämnar du den tom.
Sen bör du hamna här: http://data.korkad.nu/f/g662_2.png
Nu är screenshotet inte taget från en märkesdator så det finns inget alternativ för fabriksåterställning men det kanske finns på din.
Nix har varit där, men finns inget fabrikåterställningsalternativ ens
HEj jag har testat nårra spel på windows 7 men dom är inte compatibla kan man lösa detta skulle vart ass kul att spela MDK Sof1 Och lite annat Tack på förhand hoppas jag inte gör en onödig tråd nu men orkar inte kolla överallt då jag lider av ADHD
Har efter mycket om och men bestämt för att slopa Ubuntu till fördel för W7. Hade förberett allting men märker nu till min stora fasa att jag inte kan scrolla med touchpaden längre. Det bör inte behövas någon speciell drivrutin då det fungerade fint i Ubuntu utan meck. Det har dock aldrig fungerat i Windows tidigare.
Finns det något litet program som gör samma sak som Ubuntu gör? Där kan man välja att scrolla både i sidled och vertikalt. Hårdvaran klarar det ju uppenbarligen. Har googlat som en idiot men hittar bara lite skumma drivrutiner som presterar att generera blåskärm i W7 vilket är väldigt sällsynt.
OK jag bootade från skivan, tog bort pationen C: som hade windows och gjorde en ny C:
nu får jag välja:
Formatera partitionen med NTFS-filsystemet (snabb)
Formatera partitionen med FAT-filsystemet (snabb)
Formatera partitionen med NTFS-filsystemet
Formatera partitionen med FAT-filsystemet
vilken ska man trycka på här? var grymt längesen jag formaterade och ominstallerade windows så behöver lite hjälp...