2012-06-30, 02:22
Medlem
Hassizles avatar
NTFS är rätt val, men vart ser du vanilla?
Citera
2012-06-30, 02:56
Bannlyst
med vanilla menade jag "Vanlig" alltså inte snabb hehe

nu till det jobbiga....

drivrutiner skall laddas ner till vad?

grafikkort givetvis, vad mer?

Grafikkort: nVidia GTS 250

Moderkort: ConRoe1333-DVI/H ser typ ut som detta kort iaf: http://www.asrock.com/mb/photo/ConRoe1333-eSATA2(m).jpg

har inte skivan med drivrutiner kvar till moderkortet så jag vet inte hur jag ska göra, söker runt lite på denna dator på internet men lyckas inte hitta nåt...

Nätverkskort vet jag inte, hur ser man det? ska väl göra en ny internet anslutning åxå eller va?

nätagg, minnen och cpu spelar väl nada roll eller?

lite hjälp behövs för att få lite snurr på det hela så jag kan börja installera steam å sånt sen...

är det dessa drivrutiner jag ska ha? och isf hur installerar jag dom?
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=ConRoe1333-DVI/H&o=XP

isf vilka ska jag ha? har 32 bit
Senast redigerad av Plaguetongue 2012-06-30 kl. 03:38.
Citera
2012-06-30, 04:03
Bannlyst
gör ny patition (dela disken) installera win på nya och ta bort gamla
Citera
2012-06-30, 09:16
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Har efter mycket om och men bestämt för att slopa Ubuntu till fördel för W7. Hade förberett allting men märker nu till min stora fasa att jag inte kan scrolla med touchpaden längre. Det bör inte behövas någon speciell drivrutin då det fungerade fint i Ubuntu utan meck. Det har dock aldrig fungerat i Windows tidigare.

Finns det något litet program som gör samma sak som Ubuntu gör? Där kan man välja att scrolla både i sidled och vertikalt. Hårdvaran klarar det ju uppenbarligen. Har googlat som en idiot men hittar bara lite skumma drivrutiner som presterar att generera blåskärm i W7 vilket är väldigt sällsynt.
Just sånt där är faktiskt Ubuntu bättre på...det brukar funka direkt där men kan vara struligt i W7 men jag får säga som vanligt: kolla tillverkarens sida eller driverguide.
Den senare har drivrutiner som tillverkare inte tillhandahållit på 20 år och är min goto-sida när inget annat funkar.

http://www.driverguide.com/
(Kräver reg men det är gratis så det är lätt värt det.)
Citera
2012-06-30, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
med vanilla menade jag "Vanlig" alltså inte snabb hehe

nu till det jobbiga....

drivrutiner skall laddas ner till vad?

grafikkort givetvis, vad mer?

Grafikkort: nVidia GTS 250

Moderkort: ConRoe1333-DVI/H ser typ ut som detta kort iaf: http://www.asrock.com/mb/photo/ConRoe1333-eSATA2(m).jpg

har inte skivan med drivrutiner kvar till moderkortet så jag vet inte hur jag ska göra, söker runt lite på denna dator på internet men lyckas inte hitta nåt...

Nätverkskort vet jag inte, hur ser man det? ska väl göra en ny internet anslutning åxå eller va?

nätagg, minnen och cpu spelar väl nada roll eller?

lite hjälp behövs för att få lite snurr på det hela så jag kan börja installera steam å sånt sen...

är det dessa drivrutiner jag ska ha? och isf hur installerar jag dom?
http://www.asrock.com/mb/download.asp?Model=ConRoe1333-DVI/H&o=XP

isf vilka ska jag ha? har 32 bit

skall du installera xp 32bitars och du har det moderkortet så bör det vara rätt länk.

du får ladda hem de och sen lägga de på tex skrivbordet på den datorn som du skall installera på,sen kan man installera via enhetshanteraren

sen är det en fördel om man kollar vilken hårdvara man har innan man formaterar

mvh
t
Citera
2012-06-30, 10:26
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Just sånt där är faktiskt Ubuntu bättre på...det brukar funka direkt där men kan vara struligt i W7 men jag får säga som vanligt: kolla tillverkarens sida eller driverguide.
Den senare har drivrutiner som tillverkare inte tillhandahållit på 20 år och är min goto-sida när inget annat funkar.

http://www.driverguide.com/
(Kräver reg men det är gratis så det är lätt värt det.)
För jävla märkligt ändå alltså. Windows är ju ruggigt bra på drivare nu för tiden.

Tillverkaren har inget att komma med eftersom touchpaden inte var tänkt att scrollas med från början(laptopen är från 2008).

Ska kolla driverguide!
Citera
2012-06-30, 10:42
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
För jävla märkligt ändå alltså. Windows är ju ruggigt bra på drivare nu för tiden.

Tillverkaren har inget att komma med eftersom touchpaden inte var tänkt att scrollas med från början(laptopen är från 2008).

Ska kolla driverguide!
Absolut, men av någon anledning brukar W7 ha problem just med pekplattor...lite märkligt men oftast inget större problem, för vem använder en sån mer än nödvändigt om man kan använda mus?
Citera
2012-06-30, 10:47
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Absolut, men av någon anledning brukar W7 ha problem just med pekplattor...lite märkligt men oftast inget större problem, för vem använder en sån mer än nödvändigt om man kan använda mus?
Förvisso. Men jag har vant mig vid att göra det nu och blivit rätt så effektiv. Skönt att slippa ta handen ifrån tangentbordet.

Vi får väl se om jag lyckas lösa det här. Om inte så får jag leta upp den lille musen igen
Citera
2012-06-30, 15:15
Medlem
Hårddisk kraschade - problem att installera windows 7 på nya

Hej skulle verkligen behöva hjälp så fort som möjligt! Min förra hårddisk kraschade så köpte en ny och ska nu installera windows 7 men får bluescreen när jag påbörjar installation, hur fixar jag detta? Jag har hållt på i flera timmar och tittat runt på google men hittar inget som kan lösa detta. är ej så jätte datakunnig så vill helst inte plocka isär datorn

Tack i förhand!
Citera
2012-06-30, 15:30
Medlem
TorrentLovers avatar
Felkod?
Citera
2012-06-30, 15:35
Medlem
Hassizles avatar
SlimDrivers är ett program som tar reda på vilka drivrutiner du behöver och ger dig en nedladdningslänk!
Citera
2012-06-30, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Felkod?

Denna felkod kommer upp:

A problem has been detected and windows has beenshut down to prevent damage to your computer.

The system encountered an uncorrectable hardware error.

is this your first time you seen this stop errer screen, restart your computer..........

If problems continue, disable or remove any newly installed hardware or software. Disable BIOS memory options such as caching or shadowing. If u need to use safe mode to remove or disable components, restart your computer, press F8 to select Advanced startup options, and then select safe mode.

*** STOP: 0x000000124 (0x000000000000,0xFFFFFA800277F038, 0x000000000B2000010,0x00000000010COF
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in