2012-03-26, 19:15
Medlem
eros1295s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sufferstream
Vilken w7 version bör jag skaffa (ladda ner ) till min nya dator?

Verkar finnas en uppsjö av olika versioner och loaders

Kör just nu med XP som jag alltid gjort så har ingen koll på windows 7 alls.

Vilken? det avgör du själv, bara ladda hem en och prova
Citera
2012-03-26, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sufferstream
Vilken w7 version bör jag skaffa (ladda ner ) till min nya dator?

Verkar finnas en uppsjö av olika versioner och loaders

Kör just nu med XP som jag alltid gjort så har ingen koll på windows 7 alls.

du bör kanske köra denna först http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/downloads/upgrade-advisor

mvh
t
Citera
2012-03-27, 21:55
Medlem
Derftyuios avatar
Köpte nyss en begagnad stationär dator. Den har allt utom hårddisk i sig. Hur funkar det med uppstarten när jag väl köper och installerar hårddisken i datorn? Operativsystemet sitter väl i hårddisken...som är tom..? Jag fick inte med någon Windows CD vid köpet.

Vad kommer att hända när jag startar datorn undrar jag och vad måste jag köpa/åtgärda?

Citera
2012-03-27, 23:15
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Derftyuio
Köpte nyss en begagnad stationär dator. Den har allt utom hårddisk i sig. Hur funkar det med uppstarten när jag väl köper och installerar hårddisken i datorn? Operativsystemet sitter väl i hårddisken...som är tom..? Jag fick inte med någon Windows CD vid köpet.

Vad kommer att hända när jag startar datorn undrar jag och vad måste jag köpa/åtgärda?

Du måste skaffa ett operativsystem, annars får du bara stirra på en vit text som meddelar dig om att den inte hittar något operativsystem på hårddisken.
Citera
2012-03-27, 23:21
Medlem
majomannens avatar
Vill göra en .bat fil som öppnar ett program och sedan stänger av både programmet och .bat filen efter en timma. Någon som kan hjälpa mig?

Har listat ut själva start delen resten är krångligt.

Citat:
f:
cd \
cd "Program\Spel"
Spel.exe
Senast redigerad av majomannen 2012-03-27 kl. 23:30.
Citera
2012-03-28, 12:57
Medlem
Snoppermans avatar
Ska köpa ny dator och tänkte tanka Windows 7, min fråga är vad jag ska välja. 32-bit eller 64-bit. Kan man ta vilken som eller måste man ta en speciell?
Citera
2012-03-28, 14:52
Medlem
bugulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snopperman
Ska köpa ny dator och tänkte tanka Windows 7, min fråga är vad jag ska välja. 32-bit eller 64-bit. Kan man ta vilken som eller måste man ta en speciell?

Jag ser inga större fördelar att köra 32-bit framför 64-bit.

32-bit tillåter maximalt minne 4 GB men maximalt den använder från program är 3.25 GB.
64-bit är lite annorlunda beroende på version men minsta är 8 GB.

Men visst, ska du enbart pyssla med Word dokument och surfa duger väl en 32-bit.
Citera
2012-03-28, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eros1295
upptäckte för en stund sen (en gul triangel med ! ) på nät-ikonen, har win7, kollade då alla sidor + bredbandskollen, får över 10mbit ändå, mysko, för när jag klickade fram och kollade nät-kartan, så var det bara förbindelse till routen och inte internet, fast jag surfar ju som vanligt.

Undran är, varför dendär triangeln dök upp
Äh, bättre med Linux! Där kan nätverksikonen försvinna helt så du slipper se att det är problem! Om datorn startar dvs.

Nej, skämt åsido, men det har faktiskt hänt mig i Ubuntu..

Har du flera nätverkskort och/eller logiska nätverksanslutningar, varav vissa endast är inkopplade på ett internt nätverk, har felaktiga ip-inställningar eller av annan anledning inte är uppkopplade mot internet?

Annars vet jag inte vad som kan vara fel och drar därför till med en standardfras, så som man uttalar det i mina hemtrakter: Windåws, dä ä gräjjer 'ä.
Citera
2012-03-28, 17:31
Medlem
Har ett win 7 pro på min bärbara HP. Min fråga är, hur får jag in svenskt language pack? Det är ju bara i Ultimate och i Enterprise som man kan få det via Windows update.
Citera
2012-03-28, 18:24
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nethrim
Har ett win 7 pro på min bärbara HP. Min fråga är, hur får jag in svenskt language pack? Det är ju bara i Ultimate och i Enterprise som man kan få det via Windows update.

Enligt trådsättaren ska detta funka -> https://www.flashback.org/t982511 -> http://www.froggie.sk/
Citera
2012-03-28, 19:34
Medlem
ASUS Windows vista

Behöver ominstallera min bärbara windows vista från märket ASUS.
Har aldrig gjort något sådant här innan, litar inte på mina "datorkunniga vänner" då de alltid ska trycka in massa annan skit i datorn när de ändå håller på. behöver jag nämna att deras datorer brukar krasha efter ca ett halvårs användande, medans min nuvarande har hållt i tre år.

Iallafall, för att komma till saken, vill jag nu uppdatera min vista till Windows 7.
Jag behöver som jag fattat det ladda ner deamon tools och windows 7 och så har jag fått en oanvänd nyckel av en kompis. har sparat de filer jag vill på ett externt minneskort.

vad händer nu då, hur raderar man allt på datorn, eller hur gör man för att kunna börja om på nytt?
Citera
2012-03-28, 19:39
Medlem
Lullebulle1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bratman
ASUS Windows vista

Behöver ominstallera min bärbara windows vista från märket ASUS.
Har aldrig gjort något sådant här innan, litar inte på mina "datorkunniga vänner" då de alltid ska trycka in massa annan skit i datorn när de ändå håller på. behöver jag nämna att deras datorer brukar krasha efter ca ett halvårs användande, medans min nuvarande har hållt i tre år.

Iallafall, för att komma till saken, vill jag nu uppdatera min vista till Windows 7.
Jag behöver som jag fattat det ladda ner deamon tools och windows 7 och så har jag fått en oanvänd nyckel av en kompis. har sparat de filer jag vill på ett externt minneskort.

vad händer nu då, hur raderar man allt på datorn, eller hur gör man för att kunna börja om på nytt?
Bränn ut skivavbildningen på en skiva eller lägg den på ett usb-minne (med t ex http://wintoflash.com ) sen bootar du från den och följer instruktionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in