2009-03-21, 19:23
Medlem
ApelsinJabs avatar
Ingen som kan svara? Vill helst börja med ominstallationen redan nu så det vore väldigt snällt om någon hjälpte mig.
Citera
2009-03-22, 00:05
Medlem
NickDawgs avatar
Nätverksikonen har försvunnit...

Av någon anledning har nätverksikonen försvunnit för mig i "notification area", har testat allt känns det som utan resultat.. Har bl a försökt få tbx den i notification area/customize, har varit inne i menyn turn system icons on/off, där är nätverksikonen ljusgrå och går ej att ändra till on. Samma sak i customize notification icons, där är den vald som show icon and notifications men den syns inte iaf.. Pillade lite med Ultimate Windows Tweaker v 1.1 och det känns som att ikonen försvann efter att jag tweakat lite där. Återställde dock allt till default settings men det hjälpte inte heller och boxen för remove network icon är ej ikryssad i tweakprogrammet.
Någon som har en aning om hur jag kan få tillbaka ikonen??
Citera
2009-03-22, 13:17
Medlem
counter strike via steam på win 7, funkar inte?
Jag får igång spelet till bakgrundsmenyn, men inga knappar eller något att trycka på kommer upp. Har windows 7 och ett radeon 4870.

Försökt googla och det enda är att opengl kan krångla, går det stänga av det via catalyst?

väl mött
Citera
2009-03-22, 18:45
Medlem
Ja, datorn ska bli "fabriksny". Iaf mjukvaran, hårdvaran slits ju hela tiden.

Jag förstår inte riktigt vad du vill ha? En partition? Flera partitioner?
Citera
2009-03-22, 20:54
Medlem
von_Ss avatar
Formatera hårddisk

Min dator har blivit vidrigt seg. Nåt är fel och jag har en massa onödigt skit på den. Jag har två hårddiskar, C och E, och har lagt över det enda jag vill ha kvar (all musik) på E-disken. Nu vill jag alltså formatera C. Det går dock ej eftersom Windows är installerat på den. Windows fanns med i datorn när jag köpte den och installationen av det startades när jag startade datorn första gången. Har alltså ingen skiva eller nåt till det. Vad ska jag göra för att formatera c-disken?
Citera
2009-03-22, 21:02
Medlem
Ladda hem en skiva, eller låna av någon, och formatera sedan C:
Citera
2009-03-22, 21:03
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrNilsson
Ladda hem en skiva, eller låna av någon, och formatera sedan C:

Metallicas senaste eller?
Citera
2009-03-22, 21:04
Medlem
Lämpigtvis ja, eller Windows. Välj själv.
Citera
2009-03-22, 21:20
Medlem
Nidstangs avatar
Ladda hem CCleaner och prova det, brukar kunna röja upp rätt bra. Dessutom gratis.
http://fileforum.betanews.com/detail/CCleaner/1100194579/1
Citera
2009-03-22, 23:27
Medlem
Rex52s avatar
Är den så seg att du måste formatera, räcker det bara inte med att rensa?
Citera
2009-03-23, 10:15
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Min dator har blivit vidrigt seg. Nåt är fel och jag har en massa onödigt skit på den. Jag har två hårddiskar, C och E, och har lagt över det enda jag vill ha kvar (all musik) på E-disken. Nu vill jag alltså formatera C. Det går dock ej eftersom Windows är installerat på den. Windows fanns med i datorn när jag köpte den och installationen av det startades när jag startade datorn första gången. Har alltså ingen skiva eller nåt till det. Vad ska jag göra för att formatera c-disken?

Jag gillar svaret om Metallicas senaste!

Men för att du inte skall gå på samma nit som massor av andra gjort innan dej så rekommenderar jag dej att:

1: Stäng av datorn, och koppla loss strömförsörjningskontakten från dden hårddisk som du har sparat musiken på! (På så sätt kan du inte råka radera den av misstag under installationen!) Detta löser även problemet med att du inte "kan" formatera disken, (vilket du f.ö. inte kan från Windows..)

2: Följ nedan tips:

Det du bör göra för att allt skall gå rätt till från början till slutet, är att du:

Passa på att besöka dator/moderkortstillverkarens webbplats och ladda ner moderkortsdrivrutiner samt drivrutiner till SATA, grafikkort, ljudkort & nätverkskort etc. Ofta finns det en txt-fil som anger hur du skapar en Diskett med SATA-drivisarna! (Låna diskdrive om du inte har en i datorn)
Alt. använd "IDE-mode" på SATA-disken, rådfråga moderkortsmanualen vid behov!
Spara övriga Drivrutiner på t.ex. USB-minne/Cd/DVD-skiva!

Kör gärna även en "Kefinder" som plockar fram den registreringsnyckel du har i dag.. så du har en giltig nyckel till ominstallationen.
Den länkade version anger även din Officenyckel: http://urlsnip.com/52562 (OBS! Denna typ av program ger varningar från ditt virusskydd! Men det kvittar då du ändå skall rensa rent och installera om allt!)

Därefter är det bästa att helt "rensa" datorn och börja på nytt.. Då slipper du ärva problem från tidigare installation..
Vill du ha en kort & enkel steg för steg beskrivning så kommer det en här:

Ovan saxat ur installationsanvisningen för windows xp Pro som finns att ladda ner gratis från http://www.WinGuider.se
Dessa guider förstärker datorns säkerhet så att angrepp, användarfummel och smittor effektivt hindras, samtidigt som den optimala installationen ser till att plocka ut maximal prestanda ur din dator.
Den använder du om du vill få en snabb och säker dator att använda länge, utan rensningar och problem!
Citera
2009-03-23, 10:36
Medlem
D_Devils avatar
Förhelvete, cleanmetoder är bara meserier och funkar endast kortvarigt.
Ungefär som att bara tvätta en sida av bilen, va fan inte göra det ordentligt för när man ändå är där?

Nej, formatera ordentligt istället.

Tanka/köp/låna en skiva av det operativsystem du vill ha (se till så du har en fungerande cdnyckel) sen går du in i bios och väljer att first "boot/read" skall vara din CD-läsare.
Tryck därefter in CD'n och tryck på valfri tangent när datorn frågar dig om du vill starta med CD'n.
Därefter bör du kunna klara det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in