2012-06-02, 16:08
  #6961
Medlem
ThingThings avatar
Windowsinstallationen tar alltid en liten stund, och det är vanligt att den fastnar då och då också.
Sätt i skivan, starta datorn och välj installationsskivan som default boot device och försök igen

Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har du provat att starta om datorn?
annars finns där troligen recovery partion som du kan använda att återställa med ,kolla manualen

mvh
t

Det kommer troligtvis inte att finnas någon reciverypartition kvar, då Windowsinstallationen börjar med att formatera disken som Windows ska installeras på.
Citera
2012-06-02, 17:10
  #6962
Medlem
Commodores avatar
• Acer "Nya modeller": ALT-F10, eller Recoveryskivan i.
Välj återställ till fabriksåteställning, oftast valet högst upp.

Förutsatt att du har valt första prioritet på DVD/CD-läsare i BIOS (Boot)?
__________________
Senast redigerad av Commodore 2012-06-02 kl. 17:13.
Citera
2012-06-02, 17:17
  #6963
Medlem
Commodores avatar
• HP: F10 eller F11 eller Esc och sedan F11.
Välj nej till Windows återställning och j på system återställning.

Testa det, borde lösa ditt problem och du slipper manualläsande.
Citera
2012-06-02, 17:55
  #6964
Medlem
yes jag fixade den äntligen från Boot menyn, tack alla.

Btw det fanns tyvärr inga Recovery skivor med dem därför
Citera
2012-06-02, 18:10
  #6965
Medlem
narlysimpeltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Kontrollpanelen -> Hjälpmedelscenter.

Skriv in sökbegreppet snap i Hjälp och support-sökfältet i Startmenyn, så får du mer info om hur du går tillväga.

Tackar
+1 karma till vonOlof
Citera
2012-06-02, 21:13
  #6966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThingThing
Windowsinstallationen tar alltid en liten stund, och det är vanligt att den fastnar då och då också.
Sätt i skivan, starta datorn och välj installationsskivan som default boot device och försök igen



Det kommer troligtvis inte att finnas någon reciverypartition kvar, då Windowsinstallationen börjar med att formatera disken som Windows ska installeras på.

windows installationen formaterar C partionen om du inte själv valt att ta bort alla partioner och skapat en ny och recovery delen ligger aldrig på c partionen

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01771414&lc=sv&cc=se&dlc=sv

mvh
t
__________________
Senast redigerad av tergo 2012-06-02 kl. 21:20.
Citera
2012-06-02, 21:43
  #6967
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Hej,

Ominstallerade min dator med Windows 7 Home Premium på min 120 GiG SSD (C: ). Jag har en till hårddisk i datorn en mekanisk Samsung 2TB (E: ). Efter ominstallationen så har jag inte behörighet till (E: ) längre. Jag kan inte packa upp .rar filer på hårddisken då WinRAR säger "Error permission denied", om jag ska skapa en mapp eller liknande på hårddisken så måste jag godkänna med UAC. Om jag ska ta bort något så måste jag också godkänna med UAC. Det mest störande är att jag inte kan ladda hem filer direkt till den hårddisken eller installera spel på den. Jag har en OEM-licens och hörde av mig till återförsäljaren som försökte lösa problemet åt mig men utan lycka. Microsoft Support vill ha 695:- för att ens försöka hjälpa mig. Jag har högerklickat på hårddisken och kontrollerat all behörighet men det hjälper inte. Vad kan ha hänt? Hur löser jag detta? Vill helst inte formatera om då den är snäppet till full men saker.

Any1?

Bumpar, då ingen som kunde svaret läste.
Citera
2012-06-02, 22:00
  #6968
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
Bumpar, då ingen som kunde svaret läste.

Kan denna enkla guide hjälpa dig? -> http://www.sevenforums.com/tutorials/1911-take-ownership-shortcut.html
Citera
2012-06-02, 22:04
  #6969
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan denna enkla guide hjälpa dig? -> http://www.sevenforums.com/tutorials/1911-take-ownership-shortcut.html

Ser mycket lovande ut! Tack!


Edit: Det som är tråkigt är att den känns lite som en "special" lösning. Ingen som känner till ett original-sett att lösa det?
__________________
Senast redigerad av Commodore 2012-06-02 kl. 22:06.
Citera
2012-06-03, 00:17
  #6970
Medlem
Commodores avatar
Löste mitt problem efter många många timmars letande.

Några mappar hade efter ominstallationen fått "Okända konton" som ville ha behörighet. Tog bort dessa och jag behövde inte längre godkänna.
Citera
2012-06-03, 16:17
  #6971
Medlem
Kör en W7 licens från universitet och tänkte att jag skulle testa en annan hårddisk i datorn eftersom min primära börjar dö. Samma dator, annan hårddisk (den första sitter till och med i) -> "Det här exemplaret av Windows är inte äkta".

Det är ju för sjutton samma dator, så vad är det programmet vill att jag ska göra åt saken egentligen? Låser sig programvaran till en hårddisk?
Citera
2012-06-03, 18:50
  #6972
Medlem
ThingThings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
windows installationen formaterar C partionen om du inte själv valt att ta bort alla partioner och skapat en ny och recovery delen ligger aldrig på c partionen

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01771414&lc=sv&cc=se&dlc=sv

mvh
t

Självfallet, my bad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in