2012-06-01, 23:30
  #6949
Medlem
Jag har en fråga om Windows 7, eller närmare bestämt om en hemsida nämligen denna:

http://www.mydigitallife.info/create-windows-7-universal-iso-with-all-editions-selection-on-install-with-ei-cfg-removal-utility/

Är sidan och programmet artikeln handlar om tillförlitliga? Jag använde det för att göra om en Windows 7 x64 Professional-iso nedladdad från Microsoft till en universell (eftersom jag har en licensnyckel till Home Premium). Installationen gick bra men jag undrar om det finns risk för att något virus eller liknande smygit sig med.
Citera
2012-06-01, 23:34
  #6950
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xe89
Jag har en fråga om Windows 7, eller närmare bestämt om en hemsida nämligen denna:

http://www.mydigitallife.info/create-windows-7-universal-iso-with-all-editions-selection-on-install-with-ei-cfg-removal-utility/

Är sidan och programmet artikeln handlar om tillförlitliga? Jag använde det för att göra om en Windows 7 x64 Professional-iso nedladdad från Microsoft till en universell (eftersom jag har en licensnyckel till Home Premium). Installationen gick bra men jag undrar om det finns risk för att något virus eller liknande smygit sig med.

Tror du kan vara lugn, dra en virussökning och se om det eventuellt hittar något. Finns ju många sådan program man kan aldrig veta. Men enligt kommentarerna (om de ej är fejk) så såg det ju lugnt ut.
Citera
2012-06-02, 01:06
  #6951
Medlem
BearGryllzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commodore
hehe, berätta vad ditt grafikkort heter, typ (GeForce 7900) och vad du kör för systemtyp 32 eller 64-bit, detta hittar du genom att högerklicka på "Dator" i startmenyn och väljer "Egenskaper" där ser du Systemtyp. Vet du inte vad du har för grafikkort så högerklicka på "Datorn" i startmenyn och välj "Hantera" då öppnas en ruta och där väljer du "Enhetshanteraren" i den vänstra menyn och sen väljer du "Bildskärmskort" då ser du vad det heter. Skriv det så skickar jag länk till senaste drivrutinen

Windows 7 home premium 64 bit geforce g210
Citera
2012-06-02, 07:11
  #6952
Medlem
Commodores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BearGryllz
Windows 7 home premium 64 bit geforce g210


NVIDIA GeForce G210 W7 64-bit Release date: 2012.05.22
Klicka "Agree & Download" och installera så hoppas vi på att det löser problemet. Återkom annars
Citera
2012-06-02, 13:49
  #6953
Medlem
Hjälp med att installera windows

Hej alla, Jag har två acer aspire datorer och jag vill ominstallera ny windows 7 på båda datorerna. Min windows 7 skiva har inga problem och jag har installerat den på andra datorer innan, men det går tyvärr inte på mina acer datorer. Varje gång jag startar om datorn så kommer meddelandet inte upp, där det står att jag trycker någon knappt för att gå in i skivan. Undrar vad problemet är?
Citera
2012-06-02, 13:51
  #6954
Medlem
Scramblass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t.A.T.u
Hej alla, Jag har två acer aspire datorer och jag vill ominstallera ny windows 7 på båda datorerna. Min windows 7 skiva har inga problem och jag har installerat den på andra datorer innan, men det går tyvärr inte på mina acer datorer. Varje gång jag startar om datorn så kommer meddelandet inte upp, där det står att jag trycker någon knappt för att gå in i skivan. Undrar vad problemet är?
Du måste förmodligen in i bios:et och ställa in att den ska fråga om det. Eller så kan du sätta högsta bootprioritet på cd-läsaren.
Citera
2012-06-02, 14:01
  #6955
Medlem
narlysimpeltons avatar
halloy

Har köpt ny laptop med windows 7 och varje gång ett fönster kommer i närheten av skärmkanten/skrivbordskanten blinkar det till och fönstret maximeras. Störande!. Någon som vet hur man avaktiverar den funktionen?
__________________
Senast redigerad av narlysimpelton 2012-06-02 kl. 14:04.
Citera
2012-06-02, 14:08
  #6956
Medlem
vilket sätt är mer säkrare? för de är inte mina datorer. och hur gör man det :S
Citera
2012-06-02, 14:44
  #6957
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narlysimpelton
Någon som vet hur man avaktiverar den funktionen?
Kontrollpanelen -> Hjälpmedelscenter.

Skriv in sökbegreppet snap i Hjälp och support-sökfältet i Startmenyn, så får du mer info om hur du går tillväga.
Citera
2012-06-02, 15:11
  #6958
Medlem
Hjälp... Datorn startar upp konstigt...

Jag försökte installera om mitt windows med dock var det nog fel på skivan så allt stannade vid 38 %. Så jag tog ur skivan för att rengöra den. Nu kommer det endast upp nåt bios-skit... Jag har en bild på vad som kommer upp ¨då jag tryckt F2.. sen händer det ingenting... Kan någon hjälpa mig.
HP notebook.
Citera
2012-06-02, 15:13
  #6959
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.A.T.u
vilket sätt är mer säkrare? för de är inte mina datorer. och hur gör man det :S

finns inga 100% säkra varianter
http://www.sweclockers.com/forum/22-microsoft-windows/938372-guide-hur-man-installerar-windows-7-a/

annars kan du testa återställa med den dolda recovery partionen som troligen finns på datorn då återgår det till fabriksläge,kolla manualen

mvh
t
Citera
2012-06-02, 15:16
  #6960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swaapth
Jag försökte installera om mitt windows med dock var det nog fel på skivan så allt stannade vid 38 %. Så jag tog ur skivan för att rengöra den. Nu kommer det endast upp nåt bios-skit... Jag har en bild på vad som kommer upp ¨då jag tryckt F2.. sen händer det ingenting... Kan någon hjälpa mig.
HP notebook.

har du provat att starta om datorn?
annars finns där troligen recovery partion som du kan använda att återställa med ,kolla manualen

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in