Citat:
Ursprungligen postat av fattigalappen
men varför ska jag köpa pro vad är anledningen till att man väljer det ? ....
tror inte jag har någon användning av det nämligen . . . men förstår inte vilken som är den vanliga versionen endel är tydligen påbyggnadversioner utav xp till vista osv .. men har ju kört killdisk så behöver ju en hel version
1: Skall du intallera om din dator behöver du inte köra killdisk, Du använder Windows inbyggda system för att radera befintliga partitioner och skapa EN ny (som inte behöver ta upp hela disken, fler skapar du sedan från windows med hjälp av "diskhantering!)!
2: Du får trots allt med massa praktiska funktioner i PRO som inte finns till den kraftigt begränsade Home/Home premium!!
-Kryptering av filer/mappar (saknas totalt i HOME versionerna)
-Säkerhetskopiering över nätverket ( till annan dator!) (kan endast ske till Lokal disk/usb-disk i home)
-offlinefiles! (saknas totalt i HOME versionerna) Dvs. du "tar med dej filer som finns på nätverket hemma" när du går och lanar etc.)
(Alla ovan perfekta funktioner för t.ex. en bärbar som ofta "kommer bort" eller går sönder!
Då har du kvar dina filer och upphittaren kan inte komma åt dina privata fler/uppgifter! Förutsatt att du inte har autologon såklart!)
-Dessutom kan du SKAPA en hemgrupp för datorerna hemma! Med home har jag för mej att du endast kan ansluta till en redan befintlig hemgrupp!
Home klarar max 16GB RAM, Pro klarar 192GB RAM!*
+ lite fler funktioner, bättre säkerhetsfunktioner osv!!
Kom ihåg! Home och Home premium är kraftigt begränsade budget versioner.. Namnet LURAR folk att tro att dessa är anpassade för "hemmabruk" Men det stämmer inte!! Du kan ju inte ens skapa en hemgrupp med homeversionerna? och hur många har inte fler datorer hemma där man enkelt vill dela filmer, foton, musik etc. utan att behöva springa med USB-minnen hela tiden???
PRO är bättre för hemmiljö än HOME-versionerna!
* "Behöver nog inte mer än 16GB ändå!" Hur länge sedan var det inte som 4GB var mer än tillräckligt??
Minnesbehovet ökar ständigt! Varför måla in sig i ett hörn med för lite minne?