Citat:
Ursprungligen postat av KooTz
Hej!
Jag har en MSI CX620 laptop. Jag har haft den ett tag och jag tänkte ta och ominstallera den för det var mycket skit på den. Jag tog ur hårddisken och satte in den i min stationära dator och tömde hela hårddisken.
Det Windows 7 jag har är nerladdat för TPB. Jag använde det senast igår så det funkar utan tvekan.
Men iaf. Jag la sedan in filerna på hårddisken för att sen sätta in den i den bärbara och installera det, men det funkade inte. Jag testade även men att göra det med en skiva. Det funkade inte heller.
Det enda som kommer upp är texten "Reboot and select a proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key" och "Realtek PCI Express Gigabit Ethernet Controller Series v2.25 (090106) PXE-E61: Media test failure, check cable PXE-M0F: Exiting PXE ROM."
Jag har kopplat ur och i det lilla batteriet som är kopplat till moderkortet utan resultat.
Jag har också märkt att jag inte kan komma in i BIOS...
Jag har ingen aning om vad om kan vara problemet. Hjälp uppskattas!
Mvh.
datorn hittar inget att starta ifrån,du får in i bios och rätta till startordningen.
sen förstår jag inte varför du plockar ur hdd för att rensa den,det är bara till att starta från w7-skiva välja avancerat ta bort partion och skapa ny partion så är allt borta sen installera
mvh
t