2009-01-29, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conclusive
hallå ja. Jag har windows 7betan inlaggd. Får inte igång CS och det uppstår en massa andra problem dessutom. orkar inte skriva det här.

Min fråga är Säg man laddar ner Windows Vista (omdet ens går) försvinner allt jag har på datorn då när jag installerar Vista. hum... kan knappt något om sådant.

tackar på förhand.

Nej du måste först formatera datorn, så då måste du ha bränt ut windows vista innan
Citera
2009-01-29, 19:01
Medlem
jallaballas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Stödjer 4870x2 det?

Fungerar alla program/spel som fungerar till vista till windows 7?

4870 stödjer officiellt inte dx11 men det kan komma att stödja vissa funktioner.

Deamon tools funkar inte i windows 7 än så länge, iaf inte när jag testade. Men vanliga program ska fungera.
Citera
2009-01-29, 20:14
Medlem
Hade väldiga problem att ansluta till mitt trådlösa nätverk. Fick bara local access hela tiden. Testade varenda trick som fanns att hitta på google: stängde av IPv6, netsh, winsock reset, etc etc.

Löstes genom att ändra kryteringen på routern från WPA/2 till WEP. M.a.o. verkar inte Windows 7 ha stöd för WPA.
Citera
2009-01-30, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jallaballa
4870 stödjer officiellt inte dx11 men det kan komma att stödja vissa funktioner.

Deamon tools funkar inte i windows 7 än så länge, iaf inte när jag testade. Men vanliga program ska fungera.

Så 4870x2 kommer aldrig kunna stöjda dx11?

Fungerar alla spel såsom cod 4, gta 4 etc?
Citera
2009-01-30, 18:33
Medlem
Tjena

Har ett problem när jag laddar ner med utorrent. Allt kommer igång o det börjar ladda men efter ett tag så kommer det upp att "Filen används av en annan process" och det avbryts. Tar ju ett tag att få hem grejerna när det håller på så här. Har testat stänga av indexeraren,hjälpte inte..
Citera
2009-01-30, 23:28
Medlem
War Skeletons avatar
Bara jag som har problem med ljudet?

Ljudkort VIA AC'97 Enhanced Audio Controller
Moderkort MSI K8MM-V (MS-7142)

Installerade drivrutiner till ljudkortet, men den visar ett utropstecken i enhetshanteraren, och kollar jag i egenskaper där så står det något om code 10.

EDIT: Det löste sig efter ett par omstarter, den hittade typ drivrutiner själv genom windows update.
Senast redigerad av War Skeleton 2009-01-31 kl. 00:23.
Citera
2009-01-31, 00:32
Medlem
Detta kanske inte har med Windows 7 att göra men hjälpen är för att jag ska kunna installera betan.
Jag vill kunna partionera min hårddisk men problemet är att jag inte kan boota från cd eller komma in i mitt bios. Går det att partionera utan att behöva göra detta? Tacksam för all hjälp
Citera
2009-01-31, 07:02
Medlem
Hmm detta händer jag ska upgrada från vista till W7

http://data.fuskbugg.se/skalman01/wtfwindows7felomg.jpg

Någon som vet hur jag fixar?
Citera
2009-01-31, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennybus
Hmm detta händer jag ska upgrada från vista till W7

http://data.fuskbugg.se/skalman01/wtfwindows7felomg.jpg

Någon som vet hur jag fixar?

Strunta i att uppgradera och gör en ny, ren installation av Windows 7 istället.
Citera
2009-01-31, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limone
Strunta i att uppgradera och gör en ny, ren installation av Windows 7 istället.

Jo funderar på det men då e det ett problem har köpt min dator på siba så har inga drivisar eller vet vad tex moderkorter eller ljudkortet heter
Citera
2009-01-31, 14:49
Medlem
artnoirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Så 4870x2 kommer aldrig kunna stöjda dx11?

Fungerar alla spel såsom cod 4, gta 4 etc?

GTA4 funkar inte...får felmeddelande om att OS:et inbte är kompatibelt. Har inte provat några andra spel än.

Har ett eget litet problem som handlar om Cleartype. Det är jävligt suddigt och det blir inte bättre om jag stänger av det heller - jag har rätt upplösning också så det beror inte på det. Ngn som har nåt tips?
Citera
2009-01-31, 16:18
Medlem
TheCazes avatar
Hur ändrar med man tengentbordspråk när man är vid inloggnings rutan i W7?
Jag har nämnligen ett ändrat till ett lösenord där ÅÄÖ finns med.

Men förmodligen så är det inställt på eng nu och inte SV. Så jag kommer inte ens in på den datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in