2011-08-31, 02:10
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldoUtd
Ja smartass har du testa detta själv? Gör det innan du skriver.
NEJ inget funkar. I alla fall inte hos mig..?

Innan du blir tyken emot andra så borde du ju för fan tänka på hur du själv har skrivit frågan.
Du berättade ju knappast vad du hade PROVAT att göra innan utan bara skrev detta:

https://www.flashback.org/sp32564556

Det är knappast konstigt att du fick det svaret som du fick. När du struntar i att ge information om vad du har gjort. Du ställer ju frågan på ett sådant sätt som du IRL knappt visste var startknappen sitter på din egna dator.

Om "ingenting hjälper" som du hävdar, av det nu helt plötsligt att du har testa, så kanske du kan göra en systemåterställning av systemet då.
Senast redigerad av Empress 2011-08-31 kl. 02:15.
Citera
2011-08-31, 16:17
Medlem
mcWilltons avatar
Jag har ett mycket konstigt problem. Varje gång jag öppnar min downloads map så slutar windows explorer funka. Inga problem med några andra mappar. Någon som har haft samma problem eller vet vad felet beror på?

mvh
Citera
2011-08-31, 19:31
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Innan du blir tyken emot andra så borde du ju för fan tänka på hur du själv har skrivit frågan.
Du berättade ju knappast vad du hade PROVAT att göra innan utan bara skrev detta:

https://www.flashback.org/sp32564556

Det är knappast konstigt att du fick det svaret som du fick. När du struntar i att ge information om vad du har gjort. Du ställer ju frågan på ett sådant sätt som du IRL knappt visste var startknappen sitter på din egna dator.

Om "ingenting hjälper" som du hävdar, av det nu helt plötsligt att du har testa, så kanske du kan göra en systemåterställning av systemet då.
Men varför svarar du som att det är värsta självklarheten när du själv inte vet Kan du själv ta bort den genom att trycka delete?
Citera
2011-08-31, 20:13
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Men varför svarar du som att det är värsta självklarheten när du själv inte vet Kan du själv ta bort den genom att trycka delete?
Med din attityd lär du inte komma långt här i livet. Lycka till med ditt problem, asshole
Citera
2011-08-31, 22:00
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Men varför svarar du som att det är värsta självklarheten när du själv inte vet
Kan du själv ta bort den genom att trycka delete?

Vad fan är dina jävla problem.
Läste du inte över huvudtaget vad jag skrev i inlägget?
Svar nej.
Det bevisar du med din replik och pissisga attityd och väljer att strunta i att läsa och väljer att strunta i att kolla vem som skriver vad.

Jag skrev en lösning i den sista meningen av mitt inlägg.
Men det var väl aldrig intressant för dig att få en lösning på problemet från första början kanske?
Eller du kanske inte ville fatta att; "Om "ingenting hjälper" som du hävdar, av det nu helt plötsligt att du har testa, så kanske du kan göra en systemåterställning av systemet då." är ett sätt att LÖSA problemet..
Senast redigerad av Empress 2011-08-31 kl. 22:10.
Citera
2011-08-31, 22:06
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Någon som vet hur jag ska gå tillväga för att ändra färgen i det här fönstret? Det bländar mig.

http://i52.tinypic.com/21d24w5.png
Listade ut det själv. http://i53.tinypic.com/23rpm40.png

Rekommenderas.
Citera
2011-09-01, 00:02
Medlem
RonaldoUtds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Vad fan är dina jävla problem.
Läste du inte över huvudtaget vad jag skrev i inlägget?
Svar nej.
Det bevisar du med din replik och pissisga attityd och väljer att strunta i att läsa och väljer att strunta i att kolla vem som skriver vad.

Jag skrev en lösning i den sista meningen av mitt inlägg.
Men det var väl aldrig intressant för dig att få en lösning på problemet från första början kanske?
Eller du kanske inte ville fatta att; "Om "ingenting hjälper" som du hävdar, av det nu helt plötsligt att du har testa, så kanske du kan göra en systemåterställning av systemet då." är ett sätt att LÖSA problemet..
Du tolkar min fråga fel. Det är en enkel fråga.
KAN DU SJÄLV TA BORT DEN GENVÄGEN GENOM ATT TRYCKA DELETE?
Alltså, min fråga handlar om enbart jag har problemet eller om det alltid är så med den genvägen? Jag orkar nämligen inte göra en systemåterställning på grund av en genväg på skrivbordet.
Citera
2011-09-01, 16:33
Medlem
Blurgarens avatar
Jag formaterade om min dator för att rensa diskutrymmet, jag använde samma skiva som sist jag formaterade (som var en bränd Win 7 64skiva), Installationen gick bra, ladda hem uppdateringar som vanligt, så fort jag laddar hem CCC(grafikdrivrutinen) och sedan startar om datorn, så fryser bilden antingen på en svart skärm eller på Windows Wallpapern...
Detta har hänt ca 7ggr nu...
Idag provade jag en annan version, allt gick skitbra, tills jag kom till CCC...
Jag har provat ladda hem från olika ställen, AMD och XFXForce hemsida.

Förövrigt har jag ett XFX Radeon HD 6950
Citera
2011-09-01, 17:10
Medlem
asablas avatar
Efter timmar av googlande och felsökning så ger jag upp!

Det problem jag har är följande:
Har en extern hdd där ett 20k -tal bilder ligger lagrade. Allting var frid och fröjd innan jag bestämde mig för att stationära enbart skall hantera denna och fungera som nas/ftp. Genast dök problemet upp att jag nu inte längre har rättigheter till att komma in i de mappar som finns på hårddisken.

Efter ett tags googlande så hittar jag (inne på microsofts egna site) hjälp kring detta. Där jag skulle göra användaren på stationära till ägare. Fine! tänkte jag och gjorde genast detta.
Nu kommer jag åt mapparna utan några större problem, men själva bilderna på hårddisken förblir otillgängliga.

Det är endast när jag ändrar rättigheterna för den enskilda bilden som jag sedan kommer åt den.

Detta håller på att gå mig på nerverna, så finns det någon vänlig själ där ute som vill hjälpa mig?
Citera
2011-09-01, 17:34
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asabla
Efter ett tags googlande så hittar jag (inne på microsofts egna site) hjälp kring detta. Där jag skulle göra användaren på stationära till ägare. Fine! tänkte jag och gjorde genast detta.
Nu kommer jag åt mapparna utan några större problem, men själva bilderna på hårddisken förblir otillgängliga.

Det är endast när jag ändrar rättigheterna för den enskilda bilden som jag sedan kommer åt den.
Helt rätt. Att byta ägare på filer/mappar är det första steget, att sätta rättigheter som gör att du sedan kan läsa/skriva filerna är det andra.

Du behöver dock inte fixa rättigheter för varje bild för sig. Om du går in under Properties > Security på en enskild mapp eller till och med på hela disken och klickar Advanced > Change Permissions så finner du en kryssruta "Replace all child object permissions with inheritable permissions from this object". Ge dig själv (eller gruppen Users) fina rättigheter (typ Allow: Full Control, se till att dropdownlistan säger "This folder, subfolders and files"), klicka i kryssrutan ifråga och klicka OK, så fixar rättigheterna på alla filer och mappar.
Citera
2011-09-01, 18:34
Medlem
asablas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Helt rätt. Att byta ägare på filer/mappar är det första steget, att sätta rättigheter som gör att du sedan kan läsa/skriva filerna är det andra.

Du behöver dock inte fixa rättigheter för varje bild för sig. Om du går in under Properties > Security på en enskild mapp eller till och med på hela disken och klickar Advanced > Change Permissions så finner du en kryssruta "Replace all child object permissions with inheritable permissions from this object". Ge dig själv (eller gruppen Users) fina rättigheter (typ Allow: Full Control, se till att dropdownlistan säger "This folder, subfolders and files"), klicka i kryssrutan ifråga och klicka OK, så fixar rättigheterna på alla filer och mappar.

jag vet inte hur jag ska tacka dig....men tack som fan
Du räddade måååååååånga timmars jobb för att få tillbaka allt från familjekort till jobbrelaterade.

Enbart några få bilder som bråkar. Dock så är det av andra skäl
Citera
2011-09-01, 20:21
Medlem
Aekkelpottas avatar
Hej! Hoppas att detta är rätt tråd.

Just nu har jag mitt kära Windows installerat på en SSD. Nu vill jag lägga till ännu en disk för lagring men jag är lite osäker på hur jag skall gå till väga...

Varför blir min sekundära disk nr 0 och min primära 1? Är det verkligen rätt att välja MBR för den nya disken jag vill initiera (för att kunna använda) ?

Så här ser det ut:
http://imageshack.us/photo/my-images/847/diskar.png/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in