2011-08-27, 19:01
Medlem
M4rts avatar
Tjena mitt bena!

Jag har ett problem som jag inte förstår mig på. Jag skulle göra en ominstallation av datorn idag, jag har Windows 7 home edition. Har bränt över på 3 skivor man fick som rekommenderades att man gjorde. Har funkat alla gånger jag har gjort det tidigare, och såg ut att funka den här gången med.

Men allt gick bra med första skivan, sen när jag skulle stoppa in andra, funkade också galant. Men helt plötsligt när den är halvägs på något så försvinner bilden på skärmen, men datorn är igång och även skärmen. Man vänta men det händer inget mer. Startade om datorn och testade på nytt men det funkade inte denna gång heller på andra skivan. Men när jag startade datorn så kunde jag komma in osv men! Det är på engelska som inte är så stort problem. Men man ska ju ha alla skivor i innan det ska va klart som alla andra gånger jag har om installerat datorn. Vad är felet?
Citera
2011-08-27, 19:20
Medlem
M4rts avatar
Ominstallation av Windows 7 problem

Tjena mitt bena!

Jag har ett problem som jag inte förstår mig på. Jag skulle göra en ominstallation av datorn idag, jag har Windows 7 home edition. Har bränt över på 3 skivor man fick som rekommenderades att man gjorde. Har funkat alla gånger jag har gjort det tidigare, och såg ut att funka den här gången med.

Men allt gick bra med första skivan, sen när jag skulle stoppa in andra, funkade också galant. Men helt plötsligt när den är halvägs på något så försvinner bilden på skärmen, men datorn är igång och även skärmen. Man vänta men det händer inget mer. Startade om datorn och testade på nytt men det funkade inte denna gång heller på andra skivan. Men när jag startade datorn så kunde jag komma in osv men! Det är på engelska som inte är så stort problem. Men man ska ju ha alla skivor i innan det ska va klart som alla andra gånger jag har om installerat datorn. Vad är felet?
Citera
2011-08-27, 21:09
Medlem
Hej.

Mor och far har lite problem med sitt windows 7, och jag har inte lyckats finna nå lösning på felet.
Det är så att man inte kan kryssa ner, förstora eller minimera t.ex internet, program och mappar. Någon mer som haft det problemet?

Edit: Kan inte heller flytta/dra runt mappar, sidor osv på skrivbordet, så alla fönster hamnar i mitten av skärmen och det går inte att förstora minimera fönstren heller..
Senast redigerad av lira 2011-08-27 kl. 21:15.
Citera
2011-08-27, 21:32
Medlem
M4rts avatar
Edit. Testade att ominstallera igen. Samma problem den här gången med, men den här gången funkar det inte att starta igen. Det står att något fel uppstod och jag måste stoppa in skivan och boota om. Men samma sak händer igen.
Citera
2011-08-28, 19:53
Medlem
Tjenare!

Helt nytt windows 7 Professional från MSDNA installerat.

Får dessa konstiga meddelande:

"Internet Explorer encountered a validation error" - när man använd ie
"Windows Explorer encountered a validation error" - random, oftast när man använt själva utforskaren(explorer)

När man öppnar ett fönster, t.ex mina dokument eller whatever så blir först hela fönstret ljusblått och sedan efter någon halv sekund ser det ut som det ska göra igen.

Bild på det:
http://img823.imageshack.us/img823/4280/strangewindows.png

Rent allmänt känns det lite långsamt och vissa grundprogram slutar att fungera ibland, fick t.ex "extract.exe has encountered a problem...blabla" igår när jag försökte installera drivrutiner.

Någon som vet något om detta?

Nu, precis innan jag skulle lägga upp detta inlägg hittade jag en till grej, vet inte om det går att fånga på bild dock... Men om jag har ett fönster som inte är maximerat, ett vanligt fönster dvs, och sedan maximerar det så blir allt runt om fönstret lila precis innan det maximeras...

wtf..?
Citera
2011-08-29, 08:48
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-nuht
Tjenare!

Helt nytt windows 7 Professional från MSDNA installerat.

Får dessa konstiga meddelande:

"Internet Explorer encountered a validation error" - när man använd ie
"Windows Explorer encountered a validation error" - random, oftast när man använt själva utforskaren(explorer)

När man öppnar ett fönster, t.ex mina dokument eller whatever så blir först hela fönstret ljusblått och sedan efter någon halv sekund ser det ut som det ska göra igen.

Bild på det:
http://img823.imageshack.us/img823/4280/strangewindows.png

Rent allmänt känns det lite långsamt och vissa grundprogram slutar att fungera ibland, fick t.ex "extract.exe has encountered a problem...blabla" igår när jag försökte installera drivrutiner.

Någon som vet något om detta?

Nu, precis innan jag skulle lägga upp detta inlägg hittade jag en till grej, vet inte om det går att fånga på bild dock... Men om jag har ett fönster som inte är maximerat, ett vanligt fönster dvs, och sedan maximerar det så blir allt runt om fönstret lila precis innan det maximeras...

wtf..?
Varsågod:

http://tinyurl.com/3j2dsoa

Verkar som den ISO:n du fick ner är felaktig/korrupt. Skaffa en ny och installera om!
Citera
2011-08-29, 12:43
Medlem
Tjenare, jag har nyss lagt in Windows 7 Ultimate 64 bit på datorn. Min fråga är då om nån skulle vara så snäll och länka till nån sida där jag kan ladda hem drivrutiner till mitt Windows Promise FastTrak TX2300 (tm) Controller som slutat funka sen ja installerade Windows 7. Har sökt runt på google och forum i timmar, snälla hjälp mig.
Citera
2011-08-29, 12:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acbar
Tjenare, jag har nyss lagt in Windows 7 Ultimate 64 bit på datorn. Min fråga är då om nån skulle vara så snäll och länka till nån sida där jag kan ladda hem drivrutiner till mitt Windows Promise FastTrak TX2300 (tm) Controller som slutat funka sen ja installerade Windows 7. Har sökt runt på google och forum i timmar, snälla hjälp mig.

Det finns mängder med inlägg -> http://www.google.se/search?q=Promise%20FastTrak%20TX2300%20%28tm%29%20 Controller&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&client=firefox-a

Där bör du finna din drivrutin.
Citera
2011-08-29, 13:41
Medlem
Har nyligen köpt en ny dator, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622365#info , och ska nu köpa ett operativsystem till den, men behöver jag 32- eller 64-bits för denna? vad funkar bäst? hittar inget på sidan om vad jag borde skaffa till den, finns det nåt sätt att kolla upp det?
Citera
2011-08-29, 14:05
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennil93
Har nyligen köpt en ny dator, http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=622365#info , och ska nu köpa ett operativsystem till den, men behöver jag 32- eller 64-bits för denna? vad funkar bäst? hittar inget på sidan om vad jag borde skaffa till den, finns det nåt sätt att kolla upp det?
Det finns ingen som helst anledning att nyinstallera ett 32-bitars OS idag, inte när det handlar om Win7. Kör x64.

Dessutom sitter det 4 gig minne i burken din. För att kunna utnyttja allt minne, men framför allt för att utan problem kunna stoppa i mer minne i framtiden, är det x64 som gäller.
Citera
2011-08-29, 18:09
Medlem
Hejsan jag råkade pilla på något. innan visade det ett litet förhandsvisningsfönster när man höll muspekaren över en ikon på aktivitetsfältet, nu står det bara en text, tex om jag hade igång en film i vlc, så såg man en liten miniatyr av filmen.

[IMG=http://img823.imageshack.us/img823/5019/bulle.jpg][/IMG]

har ringat in vart jag menar. hoppas någon förstår min kassa beskrivning

Tack på förhand!
Citera
2011-08-29, 18:12
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spermie
Hejsan jag råkade pilla på något. innan visade det ett litet förhandsvisningsfönster när man höll muspekaren över en ikon på aktivitetsfältet, nu står det bara en text, tex om jag hade igång en film i vlc, så såg man en liten miniatyr av filmen.

[IMG=http://img823.imageshack.us/img823/5019/bulle.jpg][/IMG]

har ringat in vart jag menar. hoppas någon förstår min kassa beskrivning

Tack på förhand!
Du har deaktiverat Windows Aero. Högerklicka på skrivbordet, välj "anpassa" och sen ett Aero-tema.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in