2012-01-27, 12:59
Medlem
portnoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Mappen kanske har någon infekterad fil. Har du scannat igenom mappen?

Inget infekterat. Dock tömde jag den lite igår och nu verkar det rulla på bättre..
Citera
2012-01-27, 20:18
Medlem
Sicilias avatar
Acer Extensa 7220
Processer 1,73 GHz
RAM 2 GB

Denna datamaskin har jag. Ett problem jag har är att den är otroligt långsam. Det tar sju minuter endast för att starta upp henne. Visst det är ingen superdator. Jag använder mig vanligtvis av en stationär dator men har nyligen fått användning av en bärbar och har således dammat av den här gamla maskinen.

Mina frågeställningar:

- Om jag installerar Windows 7, kommer datorn att rensas på skit då?
- Har jag tillräcklig prestanda för att köra Windows 7?
- Är det bättre om jag formaterar datorn och hur gör jag då. Jag saknar alla skivor som kom med, både till denna och den stationära (förlorade dem i någon flytt antar jag). Måste således ladda ned operativsystemet. Hur gör jag då för att formatera hårddisken, äve om jag inte väljer Windows 7?

Tacksam för snabbt svar.
Citera
2012-01-27, 20:39
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
- Om jag installerar Windows 7, kommer datorn att rensas på skit då?
Beror på om du gör en uppdatering eller nyinstallering med formatering.
Citat:
- Har jag tillräcklig prestanda för att köra Windows 7?
32bit borde du kunna köra med acceptabel prestanda.
Citat:
- Är det bättre om jag formaterar datorn och hur gör jag då. Jag saknar alla skivor som kom med, både till denna och den stationära (förlorade dem i någon flytt antar jag).
Drivrutiner brukar finnas på nätet att ladda hem-
Citat:
Måste således ladda ned operativsystemet. Hur gör jag då för att formatera hårddisken, äve om jag inte väljer Windows 7?
Både xp och w7 kan formatera hårddisken innan installation.
Citera
2012-01-27, 21:24
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Beror på om du gör en uppdatering eller nyinstallering med formatering.
32bit borde du kunna köra med acceptabel prestanda.
Drivrutiner brukar finnas på nätet att ladda hem-
Både xp och w7 kan formatera hårddisken innan installation.

Du får ursäkta idioten men jag förstår inte riktigt förstår..

Med acceptabel prestanda, hur menar du då? Kommer hela datorns kapacitet att försämras av att köra W7 istället för XP?

Men om jag laddar ned drivrutiner, hur fasiken får jag in dem om jag formaterar?

Jag ska försöka förklara mig..

1. Jag laddar ned W7 och bränner på DVD skiva.
2. Jag formaterar om datorn, hur gör jag det?
3. Jag kör skivan och installerar windows.

Så har jag förstått att det går till. Men hur formaterar jag datorn?
Citera
2012-01-27, 23:30
Medlem
acerblazerlols avatar
Hur är det med windows 7? tänker på en piratkopia, är det bara att tanka och slänga in på ett usbminne och sen boota datorn via usb så installeras win 7?
Citera
2012-01-27, 23:37
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Du får ursäkta idioten men jag förstår inte riktigt förstår..

Med acceptabel prestanda, hur menar du då? Kommer hela datorns kapacitet att försämras av att köra W7 istället för XP?

Men om jag laddar ned drivrutiner, hur fasiken får jag in dem om jag formaterar?

Jag ska försöka förklara mig..

1. Jag laddar ned W7 och bränner på DVD skiva.
2. Jag formaterar om datorn, hur gör jag det?
3. Jag kör skivan och installerar windows.

Så har jag förstått att det går till. Men hur formaterar jag datorn?
När du, i installationsprocessen, ska välja var du vill installera Windows kan du välja att partitionera om och/eller formatera en redan existerande partition eller en ny.
Citera
2012-01-27, 23:39
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acerblazerlol
Hur är det med windows 7? tänker på en piratkopia, är det bara att tanka och slänga in på ett usbminne och sen boota datorn via usb så installeras win 7?
Jupp, det är receptet för framgång!
Citera
2012-01-28, 00:41
Medlem
Hej, min dator får problemet "Utforskaren har råkat ut för ett problem" och den startas då om, ibland måste jag tillomed starta om datorn flera gånger för att problemet ska försvinna, har googlat å googlat men inte hittat nåt som kan hjälpa mig, om nån vet vad problemet är så är jag väldigt tacksam!

Edit: Utforskaren som startas om alltså och inte datorn!
Senast redigerad av annihilatio 2012-01-28 kl. 00:44.
Citera
2012-01-28, 08:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annihilatio
Hej, min dator får problemet "Utforskaren har råkat ut för ett problem" och den startas då om, ibland måste jag tillomed starta om datorn flera gånger för att problemet ska försvinna, har googlat å googlat men inte hittat nåt som kan hjälpa mig, om nån vet vad problemet är så är jag väldigt tacksam!

Edit: Utforskaren som startas om alltså och inte datorn!

Dåliga och gamla drivrutiner är en av orsakerna. Har du en uppdaterad dator?
Citera
2012-01-28, 15:14
Medlem
lunchtimes avatar
Hej!
Tänkte försöka återuppliva min gamla Sony Vaio VGN-FE31M så jag körde återställningsskivorna och helt plötsligt så stod det att ett fel uppstått och jag skulle återställa den igen, testade det men kom bara lika långt som gången innan.
Så nu står det "Operating System not found" har testat att köra en skiva med Windows 7 och då stod det "Cannot boot from cd -code 5".

Så finns det något hopp eller är det bara aktiv dödshjälp?
Citera
2012-01-28, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunchtime
Hej!
Tänkte försöka återuppliva min gamla Sony Vaio VGN-FE31M så jag körde återställningsskivorna och helt plötsligt så stod det att ett fel uppstått och jag skulle återställa den igen, testade det men kom bara lika långt som gången innan.
Så nu står det "Operating System not found" har testat att köra en skiva med Windows 7 och då stod det "Cannot boot from cd -code 5".

Så finns det något hopp eller är det bara aktiv dödshjälp?

kanske

http://www.unawave.de/windows-7-tipps/code5-error.html?lang=EN

mvh
t
Citera
2012-01-28, 19:23
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Är du säker på att du vill leva på kvar stenåldern? Kör Windows 7. Därför blev XP sämst på säkerhet.

Jag ska byta till xp av den enkla anledningen att jag inte gillar vista och windows 7 segar ner min dator så förbannat. Testade ubuntu också men det fastnade jag aldrig för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in