2011-08-25, 13:19
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojje-86
Jag har precis köpt en ny laptop med Windows 7[/url]

Vilken version och utgåva? Det verkar som Aero-stödet inte finns. Har du kontrollerat under bildskärmens egenskaper?
Citera
2011-08-25, 13:20
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyc85
Blev paranoid efter att jag läst om EA:s orgin (den samlar lite för mycket information)

Källa?
Citera
2011-08-25, 13:20
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psyc85
Blev paranoid efter att jag läst om EA:s orgin (den samlar lite för mycket information) så funderar på att installera en W7 till. Frågan är kan jag "stänga in" partitionen så att den inte ser eller kan kommunicera med andra Windows partitioner.
Källa?

Du kan alltid ta bort enhetsbokstäverna för de partitioner du inte vill ska synas. Risken finns väl iofs att Origin gräver fram alla partitioner på diskarna, även de som inte har någon enhetsbokstav, men den risken är nog väldigt liten.

Vill du vara helt säker får du nog köra din andra W7:a virtuellt via t.ex. VirtualBox eller VMWare, men då lär det bli svårt att spela, eller köra på en separat disk och rycka ur kablarna till din "riktiga".
Citera
2011-08-25, 13:36
Medlem
Där är källan http://bf3blog.com/2011/08/origin-license-agreement-gives-ea-right-to-collect-and-share-your-data/ . Och eftersom jag piratar spel (men ska köpa BF3) blev jag paranoid. Började fundera om jag skulle försöka att hitta en lätt kryptering att sätta på det partitioner jag inte vill att EA ska se, men jag hoppas att det finns nått "trevligare" sätt.
Citera
2011-08-25, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vilken version och utgåva? Det verkar som Aero-stödet inte finns. Har du kontrollerat under bildskärmens egenskaper?

Windows 7 home premium 64-bitar. Aero var OK. Jättekonstigt. Och i vissa programrutor flyttas texten litegrann åxå
Citera
2011-08-25, 18:34
Medlem
PastaCarbonaras avatar
Windows 7 på ny dator - Problem

Tja,

Nyss köpt en en ny dator och försöker lägga in Windows 7 på den, men har ingen DVD-läsare. Testade att installera Win7 på den nya hårddisken via den gamla datorn, men när jag försöker boota startar den bara om automatiskt hela tiden! Är detta ett mjuk/hårdvaru problem tro ? Skulle uppskatta svar

MVH
Citera
2011-08-25, 18:47
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastaCarbonara
Tja,

Nyss köpt en en ny dator och försöker lägga in Windows 7 på den, men har ingen DVD-läsare. Testade att installera Win7 på den nya hårddisken via den gamla datorn, men när jag försöker boota startar den bara om automatiskt hela tiden! Är detta ett mjuk/hårdvaru problem tro ? Skulle uppskatta svar

MVH
Problemet är just att du installerade W7 på den gamla datorn och flyttade över disken. Installationsprogrammet känner av vilken hårdvara (och deras serienummer i licensaktiveringssyfte) som sitter i burken och installerar relevanta drivrutiner för denna hårdvara, inklusive HAL/"processordrivrutin" (not really drivrutin, men typ). När du sedan flyttar över disken till nya burken får OS:et fnatt. As simple as that. Går säkert att fixa men det är nog mer jobb än det är värt, och det blir säkert inte helt stabilt i slutändan ändå.

Installera OS:et i den dator du har för avsikt att köra det. Om du inte har någon DVD-läsare kan du följa en av många guider där ute till hur du installerar Win7 från ett USB-minne. Här är en av de guiderna, på svenska till och med
Citera
2011-08-26, 01:20
Medlem
PastaCarbonaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gadzoox
Problemet är just att du installerade W7 på den gamla datorn och flyttade över disken. Installationsprogrammet känner av vilken hårdvara (och deras serienummer i licensaktiveringssyfte) som sitter i burken och installerar relevanta drivrutiner för denna hårdvara, inklusive HAL/"processordrivrutin" (not really drivrutin, men typ). När du sedan flyttar över disken till nya burken får OS:et fnatt. As simple as that. Går säkert att fixa men det är nog mer jobb än det är värt, och det blir säkert inte helt stabilt i slutändan ändå.

Installera OS:et i den dator du har för avsikt att köra det. Om du inte har någon DVD-läsare kan du följa en av många guider där ute till hur du installerar Win7 från ett USB-minne. Här är en av de guiderna, på svenska till och med

Woah, perfekt! Tackar så jäkla mycket!
Citera
2011-08-26, 08:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojje-86
Windows 7 home premium 64-bitar. Aero var OK. Jättekonstigt. Och i vissa programrutor flyttas texten litegrann åxå

Har du provat med en ominstallation som avser grafikkortets drivrutin?
Citera
2011-08-26, 09:22
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theravada
Startar om datorn med skivan i men det dyker inte upp något alternativ som: Ominstallera/eller liknande.. Den går bara direkt till skrivbordet. Inte ens någon Boot meny dyker upp !
Dock kan jag ominstallera datorn när den redan är igång "från skivan", men jag vill ha en ren dator, vilket inte går att få genom den vägen då jag inte kan mixtra med proportioner... Vad är problemet pleazzzzzz

Gå in i bios, och ändra boot priority.
Citera
2011-08-26, 14:49
Medlem
lendrygghs avatar
Mina favoriter i utforskarmenyn är försvunna och det går inte att lägga till nya heller. Hur ska jag göra? Det är enormt frustrerande att gå hela vägen över Datorn/Lokal disk C:/Användare/Min användare/Skrivbord för att nå målmappen när man ska spara något.
Citera
2011-08-27, 17:12
Bannlyst
Kan inte ominstallera datorn. Eller, jag har gjort det. Men precis innan man ska valja sprak sa star det The computer restarted unexpectedly or encountered an unspectected error. Windows installitation cannot proceed. To install Windows, click OK to restart the computer, and then restart the installation

Skiten ar akta vara. Anvander mig av en CD och har alltid fungerat innan. Nar jag klickar OK eller forsoker reboota igen sa poppar samma skit upp.

Kan det har ha med att gora att jag icke kunde gora Windows uppdateringar?

https://www.flashback.org/t1633108

Vad fan ska jag gora? Behover en dator och jag vill inte kopa en ny da en dator 2012 ska inforskaffas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in