2011-08-19, 09:39
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeadAndGone
hej, jag har en siemens amilo pro v2010 som inte startar. så fort den kommer igång så kommer en blå skärm upp och den startas om. på nått sett vill jag blåsa ut hela hårdisken och allting så att den startar normalt men behöver hjälp!! (har ingen skiva)

Sök på tillverkarens webbplats deras supportsidor brukar ha information och vilka tangenter du skall trycka på för att göra en fabriksåterställning (=ominstallation av Winsows)
Alt. så laddar du ner en manual för din dator och då står den informationen däri!
Citera
2011-08-19, 20:48
Medlem
nyllet000s avatar
Tjenare, har lite problem med min dator. Det började med att den blev väldigt seg och gick knappt att starta(fastnade på windowsloggan), tröttnade och skulle installera om W7. Har gjort det några gånger och det är inte det som är felet, fastnade på installationen.

Testade att ta ur min ordinarie HDD och ersatte den med en annan för att installera via skiva, gick inte det heller. Köpte min kompis dator, satte i min HDD och mitt nätagg - satte i skivan och gick in på installationen - den läser in filerna på skivan men fastnar på windowsloggan.

Fixade en ny W7 skiva och testade den, samma problem.

Vad kan det vara? Tycker det är lite skumt med samma problem på 2 datorer, enda del som sitter i båda datorerna som spelar någon roll är ju HDD'n men har testat med en annan som primär(SATA 1 porten). Det är nya RAM-minnen, annan processor. Snälla svara fort börjar tröttna på att inte ha något att göra om kvällarna.
Citera
2011-08-21, 16:44
Medlem
Windows 7, kan min dator?

Hej, jag har tänkt att ladda ner windows 7 pirat men de har varit ofta snack om att vissa datorer inte pallar windows 7 osv...

Men tänker posta mina dator specs nu

Processor: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 3.06GHz (2 CPUs)
Memory: 1024MB RAM
Grafikkort: NVIDIA GeForce 8500 GT
Ljudkort: SoundMAX HD Audio O

mer än så kunde jag inte hitta på dxdiag.exe

datorn är rätt gammal, kanske från 2005-06~
Citera
2011-08-21, 16:49
Medlem
Glebbs avatar
1 gigahertz (GHz) or faster 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor

1 gigabyte (GB) RAM (32-bit) or 2 GB RAM (64-bit)

16 GB available hard disk space (32-bit) or 20 GB (64-bit)

DirectX 9 graphics device with WDDM 1.0 or higher driver

http://windows.microsoft.com/en-US/windows7/products/system-requirements
Citera
2011-08-21, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
Hej, jag har tänkt att ladda ner windows 7 pirat men de har varit ofta snack om att vissa datorer inte pallar windows 7 osv...

Det kommer fungera utmärkt.
Citera
2011-08-21, 17:03
Medlem
ok tack båda två, sen det här med internet, har installerat xp på en annan data, så kunde jag inte fixa internet på den fast vet ej om de kmr bli likadant

och kan jag mounta en .iso fil sedan installera win7?

och... vilken win7 version är bäst för spel? finns ju några olika ^.^
Citera
2011-08-21, 17:13
Medlem
legopelles avatar
Citat:
ok tack båda två, sen det här med internet, har installerat xp på en annan data, så kunde jag inte fixa internet på den fast vet ej om de kmr bli likadant

Det är smart att fixa drivrutiner o.dyl. innan du installerar om. Att instsllera antivirus offline rekommenderas också.
Citera
2011-08-21, 17:23
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Fildelning ---> Win OS

/Mod
Citera
2011-08-21, 18:11
Medlem
Citat:

Det där kommer funka fin-fint - släng i 2GB ram till så kommer det bli tillfredställande snabbt också.
Citera
2011-08-21, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenbrynolf
Det där kommer funka fin-fint - släng i 2GB ram till så kommer det bli tillfredställande snabbt också.
jag är inte nåt bra på köpa saker till datorer, kanske jag köper fel och de inte passar & är de inte ganska dyra? 1000kr fast de var några år sen så ja vet inte :P

Citat:
Ursprungligen postat av legopelle
Det är smart att fixa drivrutiner o.dyl. innan du installerar om. Att instsllera antivirus offline rekommenderas också.
måste jag ha usb minne då? jag tror jag har en cd, men vet ej om de funkar på win 7, återstår att se
Citera
2011-08-21, 19:46
Medlem
salxars avatar
Citat:
jag är inte nåt bra på köpa saker till datorer, kanske jag köper fel och de inte passar & är de inte ganska dyra? 1000kr fast de var några år sen så ja vet inte :P

måste jag ha usb minne då? jag tror jag har en cd, men vet ej om de funkar på win 7, återstår att se
Att installera AV offline är inget annat än paranoia, skit i det.

RAM är billigt idag.
Citera
2011-08-21, 20:03
Medlem
Citat:

Du kommer behöva drivrutiner till alla delar i datorn som Win7 inte stödjer som standard, ex. chipset, grafik, ljud, nätverk.

Prova Home Premium eller Ultimate, Ultimate har mer funktioner.
http://en.wikipedia.org/wiki/Windows_7_editions (kolla Comparison chart)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in