2011-08-16, 22:29
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Skulle misstänka att SP1 upptäcker att Windows är crackat och därför inte vill installera.

TS nämner inte vilken version eller utgåva som gäller. Men jag utförde detta senast igår på en dator och med utan problem.

Windows 7 Ultimate 32Bit var operativsystemet. Därefter denna uppdatering så har det kommit nya säkerhetsuppdateringar.
Citera
2011-08-16, 23:15
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gashuden
Googlade specsen.
Ok, en stationär Acer.

m3100/m5100-grejen; Kan den blivit BIOS-flashad med fel firmware (Ren spekulation, glöm detta så länge. Har den funkat med annat WinOS tidigare så borde inte detta spela in).

Det är mkt som det kan vara fel på. Detta är vad jag skulle göra, i denna ordningsföljd:
Känn på alla kablar/kopplingar/komponenter i datorn så att det inte är okontakt någonstans.
Plocka ur allt som du inte behöver ha anslutet; Extra hårddiskar, USB-grejer. Gärna grafikkortet också om det finns ett annat inbyggt på moderkortet (glöm inte att ändra i BIOS). Annars, ta ur grafikkortet och sätt i det igen. Ta bort så du bara har 1Gb RAM (kan ju vara minnesmodulsfel).

Vilket/vilka OS har den fungerat med tidigare?
Har du provat att installera Win 7 64-bit flera gånger?
Har du provat att installera Win 7 32-bit? Annat Windows OS? Samma fel då?

Prova att installera på annan hårddisk om du har en extra.
Citera
2011-08-17, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
om det är windows 7 så finns där inga särskilda oem versioner utan det är produktnycklen som avgör vilken version det blir (oem eller retail)

mvh
t

Okej, så det kvittar helt, så länge det är rätt ang. Pro, eller Home? Om det står xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx OA.. vad betyder OA?
Citera
2011-08-17, 21:05
Medlem
Hej,

blir datorn mycket sämre vid fullständig återställning/omformatering? Jag har haft den i 1 år, och behöver redan göra min andra återställning...
Citera
2011-08-17, 21:19
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beibel
Hej,

blir datorn mycket sämre vid fullständig återställning/omformatering? Jag har haft den i 1 år, och behöver redan göra min andra återställning...
Sämre? Nej, om något ska den bli bättre eller iaf lika bra som när du installerade den första gången.
Om du redan behövt göra två återställningar behöver du nog snarare fundera över vad du själv gör med datorn...
Citera
2011-08-18, 15:25
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Kan jag byta grafikkort utan att Windows 7 Home Premium OEM börjar att krångla? Har originalversionen.
Citera
2011-08-18, 15:30
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Kan jag byta grafikkort utan att Windows 7 Home Premium OEM börjar att krångla? Har originalversionen.

Det brukar oftast går bra. Installerar bara den nya drivrutinen så ska det inte vara några problem.
Det vore lite skillnad om du skulle byta ut moderkortet och det är en OEM-licens.
Citera
2011-08-18, 15:30
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Ja.
Du kommer ju få installera drivrutiner eller om du väljer att använda W7s egna men det är iaf inget som ska krångla.
Citera
2011-08-18, 16:41
Medlem
behöver ominstallera min data men utan skiva!

hej, jag har en siemens amilo pro v2010 som inte startar. så fort den kommer igång så kommer en blå skärm upp och den startas om. på nått sett vill jag blåsa ut hela hårdisken och allting så att den startar normalt men behöver hjälp!! (har ingen skiva)
Citera
2011-08-18, 16:45
Medlem
För din skill har du bara 1 annat val än CD-skiva(om du nu verkligen måste installera om). Det är USB.

http://liliputing.com/2009/08/easiest-way-to-install-windows-on-a-netbook-with-a-usb-flash-drive.html
Citera
2011-08-19, 02:24
Medlem
Big89Daddys avatar
Tjena

Skaffade precis en ny dator och vill givetvis ladda ner filmer, spel och dylikt. Problemet ar att Windows 7 stanger av sig sjalva efter en stund om man inte anvander datorn. Den gar i vantelage, pa min gamla dator stangdes bara skarmen av men alla nerladdningar fortsatte som vanligt.
Fragan ar ganska uppenbar, hur gor jag samma sak med denna som pa min forra, vill ju kunna ladda ner saker utan att jag behover vara dar o rora pa musen hela tiden.
Det ar en laptop btw.

mvh
Citera
2011-08-19, 02:28
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big89Daddy
..
Kontrollpanelen / energialternativ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera