2011-08-21, 20:09
Medlem
Xenios avatar
Ja de kommer fungera men varför ska du göra de för
Vad kör du för Os just nu?
Citera
2011-08-21, 20:10
Medlem
Protons avatar
Vi stoppar in det här i stora tråden om att installera om windows /Mod
Citera
2011-08-21, 20:10
Medlem
Glömde säga den cd:n som jag har, fick jag när jag köpte och det är från ASUS VGA driver 2d/3d graphic & video accelerator...

på cd:n står det Windows 2K/XP/XP64 bit 91.31 men den här var nog ute före vista/win7 :P skulle den funka troligen ?
Citera
2011-08-22, 14:13
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
jag är inte nåt bra på köpa saker till datorer, kanske jag köper fel och de inte passar & är de inte ganska dyra? 1000kr fast de var några år sen så ja vet inte :P

måste jag ha usb minne då? jag tror jag har en cd, men vet ej om de funkar på win 7, återstår att se

Leta upp vad ditt moderkort heter.. (Ta hjälp av freshdiagnose som talar om vilket moderkort du har... http://www.freshdevices.com/freshdiag.html (Du kan prestanda testa din dator INNAN du köpt mer RAM, spara prestanda testet, lägga i mer RAM och göra om testet efteråt, om du registrerat dej, vilket är gratis)

Surfa sedan till tillverkarens webbplats och söka upp ditt moderkort och kontrollera listan för "MEMORY SUPPORT LIST" eller QVL listan

I.o.m. att du själv gör det så kan du kontrollera att minnena verkligen fungerar ihop med moderkortet (dvs Tillverkaren har bekräftat via tester visat att minnena verkligen funkar med moderkortet)

Det är det första jag skulle göra.

Men kom ihåg att använda t.ex. ESD-armband när ni meckar med datorn senare (dvs. öppnar Chassit av någon anledning), så slipper du problem längre fram... t.ex. http://www.webhallen.com/hardvara/54289-deltaco_antistat_handledsband (65Kr)
Citera
2011-08-22, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Leta upp vad ditt moderkort heter.. (Ta hjälp av freshdiagnose som talar om vilket moderkort du har... http://www.freshdevices.com/freshdiag.html (Du kan prestanda testa din dator INNAN du köpt mer RAM, spara prestanda testet, lägga i mer RAM och göra om testet efteråt, om du registrerat dej, vilket är gratis)

Surfa sedan till tillverkarens webbplats och söka upp ditt moderkort och kontrollera listan för "MEMORY SUPPORT LIST" eller QVL listan

I.o.m. att du själv gör det så kan du kontrollera att minnena verkligen fungerar ihop med moderkortet (dvs Tillverkaren har bekräftat via tester visat att minnena verkligen funkar med moderkortet)

Det är det första jag skulle göra.

Men kom ihåg att använda t.ex. ESD-armband när ni meckar med datorn senare (dvs. öppnar Chassit av någon anledning), så slipper du problem längre fram... t.ex. http://www.webhallen.com/hardvara/54289-deltaco_antistat_handledsband (65Kr)

bara ett problem, "Oops. There is an error processing your request. Make sure you have entered a valid name and e-mail address.

Avoid using free email accounts. Also, our system is not compatible with some ISP. You may report to your ISP about it, mostly related with their e-mail filtering/blocking/anti-spam settings. Some of them even didn't want our server to reach their server.

Please re-enter a valid data or use a new e-mail address (from other ISP) and then press resubmit button."
Citera
2011-08-22, 15:40
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rethen
bara ett problem, "Oops. There is an error processing your request. Make sure you have entered a valid name and e-mail address.

Avoid using free email accounts. Also, our system is not compatible with some ISP. You may report to your ISP about it, mostly related with their e-mail filtering/blocking/anti-spam settings. Some of them even didn't want our server to reach their server.

Please re-enter a valid data or use a new e-mail address (from other ISP) and then press resubmit button."

Jag använde Yahoo-mail konton när jag registrerade mej!

Nemas problemas!

Så klart att det måste vara ett befintligt mail-konto då du får registreringsnykeln till din mail..
Jag vet flera som skapat ett nytt hotmail eller yahoo-konto bara för denna registrering.. Så däri bör inte problemet ligga! ;0)
Citera
2011-08-22, 18:34
Medlem
Tja FB. Tänkte bara kolla, jag har en Acer Asprire 5732Z som jag vill formatera om men har ingen skiva. Kan man göra på något annat sätt?

Tack på förhand. =)
Citera
2011-08-22, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurre93
Tja FB. Tänkte bara kolla, jag har en Acer Asprire 5732Z som jag vill formatera om men har ingen skiva. Kan man göra på något annat sätt?

Tack på förhand. =)

ja troligen finns där en recoverydel på hårddisken som gör att du kan återställa den till som den var när du köpte den

mvh
t
Citera
2011-08-22, 21:02
Medlem
jag har @hotmail.com... ;/
Citera
2011-08-23, 07:20
Medlem
Tjenare!
Jag tänkte formatera min Dell, har dock ingen skiva, men en recovery del. Hur använder jag den?

Mvh L!
Citera
2011-08-23, 10:47
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inswedenhellyeah
Tjenare!
Jag tänkte formatera min Dell, har dock ingen skiva, men en recovery del. Hur använder jag den?

Mvh L!

Sök på www.Dell.se under support, Ange din servicetag och sök på "Windows", "installera Windows 7" etc..
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2011-08-23 kl. 10:50.
Citera
2011-08-23, 12:22
Medlem
jagaercp123s avatar
hej gott folk ! det är så att jag köpte ny dator för inte så längesen, det är en acer aspire 7741zg och det funkar inte som jag vill. datorn gick på 7 tusen så den ska väl klara spel som lol och wow vilket jag spelar lite av. nu till problemet, när jag spelar så brukar datorn bara stängas av efter cirka 2-3 timmars spelande. kan man få hjäp med detta eller datorn suger bara ?

intel pentium processor p6100 (2.0GHz, 3MB L3 cache)
Ati mobility radeon hd 5650 up to 2746 MB hypermemory
4gb ddr3 memory
640 gb hdd
6cell li-ion battery

där är lite info om datorn vet ej vad som ska stå med eller inte har inte så bra koll på datorer. ( har jag kommit fel så hänvisa mig gärna)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in