2010-12-11, 18:02
Medlem
Likwitjunkies avatar
De e så att ja fick en dator, som varit i beslag hos polisen. Den kommer från myndigheter men har ingen möjligthet o få kontakt me dom för att ta reda på lösenord. För man vet inte exakt vilken av kommunens alla anställda den tillhört. Fick den från en som har så kallad tillsyn på mig.
Nu till saken. Ja har inte admin kontot, så har bara tillgång som user. Vilket gör de omöjligt att installera saker såsom modem m.m. När skulle formatera o installera windows7, likadant. Den startar inte upp från skivan o jag måste ha lösenordet. Hade för mig att man går in vid felsäkertläge o nåt så ska man skriva format c, va så längesen ja gjorde detta. Men en polare menade att ja bara skulle kunna starta upp datan från CD enheten o formatera automatiskt me hjälp av windows7 skivan. Men ja försökte komma in i BIOS o när ja skulle få den o starta från CD-rom så behövdes även där lösenord. Hur gör man för att komma förbi ett admin lösenord så ja överhuvudtaget kan komma nånstans me denna dator??? Polaren sa att ja ska öppna datan o ändra nån pigg i datan så den står på öppen. Nån här som e insatt o kan mkt om detta?
All hjälp uppskattas!
Citera
2010-12-11, 18:23
Medlem
JahLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flancen
hejsan, en kompis farsa har fått problem med sin installation av windows 7(pirat variant), ganska snabbt så när man kommit in i datorn, fått upp skrivbordet osv, så slår en bluescreen till. började krångla efter han installerat några windows uppdateringar.

sen vid ominstallation blir det problem att ladda in några filer alldeles i början av ominstallationen(när det vita strecket laddas i nederkant om ni minns det), längre än så har vi inte kommit i ominstallationen.

vi har provat 2 olika skivor i hans dator och en annan dator, i den andre datorn funkade dom.
provat med extern läsare, funkade i den andre datorn även i den.

så nu tänkte vi boota en linux skiva och köra i från imorgon och se om det funkar, men någon som har nån susning vad det kan bero på?

tack för alla tips!

MVH Flancen

Testa o kör en annan rip... http://thepiratebay.org/torrent/5757941/Windows.7.ULTIMATE.x86.x64.Fully.Activated.August_ 2010-CHR(

* Är du säker på att han har rätt version? (32/64 bit...)
Citera
2010-12-11, 18:40
Medlem
Arekanderus avatar
Tjenare.

Jag försöker installera W7 på min laptop men upptäckte snabbt att det inte var lika lätt som på en stationär. W7 är en äkta kopia jag fått från universitetet men har problem med att boota från skivan. Hur gör man?
Citera
2010-12-11, 18:45
Medlem
gå in i bios och ställ in cd/dvd som etta i bootordningen
(sen måste skivan vara bootbar för att det skall funka)
mvh
t
Citera
2010-12-11, 20:21
Medlem
krillebois avatar
Hej!

Jag hade ett jäkligt jobbigt virus som typ "spärrade" allt på min dator, så fort ja klickade på något så vart de nått varningsmeddelande att hdd:n var full. Skitsamma.
Jag installerade då in W7 fråm mitt dåvarande Vista genom att mounta W7 i daemon tools och sedan köra setupen därifrån och formatera över mitt vista. Det är så jag burkar göra och den datorn jag skriver på nu är installerad på samma vis (kanske inte är de bästa sättet) Det var iaf såhär att installationen var på det absolut sista steget och skulle typ startas om, men den stog och nötade och nötade kmr inte ihåg exakt vad det stog med helt klart det sista steget. Ja väntade väl i ca 25 min och tänkta att en omstart av datorn skulle hjälp det hela När jag då startade den igen och den skulle boota så kmr den nu i en evig loop om att installationen avröts och att ja ska starta om datorn för att återuppta den. Det fungerar inte då jag starta om 30 ggr typ. Jag har en W7.iso fil på ett USB som jag inte kan boota från heller, har valt de som Nr 1 boot i bios men den bootar inte!

Någon som kan hjälp mig? skulle ju behöva formatera hdd på nått sätt men hittar det inte i bios!?
Citera
2010-12-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JahLove
Testa o kör en annan rip... http://thepiratebay.org/torrent/5757941/Windows.7.ULTIMATE.x86.x64.Fully.Activated.August_ 2010-CHR(

* Är du säker på att han har rätt version? (32/64 bit...)

provat 2 olika versioner, en nyare(oktober kom den) och en från början av året
Citera
2010-12-12, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flancen
provat 2 olika versioner, en nyare(oktober kom den) och en från början av året

Han menade nog om du hade 32/64 bit. OS.
Citera
2010-12-12, 12:28
Medlem
krillebois avatar
Hjälp med installation av Windows

Hej!

Jag hade ett jäkligt jobbigt virus som typ "spärrade" allt på min dator, så fort ja klickade på något så vart de nått varningsmeddelande att hdd:n var full. Skitsamma.
Jag installerade då in W7 fråm mitt dåvarande Vista genom att mounta W7 i daemon tools och sedan köra setupen därifrån och formatera över mitt vista. Det är så jag burkar göra och den datorn jag skriver på nu är installerad på samma vis (kanske inte är de bästa sättet) Det var iaf såhär att installationen var på det absolut sista steget och skulle typ startas om, men den stog och nötade och nötade kmr inte ihåg exakt vad det stog med helt klart det sista steget. Ja väntade väl i ca 25 min och tänkta att en omstart av datorn skulle hjälp det hela När jag då startade den igen och den skulle boota så kmr den nu i en evig loop om att installationen avröts och att ja ska starta om datorn för att återuppta den. Det fungerar inte då jag starta om 30 ggr typ. Jag har en W7.iso fil på ett USB som jag inte kan boota från heller, har valt de som Nr 1 boot i bios men den bootar inte!

Någon som kan hjälp mig? skulle ju behöva formatera hdd på nått sätt men hittar det inte i bios!?
Citera
2010-12-12, 12:32
Medlem
sommarlovs avatar
Du kan inte bara lägga en iso på ett USB-minne och tro att det fungerar!

Menar du allvar när du säger att du brukar mounta ison på datorn som ska installeras!

Bränn en skiva (på en annan dator) istället!!
Citera
2010-12-12, 12:34
Medlem
skramses avatar
Det är inte bara att slänga en iso på ett flashminne för att kunna installera ett os från det. Vad händer om du sätter i en skiva med windows på? Efter det ska du välja att formatera hårddisken i ett steg och inte bara installera om windows.

Är nyvaken, sorry om jag missuppfattade någonting.
Citera
2010-12-12, 12:42
Medlem
Pizzadragans avatar
jag har en dator med två anvädare nu är det så att jag fått en trojan på den ena användaren, nu undrar jag om man kan formatera endast det ena användarkontot som är infekterat eftersom det andra användarkontot funkar fin fint?
Senast redigerad av Pizzadragan 2010-12-12 kl. 13:38.
Citera
2010-12-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1an
Han menade nog om du hade 32/64 bit. OS.

men det funkade att installera 64 bitars OS tidigare? och köra med det:s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in