Jag har lite frågor om att installera Windows 7, hoppas någon vill ta sig en titt
Eftersom jag har haft Vista ett bra tag på datorn har jag samlat på en massa med program och filer som slöar ner datorn. Därför tänker jag att det är bättre att jag gör en total ominstallation istället för "uppgradering" (då sparas väl program/filer osv?). Jag har sparat alla mina filer som jag vill ha kvar på en extern hårddisk.
Hur gör jag nu för att först rensa dator (formatera) och sedan installera Win7 (steg för steg)?
Jag har fått låna en äkta Win7 CD av en kompis och tänkte använda hans CD-key. Som jag förstår det kommer min version då att bli ogiltig vilket jag hade tänkt försöka lösa senare genom "crack" eller nått sånt. Det är väl trots allt något man kan ladda ner och lösa efter att Win7 är installerat? Kommer han att få något problem av det hela? Det vill jag nämligen inte. Är det kanske bättre att jag försöker hitta något CD-key på nätet som jag kan använda istället?
Sedan undrar jag också. Ska jag installera 32 eller 64 bit versionen? Vad är skillnaden och vilka är för- och nackdelarna?