2012-03-30, 14:43
  #6217
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Här har ni: http://www.ladda-upp.com/bilder-a/asdasd-13.jpg

Edit; Du vill alltså inte att ikonen ska synas där även fast du har igång programmet?

Precis. Det tar mycket plats. har enbart pidgin/notepad++ pinnade.

Edit: högerklick > properties/inställningar > Use small icons/använd små ikoner

Perfekt
__________________
Senast redigerad av Frabbe 2012-03-30 kl. 14:45.
Citera
2012-03-30, 14:44
  #6218
Medlem
epost72s avatar
Du vill att de inte ska synas där öht när programmen är igång?
Du nämnde att det vore bra om de var mindre.
Högerklicka på taskbaren -► egenskaper och bocka sedan i "visa små ikoner" så blir de mindre iaf.
Citera
2012-03-30, 14:46
  #6219
Medlem
Frabbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Du vill att de inte ska synas där öht när programmen är igång?
Du nämnde att det vore bra om de var mindre.
Högerklicka på taskbaren -► egenskaper och bocka sedan i "visa små ikoner" så blir de mindre iaf.

Tack! Jag googlade precis "smaller icons taskbar windows 7", fick samma svar. Detta är bra.
Citera
2012-03-31, 14:12
  #6220
Medlem
har köpt ny dator utan os men har windows 7 cd. är någon som man beskriva hur jag ska installera windows 7 utan att ha sönder datorn?
Citera
2012-03-31, 14:14
  #6221
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe13
har köpt ny dator utan os men har windows 7 cd. är någon som man beskriva hur jag ska installera windows 7 utan att ha sönder datorn?

Bläddrar eller sök i denna tråd -> https://www.flashback.org/t952925

Där finner du tips.
Citera
2012-03-31, 17:47
  #6222
Bannlyst
Wallpapers i Windows 7 (hjälp)

Hej, har satt upp en mapp med 20-30 bilder som bakgrund på skrivbordet. Dessa bilder växlas var tredje minut.

Problemet jag har fått är att när den växlat bild 2-3 gånger byter den till en annan mapp som bara innehåller bilder på olika färger. Varför blir det så?
Citera
2012-03-31, 22:59
  #6223
Medlem
Disconinjas avatar
Tja, försökte installera ett crackat windows 7 förut men skivan var korrupt. Iallafall nu efter vi hade försökt vill windows endast starta en reparationscheck istället för att starta upp användarläget. Någon som vet lösningen för att fixa detta?
Citera
2012-03-31, 23:42
  #6224
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disconinja
Tja, försökte installera ett crackat windows 7 förut men skivan var korrupt. Iallafall nu efter vi hade försökt vill windows endast starta en reparationscheck istället för att starta upp användarläget. Någon som vet lösningen för att fixa detta?
Ni har kört en installation halv-vägs, det resulterar i att det inte längre finns ett komplett/funktionsdugligt windowssystem i datorn.

Tanka hem en ny och bränn på lägsta hastighet och kör en fullständig installation. Klicka er ner på Avancerat och formatera partitionen också, så slipper ni strul med kvarvarande ofullständig installation.
Hur man gör hittar ni här, bläddra gärna bakåt också.

Hur man fixar aktiveringen/registreringen finns det info om här.
Citera
2012-03-31, 23:48
  #6225
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ticsmongo
Hej, har satt upp en mapp med 20-30 bilder som bakgrund på skrivbordet. Dessa bilder växlas var tredje minut.

Problemet jag har fått är att när den växlat bild 2-3 gånger byter den till en annan mapp som bara innehåller bilder på olika färger. Varför blir det så?
Kolla så att du inte av misstag lyckats bocka för alla bilder, det har hänt mig flera ggr. Det funkar lite skumt det där.

Om du har lagt till mappar nere i C:\WINDOWS\Web\Wallpaper så kan Win7 få krupp, minns att jag fick mångdubbelt fler teman när jag gjort det (buggande sådana). Eller om det var i C:\WINDOWS\Resources\Themes jag gjorde det, hmm..
Citera
2012-04-01, 01:05
  #6226
Medlem
Artexs avatar
Precis nyss när jag och en polare satt på skype och snackade skit så försvann Windows Aero och ersattes med standard eller vad man ska kalla det. Det hände för oss båda exakt samtidigt, och kom tillbaka exakt samtidigt 2 minuter senare. Någon som vet vad det kan bero på? Är ganska nyfiken
Citera
2012-04-01, 07:09
  #6227
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artex
Precis nyss när jag och en polare satt på skype och snackade skit så försvann Windows Aero och ersattes med standard eller vad man ska kalla det. Det hände för oss båda exakt samtidigt, och kom tillbaka exakt samtidigt 2 minuter senare. Någon som vet vad det kan bero på? Är ganska nyfiken
På tillfälligheter. Det kan ha varit WEI som kördes i bakgrunden.
Citera
2012-04-01, 12:06
  #6228
Medlem
Har ni några enkla tips man kan använda för att försöka få tillbaka lite snabbhet till datorn? Tex att göra en diskfragmentering och rensa cockies. Hur gör man det? Kan man göra något mer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in