2009-11-05, 23:11
Medlem
Karatemormors avatar
Tja, fick med 2 skivor när jag skulle installera Windows 7. Den ena för att sätta in före för att förbereda för installation, (och använda efter installation) och en annan skiva där själva W7 låg.

Problemet är att jag tog W7 direkt...

Installerade W7 och allt jag bra, drog i skivan efteråt iaf och fick in lite drivvrutiner då.

Frågan är då om jag missade något? Något som försvann / inte sparades eller är allt lungt? Verkar bra iaf Körde en installation där man kopierade allt man hade på datorn så då kanske man inte behöver pre-skivan innan?

Tacksam för svar! MVH!
Citera
2009-11-06, 18:31
Medlem
Hejsan!
Har nu kommit till ett läge då det verkar som att jag måste omformatera datorn (då jag inte längre kan starta mitt counter strike), så jag behöver nu tips på detta då jag inte är alls kunnig på den fronten...
Har för det första igen "xp-cd" då detta är min morsas gamla jobbdator så allt var klart när jag fick den, hur gör jag då?
Jag undrar även hur man gör med alla drivrutiner och sånt för att få datorn att flyta efter omformateringen?
Tackar så grymt mkt till de som tar sig tid och svarar!
Ha det fint och tack på förhand!
Citera
2009-11-08, 11:23
Medlem
Tjo, har en begangnad dator som det är massa skräp filer i menyerna på. När jag försöker ta bort alla skräp ikoner så står det att den inte hittar N: nu är det så att jag bara har C: som det är något på, jag fick alltså inte N: hårddisken med. Kan jag ta bort bort alla skräpikoner fråm program som är installerade på N: även fast jag inte har den hårddisken?
Citera
2009-11-08, 13:58
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixxten
Tjo, har en begangnad dator som det är massa skräp filer i menyerna på. När jag försöker ta bort alla skräp ikoner så står det att den inte hittar N: nu är det så att jag bara har C: som det är något på, jag fick alltså inte N: hårddisken med. Kan jag ta bort bort alla skräpikoner fråm program som är installerade på N: även fast jag inte har den hårddisken?
Det är bara genvägar, du kan radera dem.
Citera
2009-11-09, 17:18
Medlem
Skulle behöva formatera min dator och har några frågor jag hoppas kunna få hjälp med. Har gjort det förr, men det var längesen och eftersom jag är helt kass på sådana här saker så skulle jag uppskatta all hjälp som kan få.

Formaterade min dator under en längre utlandsvistelse och fick då en piratkopierade version av en granne. Det har väl funkat, men datorn är mycket seg just nu så tänkte passa på att använda mina orginalskivor nu när jag har tillgång till dem. Är dock lite osäker på om jag har hittat alla och vilken jag skall använda. De jag har tillgång till är: CD med operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition Sevice Pack 2 samt en som heter Application Recovery CD.

Vilken skall jag använda? Skall jag använda båda? Saknas det någon?
Citera
2009-11-09, 19:04
Medlem
xFAMILJEFESTxs avatar
Kan jag få lite hjälp med den?

Jag tänkte att jag skulle lägga till några vänners bloggar, men jag lyckas inte! Hur gör man riktigt? Jag skriver in bloggadressen i fältet och trycker add, men det står bara att det inte går.
Citera
2009-11-11, 00:15
Medlem
hoaxens avatar
Har suttit och pillat med den här jävla datorn i 4 timmar nu Det är grannens Sony Vaio VGN-NR31E som hade Vista installerat från början, nu vill hon ha XP på den men jag får det fan inte att fungera.

När man sätter i Windows-skivan så bara det står att den inte hittar hårddisken. Men Windows 7 och Ubuntu hittar disken. Vad fan ska jag göra? Har hittat något på internet om att det saknas några drivrutiner till sata/chipset men att fixa in det fungerade inte heller
Citera
2009-11-11, 07:31
Medlem
Installerade om datorn igår med Xp home sp2. När detvar klart fanns detintea ljudkortrutiner? så försökte ladda ner dem men det funkade inte att insallera dem men sen när jag stängde av datorn så kunde jag inte starta den det stod bara: intlder fattas (typ så) så då lade jag i xp cd:n och det funkade Nån som vet problemet? inte min cd så skulle kunna behöva hjälp antar att det är lika bra att ominstallera? tack på förhand
Citera
2009-11-12, 16:50
Medlem
Snudors avatar
Formatera partition med Vista i W7.

Sökt, läst och fattat noll.

Jag har en Partition med Vista och en med W7.
Då jag vill ha kvar W7 men inte skräpvista så tänkte jag att jag skulle formatera den andra partitionen med Vista, vilket då givetvis inte går av någon anledning.
Formatera knappen är helgrå i diskhanteraren.
Ligger det filer i Vista partitionen som används av W7 eller?!
Citera
2009-11-12, 17:08
Medlem
Andreasvbs avatar
Du formaterar när du bootar från Windows-skivan.
Citera
2009-11-12, 17:11
Medlem
Snudors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Du formaterar när du bootar från Windows-skivan.

Righty, så jag ska altså boota med mitt usbminne där jag har W7 och sedan formatera skiten ur andra partitionen med Vista?
Citera
2009-11-12, 21:14
Medlem
rajdolis avatar
ag försöker installera windows 7. har laddat ner ett exemplar via skolan så har bränt ut iso-filen på en skiva som jag startar upp me. sen efter att jag startar installationen så står det select the drivers to be installed. det är tomt i rutan och inget funkar. Vad är det för något som jag ska installera? har provat med allt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in