Citat:
Ursprungligen postat av
rusur
Brukar komma upp alternativ när man väl gör installationen , att man kan radera hårddisk och sen formatera om den.
Tycker däremot att installera ifrån usb inte fungerar jättebra, massa buggar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Noose..
NTFS är filformatet du väljer när du formaterar hårddisken innan du installerar tex ett OS på den.
Detta är inget du gör i BIOS.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mansingen
Som sagt, detta görs ej i BIOS. Det spelar ingen roll vilket filsystem en disk har, då installationen kommer ändra det till NTFS.
Tack för svar. Ni verkar alla vara inne på samma spår. Dvs att de ska ändras automatiskt i samband med installationen. Men de händer tyvärr inte.
Man får upp menyn där man kan välja var windows ska installeras och sen är de stopp. Och står att de inte går att installera på disken då denna inte är i NTFS format.
Har installerats windows tidigare från samma ISO fil så filen funkar. Nu har jag dock bränt filen igen. Men de är samma USB och samma tillvägagångssätt också så jag har svårt att tro att de fel på filen eller installationsmediet. Försökte installera Debian bara för att testa. Jag tror att de va då jag råkade ändra format.
Finns de något annat sätt att ändra formatet? När de nu inte görs i samband med installationen.
Har även kollat om de möjligt att återställa datorin i BIOS. Är de möjligt? De kommer även ett "reparkit" med ISO filen men efter att ha provat lite verkar inget fungera men de kan bero på att jag inte vet vad jag ska göra.