2009-06-27, 01:56
Medlem
mischief_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Bara ett litet tips:

Det går alldeles utmärkt att flytta hela WoW-katalogen till en annan partition än system-partitionen, och köra vidare på samma WoW-installation - helt oavsett hur många gånger du installerar om Windows.

Allt som WoW behöver för att kunna exekvera och köra problemfritt finns i dess installationskatalog.

Alltså, ifall jag uppdaterar mitt windows 7 till 7201 eller liknande så är det bara min systemdisk som kommer "ställas om"? Jag behöver alltså inte oroa mig för att alla program/spel osv på andra hårddiskar försvinner?
Citera
2009-06-27, 09:50
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mischief_
Alltså, ifall jag uppdaterar mitt windows 7 till 7201 eller liknande så är det bara min systemdisk som kommer "ställas om"? Jag behöver alltså inte oroa mig för att alla program/spel osv på andra hårddiskar försvinner?

Nej, de försvinner inte.

Men om du gör en "clean" installation istället för en uppgradering så kommer du garanterat få ominstallera en del av spelen och programmen oavsett.

Men just när det gäller WoW så behöver man inte ominstallera det varje gång man sveper systemet.

Samma sak gäller för övrigt alla spel som körs via Steam - de behöver man heller inte installera om.
Citera
2009-06-27, 18:54
Medlem
Fallmans avatar
formatera /uppdatera ?

hej!
precis format datorn, nu kan jag nästan forma utan problem.. allt går fint alltid blivit problem tills jag fick råd från en annan att stänga av uppdateringarna vid installtionen

nu vill man ju uppdatera windows, kan man slå på uppdateringarna, eller kan man gå in på microsoft hemsida, vill ju ha service pack 3 osv , finns nog några uppdateringar...

något som man måste göra ? eller hur ska jag göra?
mvh micke

har windows xp professional 32bit sp2
Citera
2009-06-27, 18:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Windows -> Support

//Mod
Citera
2009-06-27, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
hej!
precis format datorn, nu kan jag nästan forma utan problem.. allt går fint alltid blivit problem tills jag fick råd från en annan att stänga av uppdateringarna vid installtionen

nu vill man ju uppdatera windows, kan man slå på uppdateringarna, eller kan man gå in på microsoft hemsida, vill ju ha service pack 3 osv , finns nog några uppdateringar...

något som man måste göra ? eller hur ska jag göra?
mvh micke

har windows xp professional 32bit sp2

Det är väl bara att slå på uppdateringarna och uppdatera (?)
Citera
2009-06-27, 19:26
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raritet
Det är väl bara att slå på uppdateringarna och uppdatera (?)

men när jag installareade tidigare brukar jag välja vid installtionen "uppdateringar på", kan jag sätta på det utan att det blir programförfalskning osv ??

bild:

http://i39.tinypic.com/288yu6p.jpg
Citera
2009-06-28, 01:15
Medlem
theguys avatar
formatera om datorn

kan man formatera om / ominstallera dator utan att alla filer på datorn försvinner. jag pallar inte bränna allt till CD och det käns onödigt att köpa en extern disk för att installera om datorn. hur gör man då ungefär??

jag vet... man kan söka men det finns för mycket träffar på det så man får upp en hel del skit
Citera
2009-06-28, 01:17
Medlem
biggander2s avatar
Det är exakt det som är grejen med att omformatera, att allt försvinner
Citera
2009-06-28, 03:00
Medlem
theguy: Hur kan du få någonting gjort om du inte "pallar" göra en ansträngning?

Och svar på din fråga, nej du kan inte spara något, allt tas bort.
Citera
2009-06-28, 04:33
Medlem
oLifes avatar
Kan man inte partionera hårddisken och sedan formatera om en partition?

Är inte så insatt men har för mig att man kan göra något sådant.

My bad om jag är ute och cyklar
Citera
2009-06-28, 04:59
Medlem
jastors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLife
Kan man inte partionera hårddisken och sedan formatera om en partition?

Är inte så insatt men har för mig att man kan göra något sådant.

My bad om jag är ute och cyklar

Ja. Det går ju att partitionera om en hårddisk medans det fortfarande finns filer på disken, men då ska man ju helst ha en massa ledigt utrymme som blir den nya partitionen och för att det ska funka bäst bör man ju göra en defragmentering så att all data inte är spridd på hårddisken utan ligger allting först med det tomma utrymmet längst bak. Tror iofs att windows vista klarar att flytta data medans du partitionerar om, annars blir det ju att använda Symantec Partitionmagic, men jag föredrar att köra O&O Defrag för att den är bra mycket snabbare än windows inbyggda.
Citera
2009-06-28, 05:57
Medlem
dobbelinas avatar
programförfalskning !?

Är bara att sätta på, du har ju den vita knappen där det står
"Aktivera automatiska uppdateringar" på.

Vill du inte vänta på att automatiska uppdateringar "kickar in", öppna följande länk i IE:
http://update.microsoft.com/windowsu...ult.aspx?ln=sv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in