2003-12-05, 16:53
Medlem
Heroin blandning finns ju också, tror det finns brajj med ungefär 3 % horsh i, man blir galet beng på sånt röka
2003-12-05, 17:25
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Citat:
Hur vanligt det är i sverige rent allmänt kan jag inte säga men en varning är bättre än ingen varning alls.

Om du inte vet hur mycket som finns så tycker jag det är fel att skriva
Citat:
Dessutom finns det mycket opiumutblandad hasch hos gatuförsäljare.

Detta är f.ö första gången jag hör om en utblandningsfall i Sverige som _kan_ vara ärligt, om du verkligen litar på din kompis erfarenhet att bedöma utblandat hasch.

Det förekommer däremot extremt mycket skitsnack om olika utblandningar, från kamelskit till lsd, pcp, batterisyra, embaleringsmedlel osv osv... 90% av de fallen anser jag vara fall där rökaren helt enkelt fått tag i extremt bra röka.

3% heroin i rökat tycker jag låter som en myt. 3% av 0.2g (standard dos) skulle vara 6mg heroin. Är heroin över huvud taget aktivt i så små doser? Knappast, då skulle vi inte ha några sprutnarkomaner i Sverige. De skulle nöja sig med att röka heroinet eftersom det skulle räcka så jävla länge...
2003-12-05, 20:20
Awaiting Email Confirmation
Skunks avatar
Annars så är det rätt trevligt att odla själv, betydligt mycket billigare, sen slipper du prata med pundarberra bara för att få köpa lite röka...En del väntan men värt besväret
2003-12-05, 23:38
Medlem
Inte om inte bor ensam
2003-12-06, 00:25
\gros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!

Detta är f.ö första gången jag hör om en utblandningsfall i Sverige som _kan_ vara ärligt, om du verkligen litar på din kompis erfarenhet att bedöma utblandat hasch.
...

Finns knappast statistik på hur stor andel hasch som blir utblandat med diverse skit så jag kan inte bevisa nåt, om du tror mig eller ej är din ensak. Jag är medveten om att det cirkulerar en hel del falska rykten men ALLA dessa rykten bygger inte på lösa grunder.

Citat:
Det förekommer däremot extremt mycket skitsnack om olika utblandningar, från kamelskit till lsd, pcp, batterisyra, embaleringsmedlel osv osv... 90% av de fallen anser jag vara fall där rökaren helt enkelt fått tag i extremt bra röka.
...

90% ? Har du statistiska bevis?
2003-12-06, 11:47
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Nej, det är baserat på egna iaktagelser... 9 av 10 fall man
läser om.. Du är det 10:e

Hur kändes blandningen då? Var det likt det som beskrivs i exempelvis http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=7368?
2003-12-06, 13:26
Medlem
Ärligt grabbar...

Snälla. Att hävda att langarna blandar ut haschet med opium är väl mer än lovligt korkat? Opium betingar ett betydligt högre pris än hasch och det verkar väl allmänt dumt att sälja på någon opium ofrivilligt? Näe. Inte finns det langare som blandar ut sitt brass med opiater. McDonalds blandar inte ut sin coca cola med vodka. Det är liksom inte lönsamt. Marknadens lag. Simple as that...
2003-12-06, 16:36
\gros avatar
Citat:
Nej, det är baserat på egna iaktagelser... 9 av 10 fall man
läser om.. Du är det 10:e
...
Citat:
Så du tycks veta mycket bättre än någon annan?

Citat:
Ursprungligen postat av czam
Snälla. Att hävda att langarna blandar ut haschet med opium är väl mer än lovligt korkat? Opium betingar ett betydligt högre pris än hasch och det verkar väl allmänt dumt att sälja på någon opium ofrivilligt? Näe. Inte finns det langare som blandar ut sitt brass med opiater. McDonalds blandar inte ut sin coca cola med vodka. Det är liksom inte lönsamt. Marknadens lag. Simple as that...
Är mitt påstående verkligen löjlig? Att jämföra McDonalds och Coca Cola är enligt mig mer löjligt än att jämföra en McLangare och McHasch. En langare har större flexibilitet över sina priser på hasch det har inte McDonalds i fallet med Coca Cola. Det är liksom lönsamt att höja priset från 300 till 4-500. Marknadens lag. Simple as that...
2003-12-06, 16:47
\gros avatar
Citat:
Hur kändes blandningen då? Var det likt det som beskrivs i:
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=7368
http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=3506
I mitt fall var det varken något pulver eller ren opium som det beskrivs i dina länkar. Därför kan man inte jämföra effekterna.
Rökningen gav ingen större avvikande effekt än om jag skulle röka vanlig hasch men visst ovanligt upppiggande effekt förekom utan tvekan. Självklart skyllde jag det på "jävligt bra röka" för det var det också! Tanken om att det var utblandat skulle aldrig slå mig om ingen sa till.

Edit: För övrigt så köptes 5g för 550:-
2003-12-06, 17:52
Medlem
RIP-Polariss avatar
Jaja, känns som topicen glidit iväg lite.....

För att återgå till kärnfrågan: Om man inte känner för att stå o frysa mitt i vintern i kungsan, vart gå då?
2003-12-06, 18:16
Bannlyst
Man blandar Opium med brajja, hasch för att få personen att bli mer "beroende" än vanligt.
Opium är mycke mer beroendeframkallande än Hasch och Marijuana och vad händer när en unge köper majja å röker å de finns Opium i det?
Nästa gång vill ungen ha nåt starkare och starkare och till sist har langaren ungen i fällen å sen är det att sälja allt starkare och dyrare ..och på så sett få massa pengar ...!

Man måste satsa för att vinna, så är det.
2003-12-06, 19:48
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Citat:
Så du tycks veta mycket bättre än någon annan?

Jag vill inte ge mig in i ett flamewar, det jag reagerade på var ditt första inlägg där du skrev:

Citat:
Om du inte redan känner nån som säljer så är chansen god att du får för lite för samma pengar. Dessutom finns det mycket opiumutblandad hasch hos gatuförsäljare.
Det var bara några varningar.

Just ordet "mycket" var det som triggade mig. Detta eftersom det i verkligheten inte är mycket, det är snarare väldigt lite. Du är nog ganska ensam på forumet om att ha fått tag på opiumutblandat hasch. Jag tvivlar inte längre på att du talar sanning, du verkar ju vara övertygad och det höga priset kan vara en indikation på att någonting dyrare tillsats. (ELLER att det helt enkelt var extra starkt röka...)

Citat:
men visst ovanligt upppiggande effekt förekom utan tvekan.

Hmm.. Opiater tenderar ju att ha en rakt motsatt effekt, dvs centraldämpande. Just den starka fysiska avslappningen och den sömniga euforin är utmärkande för opiater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in