2003-11-25, 23:29
Medlem
Om man inte har någon kontakt som säljer, var är bästa (säkraste) stället i Stockholm att handla? Ungefär vad är gatupriset i stan just nu? Kom hem precis efter en vecka i Amsterdam som gav mersmak....

---

Notera att kranfiske, PM-förfrågningar och andra brott mot regel 1.09 är förbjudna.

/Mod
Senast redigerad av kvm3 2016-03-20 kl. 22:32.
2003-11-26, 19:14
Medlem
På sommaren, är det bästa stället vid Kungsan!
Där finns det folk som säljer, sätt dig ner vid en bänk nära fontänen, sitt där och kolla igenom din plånbok så dom ser att du har pengar, sen äter du din glass i lugn och ro, till slut.. kanske efter 1 min, kanske efter 5 minuter, kommer dom fram och frågar vad du vill ha... dom pratar engelska så var beredd på det, oftast är det negrer med jaimca mössor som kommer fram, jävligt sköna
Gatu priset i sverige har blivit så jävla olika.
Men här är några exempel:

Standard röka av lite sämre kvalite : 200 kr
Standard röka av lite bättre kvalite : 250 kr
Standard röka normal pris : 300 kr
Standard röka normal pris : 400 kr
Lyx Röka (2-4 blåss och du är beng) : 400- 500 kr

Men sen om du köper dig en femma för 200 kr, så behöver inte skiten vara av sämre kvalite, du kanske känner langaren och får köpa billigare, inte vet jag, men oftast är det så här som jag precis skrev.

Jag själv, skulle köpt "lyx" rökat för 400-500 kr, då räcker det mkt längre!
Men då behöver man bara skit lite, så man inte tror att det är som vanligt röka och röker upp, deckar och vaknar upp någon annanstans.
Det räcker mycket längre också!
Riktig lyx röka är Svart Afghan som är svinigt dyrt, om man inte känner nån som säljer för 400-500 kr!

Eftersom det är svårt att få tag på svart afghan så kan priset vara hur högt som helst, runt 600-800 kr -femman.
Svart afghan är rent jävla SVART hash, inte en endaste brun bit!

Annan lyx röka, som många har rökt och som är "lättar, men ändå svårt" att få tag på , är Super Skunk... bästa mariuhanat jag har rökt iaf.

Men som sagt, priserna varierar väldigt mkt i Stockholm faktiskt!
Du kan få det hur dyrt som helst, eller hur billigt som helst, beroendes på om du känner langaren väl osv osv, eller om du ringer langaren och han är på fest och måste åka iväg nånstans, så kanske priset höjs med en 50 lapp om du förstår?

Men normal pris för en femma hash är mellan 300-400 kr.
Lyx röka standard pris är mellan 400-500 kr.

Hoppas jag inte skrev för mkt nu =)
2003-11-26, 19:35
Bannlyst
Inte menar du väl på allvar att man köper en femma röka på gatan för 200 spänn?
2003-11-26, 19:39
Medlem
ähh det finns ju riktigt skit brajja som kostar 200 kr, segt skit som gummi, ger inget rus eller dylikt. Inget rus alls!
Typ... men det är lika svårt att få tag på sånt skit, som att få tag på svart afghan!

Men det finns ju!
Eller om man känner langaren väl kan man alltid köpa billigare!
Men på "gatan" tror jag nog ingen säljer en 5 skit hash för 200 kr, utan säljer skit hashet för 300 som normal pris.
2003-11-26, 19:43
Medlem
Finns alltid folk som säger att dom köper för 200 kr femman eller billigare, mytomaner alltså, så därför orkade jag inte med att dom skulle in och spamma här.
Därför skrev jag att det finns för 200 kr, det finns ju, men vääääldigt svårt att hitta!
2003-11-26, 23:33
Medlem
Engels avatar
Jag betalar alltid 300 vilket är standardpriset. Jag vet inte, det enda rökat som jag ser varierar i pris är grönt från 300 upp till tusenlappen och jag lovar det finns MYCKET bättre röka än superskunk, men som sagt i ett annat inlägg, det beror ju mycket på vem som odlar också men vissa sorter är mer potentiella att få en hög THC halt i sig.

Sen har jag inte så bra erfarenhet av hash för att jag tycker att det är skit, grönt ska det va. Så jag har inte botaniserat så mycket i hashsorterna.

Åh just ja, tråden, kungsan bra ställe, sen ser man ju så oskyldig ut när man bara sitter och käkar glass...
2003-12-01, 02:31
Medlem
leon881s avatar
pothead

haloo skaffa kontakter vi potheads känner igen varandra på en milavstånd
själv löser jag för en 10 för 400 och då e det gott creme de luxe" ni vet den bittra men ändå söta rysningen ....hehe

Report Post | IP: Logged
2003-12-01, 12:30
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Om du inte redan känner nån som säljer så är chansen god att du får för lite för samma pengar. Dessutom finns det mycket opiumutblandad hasch hos gatuförsäljare.
Det var bara några varningar.
2003-12-01, 15:54
Medlem
Knarkkorven!s avatar
Citat:
Dessutom finns det mycket opiumutblandad hasch hos gatuförsäljare.

Var har du hört det/Vad får dig att tro det?
Opiumblandat hasch är IMHO extremt ovanligt.
2003-12-01, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leon881
haloo skaffa kontakter vi potheads känner igen varandra på en milavstånd
själv löser jag för en 10 för 400 och då e det gott creme de luxe" ni vet den bittra men ändå söta rysningen ....hehe

Report Post | IP: Logged
=0) helt rätt.. det är som att man är försedd med en osynlig radar eller nått..
2003-12-04, 23:23
Medlem
leon881s avatar
Opium blandat röka e mycket ovanligt i sverige det finns ju inte hur mycket opium som helst i svea ...saken e den att hash försäljnig e för olönsamt för en gatuförsäljare att börja doppa det i opium ...men det händer väll..

själv tycker jag inte man ska ta det som en varning ...opium e gött
2003-12-05, 13:48
Awaiting Email Confirmation
\gros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkkorven!
Var har du hört det/Vad får dig att tro det?
Opiumblandat hasch är IMHO extremt ovanligt.
Jag åkt in i fällan själv. Har köpt samma grej av samma langare 3 gånger i rad förran jag fick reda på från en vän att det var utblandat med opium.
Han har även pekat ut 3 andra langare som sålde samma sak. Och jag har ingen anledning till att misstro honom med tanke på hans "referenser".
Hur vanligt det är i sverige rent allmänt kan jag inte säga men en varning är bättre än ingen varning alls. Eller?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in