• 1
  • 2
2009-07-06, 07:44
Medlem
SinXs avatar
Hejsan!

Skapade en tråd om precis motsatt ämne i macforumet: https://www.flashback.org/showthread.php?t=936193

Eftersom Mac VS PC tråden är full av personer som hävdar PC/Windows överlägsenhet borde det vimla av folk här som gått över från Mac till Windows. Personligen gick jag ju åt andra hållet så jag är intresserad av att veta hur Ni här tänkte som konverterade från Mactaliban till PC-Nazist? Vet att Pölse88 eller vad han heter driver sin egen "alla äpplen är ruttna"-kampanj, men vilka mer finns det? Och hur tänkte Ni?
Citera
2009-07-06, 11:55
Medlem
När jag spelade Age Of Empires 1 typ 99 lr nåt.
Citera
2009-07-06, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SinX
Hejsan!

Skapade en tråd om precis motsatt ämne i macforumet: https://www.flashback.org/showthread.php?t=936193

Eftersom Mac VS PC tråden är full av personer som hävdar PC/Windows överlägsenhet borde det vimla av folk här som gått över från Mac till Windows. Personligen gick jag ju åt andra hållet så jag är intresserad av att veta hur Ni här tänkte som konverterade från Mactaliban till PC-Nazist? Vet att Pölse88 eller vad han heter driver sin egen "alla äpplen är ruttna"-kampanj, men vilka mer finns det? Och hur tänkte Ni?

Spel = windows
arbete/surfing = apple/linux

Däremot tycker jag inte det är värt att köpa apple eftersom att de är så sjukt dyra och allt är intergrerat. Det gillar jag mer med pc, att man kan byta ut komponenterna. Apple är ju allmänt mer stabilt. Det är ju ett UNIX, så det kanske inte är så konstigt. Men jag är PC.
Citera
2009-07-06, 12:14
Medlem
Squalos avatar
Jag skaffade PC 1997.

Faktum är att det inte finns NÅGOT system som seriöst konkurrerar med PC idag. PC har gått starkt framåt det senaste årtiondet, och tagit marknadsandelar från andra typer av system.

Nästan inga av dagens totala antal PC användare har använt andra typer av datorer, som minis eller superdatorer, vilket gör frågeställningen rätt löjlig.
Citera
2009-07-06, 12:20
Medlem
När jag spelade DUNE 2 hemma hos en kompis, då åkte min Atari ST och jag köpte en AMD386DX40 som jag sen hade 5MB ram i, andvända sista MB som cache och då gick det banne mig snabbare än kompisarnas 486.
Citera
2009-07-07, 02:39
Medlem
folioboys avatar
när jag fick ett stort paket på posten ifrån sthml "person datorhögskola"
innehållande en liten 386:a samt en hel serie 1-30 om hur man använder en persondator! sedan dess har jag varit fast i träsket
var tidigt 90tal
Citera
2009-07-07, 03:18
Medlem
zaturn87s avatar
Såg en kompis spela Doom på en PC och jag var fast...
Citera
2009-07-07, 03:18
Medlem
hasenfrasens avatar
Macintosh fanns inte i Sverige i januari 1984 när jag köpte min första PC.
Citera
2009-07-07, 03:40
Moderator
MondoBizarros avatar
Bytte från Amiga 500 till en 486 33mhz nångång för en massa år sen (1989? Nåt åt det hållet.) och ja, på den vägen är det.
Har aldrig ens på allvar funderat på att byta till Mac eftersom jag gillar att spela och att köra ett system som får högt räknat en promille av andelen spel som släpps känns helt enkelt ologiskt.
För dem som inte är intresserade av spel och enbart surfar, ordbehandlar eller vad de nu gör så kan säkert en Mac vara ett alternativ.
Citera
2009-07-07, 03:50
Medlem
jocce0s avatar
Det va vell runt tiden då Half-Life 1 Släpptes 1-2 år tidigare typ
så 96-97 (är 91a)

Kommer ihåg när jag fick reda på att man kunde "lana" det, Jag och polarn satt och spela mot varandra xD
Och hur min morbror satt och brände ut spel till mig xD

Oj oj oj xD det va tider det Half-Life mycket bra spel xd
Citera
2009-07-07, 10:06
Medlem
Har nog aldrig blivit frälst åt vare sig det ena eller andra hållet... Jag spelar på en Win-maskin (hembyggd, AMD 64 4200+, 2 nvidia 8600 i SLI och 4 GB ram) eftersom det är en bättre plattform för spel. Använder Linux Mint eller Mac OS att jobba på, eftersom de är stabilare OS än Win. Jobbar= ordbehandling, webbkodning, lite programmering, mail och surf såklart.
Citera
2009-07-07, 16:52
Medlem
gefys avatar
Minns inte årtalet men i början på 80 var det.
Fick en via pappas jobb. En 8088 på hissnande 4.7 Mhz.
Sedan har det alltid varit Pc som räknats.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in