• 3
  • 4
2009-07-22, 12:28
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kinky_M
Men det var ju inte det som TS frågade heller.

Gjorde han visst.

https://www.flashback.org/showpost....0&postcount=14
Citera
2009-07-26, 01:50
Medlem
har aldrig blivit pc frälst uppvuxen med pc mins det som igår, (windows 3.0? eller nått liknande) nöjde mig på den tiden med att bara klicka och se vad som hände på skärmen. sen kom windows 95an in i huset och röjde ut den gammla riktigt grym grafik på den och så har det fortsatt

har aldrig testat mac faktiskt
Citera
2009-08-02, 03:29
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Gjorde han visst.

https://www.flashback.org/showpost....0&postcount=14

Precis!

Tanken var faktiskt att då det finns massor med PC-nazister som kastar skit över mac-talibaner i tråden Mac VS PC borde det rimligtvis finnas en hel drös med människor här som konverterat från Mac till PC.
Citera
2009-08-02, 03:48
Medlem
Linkerts avatar
När jag var en ung grabb så blev jag mycket kär i våran windows 3.11 dator som vi hade hemma. Micro-man var något jag lirade ständigt. Efter det så fortsatte jag vidare till Windows ME, sen till Windows 2000 och slutligen XP då jag bara dog över att Windows faktiskt är ett trasigt OS oavsett hur mycket du må tycka om det.

Jag blev frälst PC användare när jag köpte min iMac 24" efter tre års användande av mac datorer i skolan. Så jävla härliga PCs. Ett ordentligt OS med gott om kvalitéts mjukvara, fina features och jämn fart.
Kände mig förd bakom ljuset när jag upptäckte att Mac datorer eller Mac PCs var så extremt mycket mer välgjorda både till mjuk- och hårdvaran.
Citera
2009-11-12, 18:19
Medlem
Tror jag satt och lirade något orange-svart spel på en riktigt (nu) gammal jävel.
Var det kanske golf
Citera
2009-11-12, 18:25
Moderator
^Eazs avatar
När farsgubben köpte en 486 dx2, med en CRT 17" skärm, jag chattade via modem och Globalchat på Win 3.11 (testade även OS2 men gillade aldrig det). Gissar att detta var 92.

Sedan när Win95 släpptes så blev jag väl frälst av systemet, grafiken på operativsystemet, spelen som började komma. Då i den vevan kom även mIRC som gjorde chattandet ännu bättre.

Doom, Sim City etc etc.

Innan dess hade jag självklart en Spectrum ZX och en Atari, så jag var nerd redan innan det, men PC'n förändrade allt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in