• 44 801 online
  • 1 171 466 medlemmar
  • 60 415 950 inlägg
  • 1
  • 2
2003-11-25, 15:24
Medlem
Gerras avatar
Jag har problem med myndigheterna. De jävlarna har alltid velat ha bra koll på mig, och de har inte brytt sig om hur tillgänglig jag själv vill vara. Mitt bryderi är det här med postlådor. Posten skiter nämligen helt i mina instruktioner! Det första jag testade var att sätta upp en skylt på brevlådan med texten "Reklam undanbedes". Det blev en succé och jag slapp få hem massa jävla propaganda.

Naturligtvis fick jag blodad tand och utvecklade projektet. Jag satte upp en ny skylt med texten "Post undanbedes". Det fungerade inte alls. Postiljonen ballade ur fullständigt och inte nog med att det förbannade kräket fortsatte att lägga massa fönsterkuvert, vykort och skit i min låda; Den jäveln började än en gång leverera reklam!

Jag beslutade mig för att låta det hela bero tills vidare. Jag flyttade till en kåk med massor av fast monterade jävla brevlådor som jag själv inte kunde råda över.

Nu har jag än en gång flyttat. Kåken jag bor i har ingen brevlåda och ingen vettig adress. Adressen består av två ord, namnet som rucklet fick när det snickrades för några hundra år sedan och berget som det är byggt ovanpå. Det är pyttelitet och finns inte utritat på några kartor (som jag har sett iaf). Alltså kan inte brevbäraren hitta hem till mig och om han lyckas med det så har han ändå ingen postlåda att lägga sin skit i.

Allt har fungerat perfekt hittills. Posten har inte skickat massa meningslöst trams till mig, och mina räkningar skickar de till en polare vars adress de känner till. Han lämnar sedan över dem till mig när vi träffas.

Nu har det dock börjats bråka. Myndigheterna har snokat reda på ett telefonnummer som jag kan nås på. Posten kräver att jag talar om hur man hittar hem till mig, men jag har konsekvent vägrat, förklarat att jag inte vill ha någon jävla post och dirigerat dem vidare till kommunen. Kommunen ringer och skäller på mig för att jag bor i ett hus utan el, värme, golv, toalett osv. Jag hävdar att det är jättemysigt och att de ska ge fan i mig. F.ö. har jag el i kåken, men det beror nog på slarv hos elbolaget.

Nu har det varit lugnt sedan förra veckan, men det är nog bara en tidsfråga innan nåt postiljonhelvete hittar ut till mig och spikar upp en jävla brevlåda.

Som jag ser det så har jag inte gjort något fel. Jag har lämnat ut min nya adress (som kommunen själva har hittat på) till alla som vill ha den, och det är ju fan inte mitt jävla fel att inte en käft kan hitta hit.
Rimligtvis har jag gjort allt som kan begäras av mig, men jag är tveksam till det här med brevlådan.

1. Måste jag äga en sådan?
2. Om så är fallet; Får folk lägga saker i den som jag inte vill ha?
3. Får jag riva ner brevlådor som står på min tomt?
4. Får brevbäraren lägga post adresserad till mig i en brevlåda som står placerad utanför min tomt även om jagsjälv vägrar ha något som helst samröre med den brevlådan?
5. Får jag på annat vis hindra folk från att leverera post till mig?
Citera
2003-11-25, 16:07
Awaiting Email Confirmation
Krokodildons avatar
En fråga, av ren nyfikenhet:

Var är du skriven? Hos en polare eller på din adress?
Citera
2003-11-25, 16:14
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krokodildon
En fråga, av ren nyfikenhet:

Var är du skriven? Hos en polare eller på din adress?

Jag är skriven där jag bor. Man vill ju inte krångla till det i onödan...
Citera
2003-11-25, 16:38
Medlem
Snövits avatar
Jag har inte riktigt samma problem, men jag får ändå massa onödigt skit som jag inte vill ha i min brevlåda. Jag har skylt med ingen reklam men får tex lokaltidning, svd magasinet och diverse lokala butikers reklam. Jag måste nog utöka skylten till "ingen som helst reklam, gratistidningar eller annat som ej personligen är addresserat till mig" Personligen blir jag bara förbannad på företag som bombar min brevlåda med sager jag måste bära till soptunnan.
Citera
2003-11-25, 17:08
Medlem
ok först av allt.

- Du skall i mån av möjlighet hålla en vänlig ton, och inte i onödan provocera

jag hittar 6 jävla/jävlar och 1 kräket.

sen lite tips till dig.

där du bor nu. i den lilla stugan eller vad det e. om den adressen står i skattemyndiheternas datorer så kommer posten dit. står ditt namn på den adressen på nån papper så kommer det nån sorts post dit. det kan du räkna med. vill du inte ha post kan du göra 3 grejer.

1. dra till pastorsexpeditionen i det området du e bokförd o säga att du ak utom lands o vill lagra din post. all post kommer dit då o det kostar typ 300 för 6 mån.

2. dra till skattemyndigheterna o skriv bort dig från där du bor nu o säg att du ska utomlands i flera år o vet inte vad din adress kommer att bli utomlands o du vill lagra posten istället. antingen sätter dom upp en lagring åt dig på posten eller så får du själv gå till posten o beställa lagring av post. all din post lagras då o det går att lagra 6 mån sen måste man skrifligen beställa 6 mån till. *tror jag* det var så när jag ringde till dom iaf. men posten måste komma nånstans. dom lagrar inte din post i postcentralen bara så där.

3. ändra adress till en polare.

jag skulle rekommendera 2:an. ta bort adressen så du inte finns på nån fast adress. din adress blir en lite låda hos posten.
Citera
2003-11-25, 17:59
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
ok först av allt.

- Du skall i mån av möjlighet hålla en vänlig ton, och inte i onödan provocera

jag hittar 6 jävla/jävlar och 1 kräket.

sen lite tips till dig.

där du bor nu. i den lilla stugan eller vad det e. om den adressen står i skattemyndiheternas datorer så kommer posten dit. står ditt namn på den adressen på nån papper så kommer det nån sorts post dit. det kan du räkna med. vill du inte ha post kan du göra 3 grejer.

1. dra till pastorsexpeditionen i det området du e bokförd o säga att du ak utom lands o vill lagra din post. all post kommer dit då o det kostar typ 300 för 6 mån.

2. dra till skattemyndigheterna o skriv bort dig från där du bor nu o säg att du ska utomlands i flera år o vet inte vad din adress kommer att bli utomlands o du vill lagra posten istället. antingen sätter dom upp en lagring åt dig på posten eller så får du själv gå till posten o beställa lagring av post. all din post lagras då o det går att lagra 6 mån sen måste man skrifligen beställa 6 mån till. *tror jag* det var så när jag ringde till dom iaf. men posten måste komma nånstans. dom lagrar inte din post i postcentralen bara så där.

3. ändra adress till en polare.

jag skulle rekommendera 2:an. ta bort adressen så du inte finns på nån fast adress. din adress blir en lite låda hos posten.

Äh, inlägget är inte riktat till ämbetsmännen som jävlas med mig, eller till kräk i allmänhet. Det är riktat till er, mina medmänniskor här på forumet. Att jag - som vanligt - använder ett grovt språk är inget regelbrott. Bruk av svordomar är ett allmänt vedertaget och fungerande sätt att visa sina känslor och åsikter, och - förutom frågorna i mitt inlägg - så är det just känslor och åsikter som jag vill framföra. Alltså inget onödigt med det.

Jag vill inte fiffla eller betala för att slippa post. Det skulle iofs vara en smal sak att angripa problemet på ett sådant vis, men det handlar företrädelsevis om principer.

Jag menar, jag vill inte att folk skickar saker till mig på eget initiativ och jag vill inte att Posten ska hjälpa till med sån skit. Allt jag begärde var egentligen att bli lämnad ifred, och sedan uppstod det intressanta händelser och spörsmål. Det är ju t.ex. en orimlig begäran att jag ska tala om för brevbäraren exakt hur han ska ta sig till mitt hus. Jag har redan gett dem adressen och dessutom vill jag inte att han ska komma hit. Allt funkar bra nu när Posten låter mig hämta det nödvändiga hos polaren när jag själv vill. Jag är nöjd och det borde de också vara när de slipper ta en extra tur ut på vischan. Det systemet har de kommit på alldeles själva så de är ju uppenbarligen inte sinnessvaga. Alltså vill de bara jävlas med mig.

Följaktligen blir jag förbannad och sugen på att jävlas. Här ser jag en möjlighet att jävlas på ett praktiskt, moraliskt riktigt och ansvarsfullt vis; Nämligen genom att tacka nej till en tjänst som jag betalat för. Jag har inga problem med att solidariskt betala för dem som vill ha post, och jag begär inte att få några extra förmåner. Posten vill ju inte fortsätta med det fungerande system vi har nu, och deras mål är inte heller att få en fungerande postgång. Hade det legat till på det viset så skulle de ju givetvis ha föreslagit sin gratistjänst "ePostboxen". I stället vill de att jag - gratis och mot min egen vilja - ska hjälpa dem utföra sitt förbannade jobb. Ett jobb som jag inte ens vill att de ska utföra.

Om jag vore en kvinna så skulle det här inte ha hänt. Ett nej är ett nej, och Posten ska ge fan i att försöka stoppa in sina smutsiga paket hos mig...
Citera
2003-11-25, 18:10
Medlem
vill du ha post så kör som du kör nu o låt posten skicka dom till din polare men vill du inte ha post alls. så går du till skattemyndigheterna o raderar din adress o säger att du e hemlös o inte har nån adress. klart. du har ingen adress o då har du ingen post.

EDIT: du verkar vilja dra bort dig o inte finnas med på några papper. jag har själv gjort så. jag fanns inte på någon papper eller i någon dator i strax över 1 år. inte en enda post eller nåt. ingenting. fanns inte med nånstans.
Citera
2003-11-25, 18:30
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
vill du ha post så kör som du kör nu o låt posten skicka dom till din polare men vill du inte ha post alls. så går du till skattemyndigheterna o raderar din adress o säger att du e hemlös o inte har nån adress. klart. du har ingen adress o då har du ingen post.

EDIT: du verkar vilja dra bort dig o inte finnas med på några papper. jag har själv gjort så. jag fanns inte på någon papper eller i någon dator i strax över 1 år. inte en enda post eller nåt. ingenting. fanns inte med nånstans.

Jag vill inte gömma mig, men jag vill själv styra över mina kontakter med omvärlden. Du skulle väl inte få för dig att gå hem till folk och ställa till med rackartyg hos dem mot deras vilja, åtminstone inte utan att de jävlas med dig först?

Samma sak tycker jag att man kan begära av Posten.
Citera
2003-11-25, 19:21
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Gerra får jag bara fråga varför denna skräck för saker som kommer m posten?
Citera
2003-11-25, 20:35
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig

Det är ju inte bara post. Jag svarar sällan i telefon och jag undviker att möta människor på stan. Här handlar det dock mest om principer.
Det är inte OK att slå folk på käften om de inte ber om det själva. Boxning går alltså inte bort. På samma sätt är det inga problem att skicka brev till mig om jag ber om det, men det är fan inte juste att göra det utan mitt medgivande.

Jag är tvungen att rensa bort 95 % av all skit som skickas till mig och det handlar ju inte bara om reklambuntar. De ondskefulla jävlarna har ju massor av lömska trick för sig; Bl.a. skickar de direktadresserad reklam placerad i fönsterkuvert så att det ser viktigt ut.
Vidare skickar de skiten ofta. Om jag bara behövde hämta det som jag vill ha så skulle jag bara behöva gå till brevlådan ca 50 gånger per år, men nu måste man ju tömma, bära, sortera och bli förbannad varje jävla dag. Dessutom måste man betala för det. För att inte tala om mödosam pappersinsamling.

Det som förvärrar det hela är ju det obegripliga i de sammansvurnas beteende. Det är ju inte så att jag faktiskt läser - eller ens öppnar - skiten de skickar. Naturligtvis har jag använt mig av bulvaner eller alias när jag med flit beställt skit jag vill ha. Jag ser alltså direkt om det är nåt lurt med det som skickas ut från avsändare som ibland är OK. De senaste åren har jag faktiskt inte fått något viktigt eller intressant adresserat till mitt riktiga namn alls, om man bortser från åklagare och sån skit.

Ta Tele2 som exempel. När jag inte svarade på det första brevet de skickade så borde de ju begripit att jag inte vill ha med dem att göra. Varför skickar de då ytterligare hundra jävla brev? Jo, de vill jävlas med mig helt enkelt.

Att privatpersoner och profitsugna företag håller på och gnäller på mig kan jag ta, men att självaste Posten backar upp dem och därtill jävlas med mig på nya meningslösa vis... Det svider fanimig! Då rinner bägaren över.
Citera
2003-11-25, 20:36
Avstängd
Fireflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig

Undrar jag med! Killen låter ju psykisk!

Hur gör du med dina räkningar, ändrar du förfallodag lite som du vill eller?

Är det verkligen "lagligt" att bo i ett hus utan el, värme, golv, toalett ?
Bor du verkligen där eller vill du bara undvika indrivare...
Citera
2003-11-25, 21:07
Medlem
Gerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Undrar jag med! Killen låter ju psykisk!

Hur gör du med dina räkningar, ändrar du förfallodag lite som du vill eller?

Är det verkligen "lagligt" att bo i ett hus utan el, värme, golv, toalett ?
Bor du verkligen där eller vill du bara undvika indrivare...

Autogiro vettu...

Fan vet om det är olagligt att bo såhär ruttet. Det är mitt hus, och jag borde fan få bo i det om jag vill. Det passar min ekonomi alldeles utmärkt just nu.
Citera
  • 1
  • 2