Citat:
Ursprungligen postat av lother
allt om detta borde gå att finna hos
www.pts.se
Det verkar som att postoperatörerna har en jäkla massa skyldigheter gentemot de som vill ha massa post. PTS tycks inte ha förutsett mitt dilemma. Hittade dock följande:
"Riktlinjerna för hur Posten ska bedriva sin utdelningsverksamhet återfinns i den så kallade utdelningspolicyn som av statsmakterna har bedömts som godtagbar. Detta innebär att Posten kan anvisa en plats för var postlådan ska stå om detta bedöms nödvändigt för att underlätta utdelningsverksamheten. På landsbygden är det brukligt att postlådor placeras i postlådesamlingar i direkt anslutning till lantbrevbärarens färdväg och inte vid tomtgränsen."
Får kolla upp utdelningspolicyn alltså.
Citat:
Ursprungligen postat av ÄlskaMig
ok tack för svaret. men du förstår väl att d inte e dig som person tele2 och posten e "ute efter" hoppas jag. låter lite paranoit men jag vet ju inte anledningen till varför du skyr post, folk och telefon mer än att d e en princip sak.
En del orerar om de stackars negerbarnen man ser när TV4 sänder sina motbjudande jävla tiggargalor, andra dyrkar sagofigurer och pyntar ut sitt tionde. Själv föredrar jag att smita från Ågren genom att ta hand om mer lokala problem. Det finns ju så otroligt mycket här hemma som är helt åt helvete.
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Sköna tankar Gerra!
Nätar du hemma i det kyffet? Personligen bor jag där jag har bredband, men inte dass..
Jag bor här tillfälligt, så det funkar. När lite skit är ordnat så ska jag flytta till ett mer bekvämt ställe med bredband. Har inte råd med hyra och sån skit nu ju...
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Tja, man måste nog ha en brevlåda. Placeringen av den kan man ju däremot bestämma över själv. Min är placerad direkt över en sopsäck. Lådan har hål i botten och all post glider snyggt ner i sopsäcken och hämtas av sopgubbarna. Ingen post och ingen oönskad kontakt med yttervärlden.
Posten kan ju tydligen bestämma vart skiten ska stå... Din strategi skulle ju funkat om man inte ville ha någon post alls, men det är ju lite jobbigt.
Tidningen kommer ju ut varje vecka och den vill man ju ha. Att bara gå ut och hämta den är ju omöjligt eftersom brevlådan svämmar över om man inte tömmer den varannan dag.
Ett tillvägagångssätt skulle ju vara att skaffa sig en flickvän. Brudar gillar ju glansigt papper och sorterar bort tramset alldeles automatiskt. Det är ju perfekt bortsett från att man då inte får till en samhällsnyttig insatts...
Nå, om nån känner till nån brud i Borlängetrakten så kan ni ju lura dem att kontakta mig. Med lite röta flyttar jag dit nästa år och då skulle ju en sambo sitta fint.