Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-07-05, 14:36
  #1
Medlem
4nkans avatar
Nu är det så här att min mikrofon i ventrilo och skype bara tar upp ljud från mina hörlurar, dvs den har på "Hear What u hear"

jag har googlat en massa och kommer fram till att det är det som är problemet, jag vet inte hur jag ska få bort det.

har letat i alla inställningar men hittar inget What u hear grejs..

har alla drivrutiner osv..

nån som vet vad man ska göra för att få det att funka igen?
och hur vet man vad man ska ha för output device samt input, så att det stämmer.
Citera
2009-07-05, 15:08
  #2
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Övriga dator- och IT-diskussioner

//Mod
Citera
2009-07-05, 15:46
  #3
Medlem
4nkans avatar
bump!

ingen som vet?
Citera
2009-07-05, 16:22
  #4
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4nkan
Nu är det så här att min mikrofon i ventrilo och skype bara tar upp ljud från mina hörlurar, dvs den har på "Hear What u hear"

jag har googlat en massa och kommer fram till att det är det som är problemet, jag vet inte hur jag ska få bort det.

har letat i alla inställningar men hittar inget What u hear grejs..

har alla drivrutiner osv..

nån som vet vad man ska göra för att få det att funka igen?
och hur vet man vad man ska ha för output device samt input, så att det stämmer.

Tar upp ljud från hörlurarna? Jag vet man kan använda högtalare (och därmed även hörlurar misstänker jag) som mikrofon.. är det detta du gjort? Om så är fallet måste du ha förväxlat kontakterna. Hörluren brukar ha en och mikrofonen en annan kontakt. Jag tror mikrofonens är rosa (ifall de är färgkodade). Kan du spela musik och höra musiken i hörlurarna borde de vara rätt anslutna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback