Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Och vilken rädsla lever du med?
Ingen rädsla alls.
Citat:
Jag är inte islamofob och du ger bara uttryck för en massa lösa antaganden!
Har du sådan fart även här att du läser inte ordentligt vad andra skriver? Och det gäller att även att minnas vad man själv skriver.
Har inte ens nämt islamofobi. Jag nämde muslimofobi, som yttrar sig så att man är rädd för muslimer.
Du gjorde själv ett löst antagande på grund av att du mindes inte vad jag skrivit.
Citat:
Sedan är ju inte muslimer en homogen grupp heller mer än vad de kristna är så börja tala om vilka muslimer du talar om - albaner eller irakier?
När jag talar om muslimofobi, menar jag allmänt alla muslimer. Det räcker ju för somliga ifall någon är född av muslimska föräldrar men inte särskilt religiös, för att vissa känner rädsla för denna person, osv osv....
Citat:
Feministerna brukar försvara islam säger du för du har varit med i sådana diskussioner?
Joo visst.
Citat:
Kan det möjligen ha att göra med att du är muslim?
Du säger fel hela tiden. Jag har inte sagt att feminister försvarar Islam. Läs vad andra skriver, läs ordentlig så slipper du skriva så mycket strunt om andras säganden.
Jag sa att många feminister försvarar islamister och eller vågar inte offentligt diskutera ens islamister, inte ens då man kräver att dom skall svara på frågorna. Tystnad råder.
Om jag vore muslim, skulle jag antagligen vara mycket glad ifall svenska feminister skulle försvara Islam, religionen Islam. Och om jag vore troende muslim, skulle jag säkert tycka även om det att man försvarar islamister, för muslimerna ser många av dessa islamister som en befrielse "arme" i hemländerna, inte alltså som terrorister eller islamister i den betydelsen vad väst säger.
Citat:
Att man inte vill höra efteråt att de kränkt dig p.g.a. etnicitet?
Svenska feminister gillar inte mig. När dom blir arga på mig, då brukar dom släppa en bomb som innehåller elakheter om arabiska kvinnor och muslimska kvinnor.

Men då har dom ju släppt alla hämningar och öppet skriker ut sina fördomar om araber och muslimer. I ilskan säger man ju ofta sådant som man annars vill ha som en hemlighet. Fördömande kommer fram med ilskan.....
Sådant beteende gäller alla. Alla kan säga i ren ilska sådant som man annars är mycket tyst om.
Citat:
Är de diskussioner du varit med om representativa för alla diskussioner?
Allmänt, joooo. Alla, även feminister felar, har fördomar och är främlingsfietliga ibland. Ilskan tar fram detta slags beteende.
Citat:
Vad vet du om det?
Om vad då? Feministernas ilska? *ler*
Citat:
Efter 11/9 har hela västvärlden hamnat i islamofobi - det har inget med feministerna speciellt att göra! Och varför skulle de vara modigare än andra? Och jag kan inte låta bli att undra över vad du gör här i Sverige? Varför åker inte du tillbaka till ditt hemland och lever som du vill? För du har väl den valfriheten inte sant?
Där kom det.

Grattis. Och det innebär att diskussionen hamnade i botten-nivå.