2009-07-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag ställde en fråga! Även om den var implicit så undrade jag över hur män såg på detta här! Är det fel att ställa frågor då man inte vet vad andra tycker? Är det bättre att bara "tolka fritt" och sedan tala om vad man tror att andra tycker, som om man visste?

Jag tror inte du förstår hur du uppfattas. När en uppenbar våldtäkt skett (väldigt starka indicier) så undrar du om svenska män anser att våldtäktsmannen bör dömmas. Det här säger en hel del om hur du ser på svenska män - tycker jag.

Citat:
Och detta mästrande hela tiden: Du bör, du borde, du ska blablabla...fri diskussion, jämlikt?

Idén om att väldigt många fler svenska män borde sitta i fängelse för våldtäkt är vanlig bland jämställdhetsförespråkare. Idén är grundad på felaktiga premisser.

Om du nu var medveten om att det är en direkt, kalkylerad lögn från jämställdhetsförespråkare att extremt många svenska män är våldtäktsmän som går lösa (inte döms enligt det du skrev) skulle det chockera mig. På riktigt.

Om du tycker att jag skriver mästrande så är förklaringen att det verkar finnas så mycket du inte har koll på. Men jag kanske har fel där...
Citera
2009-07-05, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Jag tror inte du förstår hur du uppfattas. När en uppenbar våldtäkt skett (väldigt starka indicier) så undrar du om svenska män anser att våldtäktsmannen bör dömmas. Det här säger en hel del om hur du ser på svenska män - tycker jag.

Idén om att väldigt många fler svenska män borde sitta i fängelse för våldtäkt är vanlig bland jämställdhetsförespråkare. Idén är grundad på felaktiga premisser.

Om du nu var medveten om att det är en direkt, kalkylerad lögn från jämställdhetsförespråkare att extremt många svenska män är våldtäktsmän som går lösa (inte döms enligt det du skrev) skulle det chockera mig. På riktigt.

Om du tycker att jag skriver mästrande så är förklaringen att det verkar finnas så mycket du inte har koll på. Men jag kanske har fel där...

Prata i JAG-form! Du kan omöjligt tala för alla när det gäller hur jag "uppfattas". Är man osäker på vad någon menar så frågar man! Så är jag van och lärd att göra och ja...jag tycker verkligen att du ska lägga av med ditt mästrande tonfall, du gör mig bara irriterad! Tala istället om VAD det är jag inte har koll på och framför det på ett sätt som är rimligt! Jag tycker att nu börjar det verkligen bli hårklyverier och diskussioner om påvens skägg här! Du har väl ingen aning om mina kunskaper eller erfarenheter? Det jag inte har kunskap om försöker jag skaffa mig kunskap om, men jag vill inte få någons hela världsbild slängd i skallen på mig!
Citera
2009-07-05, 21:52
Bannlyst
Citat:
Prata i JAG-form! Du kan omöjligt tala för alla när det gäller hur jag "uppfattas". Är man osäker på vad någon menar så frågar man! Så är jag van och lärd att göra och ja...jag tycker verkligen att du ska lägga av med ditt mästrande tonfall, du gör mig bara irriterad! Tala istället om VAD det är jag inte har koll på och framför det på ett sätt som är rimligt! Jag tycker att nu börjar det verkligen bli hårklyverier och diskussioner om påvens skägg här! Du har väl ingen aning om mina kunskaper eller erfarenheter? Det jag inte har kunskap om försöker jag skaffa mig kunskap om, men jag vill inte få någons hela världsbild slängd i skallen på mig!

Varför tar ni feminister inte debatten med islamisterna? Du har vägrat svara på detta hittills.
Citera
2009-07-05, 21:58
Medlem
Citat:
Prata i JAG-form! Du kan omöjligt tala för alla när det gäller hur jag "uppfattas".

Könsorden och liknande som riktats mot dig menar jag visar på att jag inte är den ende som uppfattar dig på ett visst sätt.

Citat:
Du har väl ingen aning om mina kunskaper eller erfarenheter? Det jag inte har kunskap om försöker jag skaffa mig kunskap om, men jag vill inte få någons hela världsbild slängd i skallen på mig!

Som jag läste det var det ganska tydligt att du anser att det finns hundratusentals svenska män därute som borde sitta inlåsta för våldtäkt - att vi har en våldtäktskultur.
Citera
2009-07-05, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriptokia
Varför tar ni feminister inte debatten med islamisterna? Du har vägrat svara på detta hittills.

The enemy of my enemy is my friend...

http://en.wikipedia.org/wiki/The_enemy_of_my_enemy_is_my_friend
Citera
2009-07-05, 22:06
Bannlyst
Ursäkta, men vad är det egentligen vi ska diskutera i den här tråden? Den är otroligt diffus....
Citera
2009-07-05, 22:11
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Ursäkta, men vad är det egentligen vi ska diskutera i den här tråden? Den är otroligt diffus....

Undra jag med.
Suttit och funderat på det en stund nu..
Citera
2009-07-05, 22:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Undra jag med.
Suttit och funderat på det en stund nu..

Ja, är det att vi ska ha en annan jämställdhetsdebatt i riket? Och hur man kan formulera den och anta den som vi ska diskutera? Det tycker jag dock är en bra idé. Eller är det nåt annat?
Citera
2009-07-05, 22:38
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Tar bara upp det här med våldtäkter nu. Det är jävligt att män kan komma undan med våldtäkt eftersom det sällan finns några vittnen eller bevis. Det är precis lika illa om en man döms utan skuggan av bevisning utifrån att man bara "tror" på en kvinnas ord, men frågan är - är det så det går till?

Låt oss säga att en kvinna kommer in på sjukhus med ett helt söndertrasat underliv - är det då normalt att misstänka att hon varit med på detta? Även om hon följt med killen hem, varit utmanande klädd etc? Tycker ni verkligen att det behövs ytterligare bevis även i ett sådant fall? Det måste väl även här gå att döma någon på övertydliga indicier?

Nej, det är alltid värre att en människa döms oskyldig än att hon kommer undan med våldtäkt.

Ja, det behövs ytterliggare bevis i ett sådant fall. Vi hade ju precis ett sådant berömt fall förra året, Stureplansvåldtäkten. Det går att ha vitt olika åsikter om hur man borde dömt i det fallet, utan att någondera åsikten behöver tyda på idioti.

Men du får nog flytta över den diskussionen i en annan tråd. Den här kommer nog att låsas därför att du inte presenterat något diskussionsunderlag. Jag kommer alltså inte kommentera eventuellt svar av dig här.
Citera
2009-07-05, 22:45
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ja, är det att vi ska ha en annan jämställdhetsdebatt i riket? Och hur man kan formulera den och anta den som vi ska diskutera? Det tycker jag dock är en bra idé. Eller är det nåt annat?

Ja det hade ju inte varit dumt med en ny form på jämställdhetsdebatten i riket.
Det slutar väl med pajkastning av parterna där med som det brukar med debattter överlag.

Ja jag hoppas att TS kan klargöra vad det är som skall diskuteras här..
Citera
2009-07-05, 22:57
Bannlyst
Citat:

Jo det var ju det jag menade..spåna på lösningar...jag tyckte att mitt förstainlägg var ganska tydligt men...ja...det verkar vara väldigt svårt att göra sig förstådd här, så det bästa är kanske att ni tar bort samtliga mina trådar och övergår till de som ni känner er hemma i? Ta ett snack med moderatorerna om det. Onödigt att de ligger kvar tror jag, tar bara upp plats. Godkväll.
Citera
2009-07-05, 23:03
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Jo det var ju det jag menade..spåna på lösningar...jag tyckte att mitt förstainlägg var ganska tydligt men...ja...det verkar vara väldigt svårt att göra sig förstådd här, så det bästa är kanske att ni tar bort samtliga mina trådar
och övergår till de som ni känner er hemma i? Ta ett snack med moderatorerna om det. Onödigt att de ligger kvar tror jag, tar bara upp plats. Godkväll.

Nu gick ju inte frivol på "samtliga av dina trådar" utan bara denna tråden hon (och även jag) undrade över...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in