Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Jag ställde en fråga! Även om den var implicit så undrade jag över hur män såg på detta här! Är det fel att ställa frågor då man inte vet vad andra tycker? Är det bättre att bara "tolka fritt" och sedan tala om vad man tror att andra tycker, som om man visste?
Jag tror inte du förstår hur du uppfattas. När en uppenbar våldtäkt skett (väldigt starka indicier) så
undrar du om svenska män anser att våldtäktsmannen bör dömmas. Det här säger en hel del om hur du ser på svenska män - tycker jag.
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Och detta mästrande hela tiden: Du bör, du borde, du ska blablabla...fri diskussion, jämlikt?
Idén om att väldigt många fler svenska män borde sitta i fängelse för våldtäkt är vanlig bland jämställdhetsförespråkare. Idén är grundad på felaktiga premisser.
Om du nu var medveten om att det är en direkt, kalkylerad lögn från jämställdhetsförespråkare att extremt många svenska män är våldtäktsmän som går lösa (inte döms enligt det du skrev) skulle det chockera mig. På riktigt.
Om du tycker att jag skriver mästrande så är förklaringen att det verkar finnas så mycket du inte har koll på. Men jag kanske har fel där...