2009-07-06, 01:39
Medlem
ayanamiis avatar
Leila, varför skulle man INTE vara orolig och vaksam kring en person som tror på påhittade sagor och försöker leva sitt liv därefter? Det tyder på en person som inte kan ta till sig rationella och sakliga argument. Säger man att man tror på spöken tycker folk ofta man är konstig, och det är samma med religiösa. Det går helt enkelt inte att ta en sån person helt på allvar.
Citera
2009-07-06, 03:44
Medlem
Leilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ayanamii
Leila, varför skulle man INTE vara orolig och vaksam kring en person som tror på påhittade sagor och försöker leva sitt liv därefter? Det tyder på en person som inte kan ta till sig rationella och sakliga argument. Säger man att man tror på spöken tycker folk ofta man är konstig, och det är samma med religiösa. Det går helt enkelt inte att ta en sån person helt på allvar.

Självklart bör man vara vaksam. Jag tror inte att jag någonstans sagt att påhittade sagor eller berättelser skall inte tas med en nypa salt. Så jag förstår inte riktigt varför du ställde dessa frågor till mig?

Jag vet att om jag t,ex började höra röster och se syner och börjar hävda att dom är kommen från Gud, skulle jag antagligen hamna i psykakuten snabbast möjligt.

Men dom som tror, hör inte röster, ser inte syner, men tror att andra kunde göra för länge sedan. Märkligt.

Märkligt också, inget vad jag nu skrivit har något med feminism att göra. Eller?
Citera
2009-07-06, 06:19
Medlem
Varför i helvete ska man debattera den här jävla skiten fortfarande. Kvinnor vill inte ens ha jämnstäldhet, de vill ha alla fördelar män har men inga av nackdelarna.

Finns en anledningen till varför majoriteten av alla klagomål hos jämnstäldhetsombudsmannen är ifrån män. Det har gått för långt. Det har gått ifrån att vara en fråga om frihet till att bli nån sorts kollektivistisk penisskatt som män måste betala för att få ligga. Gör man minsta väsen av sig av att tycka detta är idioti då blir det sexstrejk i hela Sverige och inte bara kvinnorna kommer emot en, utan männen också.

För ett tag sen var det i tidningarna om att skattekoden ska ändras så män betalar mer i skatt för att kvinnor ska få samma lön. Så nu ska staten diskriminera för att kvinnor inte kan konkurera på arbetsmarknaden? Vad kommer efter det här? Ska vi ha samma utjämning på åldersskillnad också? Är helt absurt.

För mig är debatten om feminism över sen årtionden tillbaka. Enda anledningen till att det fortfarande är på tablån är att vi skiljer oss åt, vi män och kvinnor, på mer än ett vis. Kvinnor, exempelvis, är enormt duktiga på att gnälla på samma sak i en evighet.
Senast redigerad av Visf 2009-07-06 kl. 06:27.
Citera
2009-07-06, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leila
Ingen rädsla alls.

Har du sådan fart även här att du läser inte ordentligt vad andra skriver? Och det gäller att även att minnas vad man själv skriver.

Har inte ens nämt islamofobi. Jag nämde muslimofobi, som yttrar sig så att man är rädd för muslimer.

Du gjorde själv ett löst antagande på grund av att du mindes inte vad jag skrivit.

Att vara islamofob innebär att man har en skräck för muslimer. Islam är läran, muslimer är de som omfattar läran, tidigare i Sverige kallades det muhammedaner och muhammedanism

När jag talar om muslimofobi, menar jag allmänt alla muslimer. Det räcker ju för somliga ifall någon är född av muslimska föräldrar men inte särskilt religiös, för att vissa känner rädsla för denna person, osv osv....

Och det var detta jag efterfrågade när jag undrade vilka muslimer du menade för att understryka att JAG är mycket väl medveten om att skillnaderna är mycket stora inom Islam. De flesta i Sverige är inte särskilt medvetna eller ens intresserade av att skilja den ene muslimen från den andre. Man drar alla över en kam.

Joo visst.

Du säger fel hela tiden. Jag har inte sagt att feminister försvarar Islam. Läs vad andra skriver, läs ordentlig så slipper du skriva så mycket strunt om andras säganden.

Jag gav dig en möjlig förklaring till att inte de här feministerna uttryckte negativa saker om islam eftersom det just var en muslimsk kvinna med (Nu vet ju inte jag om du är vare sig kvinna eller muslim, men det är i alla fall vad du utger dig för att vara så det är det jag svarar på)

Jag sa att många feminister försvarar islamister och eller vågar inte offentligt diskutera ens islamister, inte ens då man kräver att dom skall svara på frågorna. Tystnad råder.

Om jag vore muslim, skulle jag antagligen vara mycket glad ifall svenska feminister skulle försvara Islam, religionen Islam. Och om jag vore troende muslim, skulle jag säkert tycka även om det att man försvarar islamister, för muslimerna ser många av dessa islamister som en befrielse "arme" i hemländerna, inte alltså som terrorister eller islamister i den betydelsen vad väst säger.

Självklart, vem vill inte få sina egna ideer eller trosuppfattningar bekräftade?
och det är väl inte bara i hemländerna som troende muslimer ser Jihad som självklart. Att det heliga kriget måste föras mot alla otrogna hundar? Ingen som helst skillnad mot de korståg som fördes från kristet håll mot Islam på 1000 - 1200-talet.

Svenska feminister gillar inte mig. När dom blir arga på mig, då brukar dom släppa en bomb som innehåller elakheter om arabiska kvinnor och muslimska kvinnor. Men då har dom ju släppt alla hämningar och öppet skriker ut sina fördomar om araber och muslimer. I ilskan säger man ju ofta sådant som man annars vill ha som en hemlighet. Fördömande kommer fram med ilskan.....

Sådant beteende gäller alla. Alla kan säga i ren ilska sådant som man annars är mycket tyst om.

Jaha? Vad konstigt! Med alla de uttalanden du gör om svenska kvinnor? Så förvånar det dig att svenska kvinnor till slut också släpper fram sina fördomar? Du tror inte att det kan ha med just dig och dina uttalanden att göra? Och varför skulle inte vi få ha våra fördomar? Jag har mängder av fördomar mot muslimska kvinnor, men jag brukar normalt inte torgföra dem fast om någon håller på som du gör och vräker ur dig dina fördomar mot svenska kvinnor så får du räkna med att få igen.

Allmänt, joooo. Alla, även feminister felar, har fördomar och är främlingsfietliga ibland. Ilskan tar fram detta slags beteende.

Jaha? Har någon påstått något annat än att feminister skulle ha fördomar och att de skulle vara främlingsfientliga. Och att man säger vad man tycker när man blir förbannad - är det något konstigt?

Om vad då? Feministernas ilska? *ler*

Där kom det. Grattis. Och det innebär att diskussionen hamnade i botten-nivå.

Varför då? Du klagar i inlägg efter inlägg över att feminister inte vågar gå emot Islam och så gör jag det och då hamnar vi på bottennivå? Jag tycker så här. Jag har som sagt inget emot muslimer som grupp, jag har inget emot chilenare som grupp heller, men jag undrar verkligen varför man stannar kvar här i Sverige om man är så missnöjd?

Den vanligaste anledningen till att invandrare söker sig hit är ju att de flyr från något, att de av olika anledningar inte kan stanna kvar i sitt hemland och då borde man väl vara lite tacksam mot det värdland som tar emot en? Inte klaga på både kvinnor och kultur som du gör? Jag är stolt svenska. Jag är stolt över vad alla de där gamla kvinnosakskvinnorna gjorde som förbättrade förhållandena för kvinnor på en lång rad områden. Jag hyser en stor skräck för att den politiskt korrekta attityden mot alla möjliga sorters trosuppfattningar ska slunga kvinnor här tillbaka till medeltiden därför att vi inte får lov att ifrågasätta som jag gör här och nu!

Jag skulle kunna diskutera koranen och sharialagar i evigheter med dig, men eftersom jag har anledning att tro att du lika gärna kan vara en sd:are som vill piska upp hat mot invandrare så avstår jag att skriva mer nu.

Och jo - jag har ganska stor erfarenhet både av muslimska män och kvinnor eftersom jag arbetar på en invandrartät skola. Jag har också arbetat med muslimer av båda könen, så utgå inte ifrån att jag inte vet något!

Jag tycker att DIN syn på svenska kvinnor är horribel! Och det oavsett vem du är, svensk snorvalp eller muslimsk kvinna. jag kommer att argumentera emot den så ofta jag orkar. men kom inte och snacka om "bottenläge" på en diskussion när det är du själv som för den dit!
Senast redigerad av severiano 2009-07-06 kl. 07:52.
Citera
2009-07-06, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Varför i helvete ska man debattera den här jävla skiten fortfarande. Kvinnor vill inte ens ha jämnstäldhet, de vill ha alla fördelar män har men inga av nackdelarna.

För det första - vem tvingar dig att debattera? Du har ingen aning om vad kvinnor vill ha, du uttalar dig kategoriskt och utifrån dina egna fördomar.
En sådan här debatt skulle kunna sticka hål på en del av dem, men det vågar du inte riskera - lättare att sitta där och frossa i de egna känslorna.

Finns en anledningen till varför majoriteten av alla klagomål hos jämnstäldhetsombudsmannen är ifrån män. Det har gått för långt. Det har gått ifrån att vara en fråga om frihet till att bli nån sorts kollektivistisk penisskatt som män måste betala för att få ligga. Gör man minsta väsen av sig av att tycka detta är idioti då blir det sexstrejk i hela Sverige och inte bara kvinnorna kommer emot en, utan männen också.

Och så kallar du kvinnor gnälliga? Och det är väl en himla tur att det finns en jämställdhetsman för dig då? Du kanske behöver en på och avlyftare också?

För ett tag sen var det i tidningarna om att skattekoden ska ändras så män betalar mer i skatt för att kvinnor ska få samma lön. Så nu ska staten diskriminera för att kvinnor inte kan konkurera på arbetsmarknaden? Vad kommer efter det här? Ska vi ha samma utjämning på åldersskillnad också? Är helt absurt.

Så gör en egen tråd om det då!

För mig är debatten om feminism över sen årtionden tillbaka. Enda anledningen till att det fortfarande är på tablån är att vi skiljer oss åt, vi män och kvinnor, på mer än ett vis. Kvinnor, exempelvis, är enormt duktiga på att gnälla på samma sak i en evighet.

Se svar ovan på ditt eget påstående om att de flesta klagomålen till jämställdhetsombudsmannen kommer från män...
Citera
2009-07-06, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
För det första - vem tvingar dig att debattera? Du har ingen aning om vad kvinnor vill ha, du uttalar dig kategoriskt och utifrån dina egna fördomar.
En sådan här debatt skulle kunna sticka hål på en del av dem, men det vågar du inte riskera - lättare att sitta där och frossa i de egna känslorna.

Jag vet exakt vad feminismen, likt andra kollektivistiska aktiviströrelser, vill ha - rättigheter, inte jämnstäldhet eller frihet.

Det är ingen fördom, det är ett faktum av att läsa vad som står på deras agenda. Du kan ju försöka peta hål i att Gudryn Schlynan lagt fram förslag om att män ska betala mer i skatt pg a våldtäker och brott, kan bli svårt, för det är ganska gjutet i sten vid det här laget.

Citat:
Och så kallar du kvinnor gnälliga? Och det är väl en himla tur att det finns en jämställdhetsman för dig då? Du kanske behöver en på och avlyftare också?

Jämnstäldhet finns inte för individer eller för grupper av individer, det är koncept som finns i ett helt samhälle. Jämnstäldhet är någonting som finns under lagen, inte den situation vi befinner oss i.

Om en kvinna tjänar mindre än en man på en arbetsplats är helt irrelevant för om det finns jämnstäldhet i samhället, det är bara en reflektion av att den mannen är bättre på att driva upp sin lön än den kvinnan.

Vi har tyvärr inte könsjämnstäldhet i Sverige, speicellt i egenskap av att vi är olika under lagen i saker som dispyter om barn, sexuella trakasserier, äktenskapsdispyter (en institution som inte borde existera f.ö), m.m. Men dessa är saker som har utfall i kvinnors favör, inte tvärtom.

Jag vill inte ha en jävla jämstäldhetsombudsman, bara slöseri på pengar. Ta bort de diskriminerande lagar bara så är problemet fixat, då behöver inte staten vara där för att skapa diskrimineringen så att ombudsmannen kan ha något att göra.

Citat:
Så gör en egen tråd om det då!

Varför då? Finns inget debattunderlägg i den här, då kan jag skapa det tänkte jag mig.

Citat:
Se svar ovan på ditt eget påstående om att de flesta klagomålen till jämställdhetsombudsmannen kommer från män...

Till skillnad från kvinnor har män ganska mycket att legitmit gnälla om när det kommer till den ojämstäldhet som finns i lagstiftningen. Om feministradikalerna får igenom vad de vill blir det bara mer.

Det har gått för långt. Feminismen har ingenting att göra med jämnstäldhet längre, det är bara en radikal kollektivistisk rörelse som för fram kvinnors intressen. De lagändringar som behövs ändras i dagen samhälle för att nå mer jämnstäldhet är lagar som ingen feminist ens skulle tänka sig att röra för att det gynnar deras hjärndöda radikala väljarkrets.
Senast redigerad av Visf 2009-07-06 kl. 09:30.
Citera
2009-07-06, 09:21
Bannlyst
Citat:
Jag vet exakt vad feminismen, likt andra kollektivistiska aktiviströrelser, vill ha - rättigheter, inte jämnstäldhet eller frihet.

Det är ingen fördom, det är ett faktum av att läsa vad som står på deras agenda. Du kan ju försöka peta hål i att Gudryn Schlynaman lagt fram förslag om att män ska betala mer i skatt pg a våldtäker och brott, kan bli svårt, för det är ganska gjutet i sten vid det här laget.

Jämnstäldhet finns inte för individer eller för grupper av individer, det är koncept som finns i ett helt samhälle. Jämnstäldhet är någonting som finns under lagen, inte den situation vi befinner oss i.

Om en kvinna tjänar mindre än en man på en arbetsplats är helt irrelevant för om det finns jämnstäldhet i samhället, det är bara en reflektion av att den mannen är bättre på att driva upp sin lön än den kvinnan.

Vi har tyvärr inte könsjämnstäldhet i Sverige, speicellt i egenskap av att vi är olika under lagen i saker som dispyter om barn, sexuella trakasserier, äktenskapsdispyter (en institution som inte borde existera f.ö), m.m. Men dessa är saker som har utfall i kvinnors favör, inte tvärtom.

Jag vill inte ha en jävla jämstäldhetsombudsman, bara slöseri på pengar. Ta bort de diskriminerande lagar bara så är problemet fixat, då behöver inte staten vara där för att skapa diskrimineringen så att ombudsmannen kan ha något att göra.

Varför då? Finns inget debattunderlägg i den här, då kan jag skapa det tänkte jag mig.

Till skillnad från kvinnor har män ganska mycket att legitmit gnälla om när det kommer till den ojämstäldhet som finns i lagstiftningen. Om feministradikalerna får igenom vad de vill blir det bara mer.

Det har gått för långt. Feminismen har ingenting att göra med jämnstäldhet längre, det är bara en radikal kollektivistisk rörelse som för fram kvinnors intressen. De lagändringar som behövs ändras i dagen samhälle för att nå mer jämnstäldhet är lagar som ingen feminist ens skulle tänka sig att röra för att det gynnar deras hjärndöda radikala väljarkrets.

Orkar inte svara dig, jag har redan svarat på jag vet inte hur många sådana här inlägg redan och det är samma, samma. Man kan verkligen fråga sig vem som är hjärntvättad.
Citera
2009-07-06, 09:26
Medlem
Citat:
Orkar inte svara dig, jag har redan svarat på jag vet inte hur många sådana här inlägg redan och det är samma, samma.

Du lyckades inte debattera dem heller antar jag.

Citat:
Man kan verkligen fråga sig vem som är hjärntvättad.

Ja fråga dig det, du tar inte ens debatten. Vad fan gör du här på ett debattforum då egentligen?
Citera
2009-07-06, 09:30
Bannlyst
Ett litet tillägg

När jag diskuterar så förväntar jag mig att folk ska svara på det jag skriver/säger och att min eventuella ideologi inte har med det att göra! Jag skulle lika gärna kunna klämma folk på pulsen här för att fråga viket parti de röstar på och sedan projicera all de fördomar jag har på just det partiets ideologi på den jag svarar. Av den anledningen vägrar jag svara på om jag är feminist eller inte för om mina åsikter plötsligt skulle bli accepterade om jag uttalade mig för att vara antifeminist - då är det inte längre åsikterna man diskuterar utan något annat!
Citera
2009-07-06, 09:32
Bannlyst
Citat:
Du lyckades inte debattera dem heller antar jag.

Ja fråga dig det, du tar inte ens debatten. Vad fan gör du här på ett debattforum då egentligen?

Du tycker inte att jag varit tillräckligt aktiv i debatten? Och angående din fråga om huruvida jag lyckades debattera andra...läser du bara dina egna inlägg och svaren på dem? Annars kan du ju undersöka själv menar jag...

Jag är på debattforum för att diskutera - vad gör du?
Citera
2009-07-06, 10:21
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leila

Jag sa att många feminister försvarar islamister och eller vågar inte offentligt diskutera ens islamister, inte ens då man kräver att dom skall svara på frågorna. Tystnad råder.

[...]

Svenska feminister gillar inte mig. När dom blir arga på mig, då brukar dom släppa en bomb som innehåller elakheter om arabiska kvinnor och muslimska kvinnor. Men då har dom ju släppt alla hämningar och öppet skriker ut sina fördomar om araber och muslimer. I ilskan säger man ju ofta sådant som man annars vill ha som en hemlighet. Fördömande kommer fram med ilskan.....

Sådant beteende gäller alla. Alla kan säga i ren ilska sådant som man annars är mycket tyst om.

[...]

Allmänt, joooo. Alla, även feminister felar, har fördomar och är främlingsfietliga ibland. Ilskan tar fram detta slags beteende.

Du ger här själv prov på varför dessa svenska feminister inte vill föra fram kritik mot den muslimska kvinnosynen etc. Gör de det så handlar det om "hat", "främlingsfientlighet" och "fördomar". Är det konstigt att de då är tysta tills de blir så pass provocerade att det rinner över?
Citera
2009-07-06, 10:32
Bannlyst
Det förekommer mkt bortförklaringar från severiano likt en ställd politiker vilket är väntat när det gäller muslimer.

Feminister är hycklarer i det avseendet att de kritiserar och vill förändra den västerländska mannen till en feminin varlese som skall leva efter deras diktat. Men i samma veva är feministerna de som sett till att importera hit musulmän under modern tid. Antingen via liberal sosse politik, eller via giftermål när dessa argbiggor varit nere i Gambia, Turkiet etc.

Sen kan ni påstå som severiano gillar att göra med bortförklaringar, att jag inte har bevis för mina påståenden om feministers import och giftermål med muhammedaner. Redan på 60-talet uttryckte flera kända kvinnliga feminsiter att vi alla borda vara ligga med negrer för att bli mulatter och slippa sola så mkt. Dessa sk män från dessa muslimska länderna jag räknat upp är allt annat feminina, snarare brutala machomän, vilket vi vita västerlänningar också varit en gång och borde bli igen då kvinnor de facto gillar sånt och vi män trivs med oss själva i den rollen.

Men summan av kardemumman är att feminismens galenskaper är genomskådade för dess hyckleri och fascistiska undertoner. Rörelsen ha haft dess peak men börjat lyckligtvis tappa mark efter 11 september perioden. Så det är bara en tidsfråga innan vi tar tillbaka makten från dessa hycklare och yrpannor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in