Citat:
Ursprungligen postat av severiano
För det första - vem tvingar dig att debattera? Du har ingen aning om vad kvinnor vill ha, du uttalar dig kategoriskt och utifrån dina egna fördomar.
En sådan här debatt skulle kunna sticka hål på en del av dem, men det vågar du inte riskera - lättare att sitta där och frossa i de egna känslorna.
Jag vet exakt vad feminismen, likt andra kollektivistiska aktiviströrelser, vill ha - rättigheter, inte jämnstäldhet eller frihet.
Det är ingen fördom, det är ett faktum av att läsa vad som står på deras agenda. Du kan ju försöka peta hål i att Gudryn Schlynan lagt fram förslag om att män ska betala mer i skatt pg a våldtäker och brott, kan bli svårt, för det är ganska gjutet i sten vid det här laget.
Citat:
Och så kallar du kvinnor gnälliga? Och det är väl en himla tur att det finns en jämställdhetsman för dig då? Du kanske behöver en på och avlyftare också?
Jämnstäldhet finns inte för individer eller för grupper av individer, det är koncept som finns i ett helt samhälle. Jämnstäldhet är någonting som finns under lagen, inte den situation vi befinner oss i.
Om en kvinna tjänar mindre än en man på en arbetsplats är helt irrelevant för om det finns jämnstäldhet i samhället, det är bara en reflektion av att den mannen är bättre på att driva upp sin lön än den kvinnan.
Vi har tyvärr inte könsjämnstäldhet i Sverige, speicellt i egenskap av att vi är olika under lagen i saker som dispyter om barn, sexuella trakasserier, äktenskapsdispyter (en institution som inte borde existera f.ö), m.m. Men dessa är saker som har utfall i kvinnors favör, inte tvärtom.
Jag vill inte ha en jävla jämstäldhetsombudsman, bara slöseri på pengar. Ta bort de diskriminerande lagar bara så är problemet fixat, då behöver inte staten vara där för att skapa diskrimineringen så att ombudsmannen kan ha något att göra.
Citat:
Så gör en egen tråd om det då!
Varför då? Finns inget debattunderlägg i den här, då kan jag skapa det tänkte jag mig.
Citat:
Se svar ovan på ditt eget påstående om att de flesta klagomålen till jämställdhetsombudsmannen kommer från män...
Till skillnad från kvinnor har män ganska mycket att legitmit gnälla om när det kommer till den ojämstäldhet som finns i lagstiftningen. Om feministradikalerna får igenom vad de vill blir det bara mer.
Det har gått för långt. Feminismen har ingenting att göra med jämnstäldhet längre, det är bara en radikal kollektivistisk rörelse som för fram kvinnors intressen. De lagändringar som behövs ändras i dagen samhälle för att nå mer jämnstäldhet är lagar som ingen feminist ens skulle tänka sig att röra för att det gynnar deras hjärndöda radikala väljarkrets.