2010-11-13, 09:16
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albinz
Min historialärare berättade att pyramiderna är så höga så att sista rampen som egypterna byggde var väldigt väldigt lång. Man har tydligen försökt att bygga en liknande ramp i nutid men har inte lyckats utan att den gått sönder.

Läs Tjackapotatis inlägg ovan.
Citera
2010-11-13, 19:44
Medlem
-=Jager=-s avatar
Om man tittar runt i världen så känns det inte omöjligt att "the Great Pyramid of Giza" är människor byggda. Kort sagt finns det fult med liknade pyramider oklara och mindre i egypten som är gjorda av människor. Att säga att de är utomjordiska byggnader är ju som att utropa sig själv som idiot.
Och en förolämpning mott människan.

Jag tror att dem byggde de samma som Steg pyramiderna.

Människan är ju kapabel att skapa de mäst fantastiska monument!

Bara för att nämna några

Citat:
Great Wall of China
Mesoamerican pyramids
Brihadeeswarar Temple
Terracotta Army
Statue of Zeus at Olympia
Temple of Artemis
Colossus of Rhodes
Lighthouse of Alexandria
Stonehenge
The Colosseum
Petra
Todai-ji
Leshan Giant Buddha
Citera
2010-11-13, 20:41
Medlem
Krappfiskarns avatar
Folk behöver inte resa långt för att hitta saker som kan verka ofattbara. Många har svårt att tro att megalitgravarna i Sverige faktiskt byggdes för >5000 år sedan.
Citera
2010-11-18, 21:55
Medlem
SimbaNinjas avatar
Man har tydligen hittat otroligt många städer under vatten! utanför bahamas ända till japan, många i medelhavet. Och i nästan alla fall har där byggts pyramider...

Jag tror själv inte att människorna i Egypten under den tiden byggde pyramiderna men däremot tog på sig äran från de som egentligen byggde dem, vilke det nu var
Citera
2010-11-18, 22:08
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimbaNinja
Man har tydligen hittat otroligt många städer under vatten! utanför bahamas ända till japan, många i medelhavet. Och i nästan alla fall har där byggts pyramider...

Jag tror själv inte att människorna i Egypten under den tiden byggde pyramiderna men däremot tog på sig äran från de som egentligen byggde dem, vilke det nu var

Vad har du rökt egentligen? Man har inte hittat "otroligt många" städer med pyramider under vatten.
Citera
2010-11-18, 22:11
Medlem
-=Jager=-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimbaNinja

Varför tror du inte det?
Finns det inte byggar bostäder brevid? finns det inte grafiti på pyraminderna?
Ligger alla kungar,drottningar begravda i konnungarnas dal?
Citera
2010-11-18, 23:59
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppisman
Faktum är att man är osäker på om man ens skulle kunna bygga dem idag. Man vet egentligen inte vad de var till för, finns bara teorier. De säger att de byggde dem på 20 år och i så fall skulle de ha grävt ut, transporterat och placerat en sten var nionde sekund.

Kool dokumentär: Ancient Aliens
De tar upp bl.a. pyramiderna, finns massor med andra otroliga(bokstavligen(ej troliga)) monument.
Nja, det skulle definitivt inte vara ett byggtekniskt problem att bygga en pyramid idag och den skulle bli mycket bättre än de gamla. Däremot skulle det kosta vansinnigt mycket pengar och därmed faller idén att bygga en sådan "bara för att".
Citera
2010-11-19, 00:06
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhongda
Varför? Jag är otroligt lycklig över att jag lever i en värld där jag inte behöver känna till hur man sköter ett jordbruk. Jag är inte ens nästan rädd för att den kunskapen kommer att försvinna. Om den gör det får jag väl ta upp en bok.
Nåja, jag kan väl trösta dig med att marknaden faktiskt sköter sin roll här. Vi (i västvärlden) har fortfarande betydligt fler jordbruk än vi behöver, men det kommer sannolikt att rättas till med tiden. EU har haft lite väl god inverkan på jordbrukens överlevnad, men inom några årtionden kommer vi att ligga rätt (tror jag). När vi märker att det blir brist på varor kommer en del bönder ändra på sin affärsidé och därmed lösa problemen.
Citera
2010-11-19, 00:09
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppisman
http://www.byggahus.se/forum/byggmat...ad-granit.html

efter 3 sekunder på google.

visst, de skulle kanske kunna sitta där med sina stenyxor o skrapa på graniten men att skära ut perfekta mönster och göra kanter som är knivvassa idag, njaaa

Jag har inte hört något annat alternativ förutom att "de hade ramper", "de var väldigt avancerade", "de var väldigt många" osv.
Man vet inte hur och varför de byggdes. Även fast de har stått där i 5000 år helt orubbade(förutom av människan).

Pyramiderna är inte det enda eller det största beviset på att människor har blivit besökta i forntiden.

Tänk själv, vad har vi för bevis för att det finns liv i rymden förutom arkeologiska fynd/UFOn etc? Jo, det faktum att vi finns pekar på att det finns liv i rymden. Om du blundar för alla bevis så återstår bara det.
Vad finns det för bevis att det inte har varit ETs på jorden?

Du verkar veta mycket om fysiken och vad som är möjligt och inte, har du tagit reda på allt själv eller bara byggt din egen verklighet och ignorerar allt utanför?
Pekar inte människans utveckling på att vi skulle åka ut i rymden och ta kontakt? Det tillhör människans natur att utforska. Alltså är det mest troligt att annat liv finns som också gör det, ifall man inte har bevis för annat.

Om du skulle komma till vårat Universum och ville veta om det fanns liv och såg jorden, kan man inte dra den enkla slutsatsen att det finns? Vad är chansen att det skulle vara en slump och vi är de enda? Mindre än att det inte skulle vara det. Ren logik.

Om man kollar på människans utveckling de senaste 100 åren och jämför det med hur länge människan funnits så har det gått väldigt snabbt och kommer gå snabbare och snabbare, höjer inte det chansen att andra civilisationer kan vara mer avancerade än vi? Om de bara skulle vara 500 år framför oss, vilket är relativt kort, skulle de vara mycket avancerade och antagligen veta mer om fysiken än dig och säkert kunna resa mellan stjärnor/galaxer.
Äh, du kan såga ut helt perfekta stenblock. Det är bara en kostnadsfråga.
Citera
2010-11-19, 00:16
Medlem
zizacons avatar
Jag undrar ärligt talat om människor i allmänhet blir dummare ju mer information vi har tillgång till och ju längre fram utvecklingen når. Aliens ska ha byggt pyramider, 9/11 genomfördes av USA, månlandningen var fake, Kennedy mördades av mäktiga män i kostym o.s.v.

När man genomför undersökningar så är det ofta 20-30% som tror på såna här rena galenskaper, istället för fakta som har kunnat bevisas bortom allt rimligt tvivel av seriösa forskare hur länge som helst. Jag tycker det är skrämmande ärligt talat.
Citera
2010-11-19, 14:18
Medlem
SimbaNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smutz
Vad har du rökt egentligen? Man har inte hittat "otroligt många" städer med pyramider under vatten.

edit: Jag ber om ursäkt för att jag sa "otroligt många", ja menade relativt många städer.

kolla själv

http://news.nationalgeographic.com/news/2007/09/070919-sunken-city.html

http://news.bbc.co.uk/2/hi/americas/1697038.stm

http://www.spiritofmaat.com/announce/oldcity.htm

http://www.disclose.tv/forum/ancient-underwater-city-found-on-caribbean-sea-floor-t13219.html
Senast redigerad av SimbaNinja 2010-11-19 kl. 14:28.
Citera
2010-11-19, 16:20
Medlem
Fast om vi ska vara petiga så är det inga städer som man hittat, bara undervattensformationer som enligt vissa mer eller mindre fantasifulla tolkningar kan vara lämningar efter människor (eller för att ta ett steg länge: aliens). Det är dock ytterst få, om ens några, vetenskapsmän som ens överväger att dessa skulle vara gjorda av människohand. Till och med geologen Robert Schock som har varit inne på föreställningen om en försvunnen, förhistorisk civilisation och forntida kontakter mellan olika världsdelar har ju bestridit de här fynden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in