2020-02-10, 17:52
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kilofoerort
Det stmmer!
Hur gr man d?
Scrolla upp...
Citera
2020-02-10, 18:49
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 100kilofoerort
Det stmmer!

1,900 Baht r den korrekta summan.
Citera
2020-03-03, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Du fr en visa exempt.

30 dagar.
Fr att vara extra tydlig. Visa exempt r inte ett visum.
Svenskar r visumbefriade och behver inget visum fr 30 dagar, plus 30 dagars frlngning p immigration.
Man fr allts inte ett visum p flygplatsen heller.
Citera
2020-03-03, 17:27
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfSvinhufvud
Fr att vara extra tydlig. Visa exempt r inte ett visum.
Svenskar r visumbefriade och behver inget visum fr 30 dagar, plus 30 dagars frlngning p immigration.
Man fr allts inte ett visum p flygplatsen heller.

Jag har redan ppekat det ett flertal ggr redan men orkade inte upprepa ovan nnu en gng d det inte gr ngon skillnad i denna diskussion.
Citera
2020-03-03, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Jag har redan ppekat det ett flertal ggr redan men orkade inte upprepa ovan nnu en gng d det inte gr ngon skillnad i denna diskussion.
Jag har sett problemet mnga gnger. Verkar som flertalet mnniskor faktiskt tror att det r visumet som ger en rtt vistas i Thailand.
Drfr mnga talar om Visa On Arrival som ingen med svenskt pass ens kan f.
Citera
2020-03-03, 17:58
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Jag har sett problemet mnga gnger. Verkar som flertalet mnniskor faktiskt tror att det r visumet som ger en rtt vistas i Thailand.
Drfr mnga talar om Visa On Arrival som ingen med svenskt pass ens kan f.

Japp.
Citera
2020-03-04, 01:48
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Du har lite olika alternativ, du kan:

1) Gra en s kallad "visarun"/"borderrun" dr du ker till ett grannland antingen med flyg eller med minibuss till exempel. Gr ver grnsen och sen tillbaka igen. Observera dock att alla landgrnser inte tillter att du gr ver grnsen samma dag, utan ibland mste stanna en natt i det andra landet. Gr du ett visarun/borderrun vid en landgrns s fr du bara gra det max 2 gnger per kalenderr. Tar du flyget s r det teoretisk sett obegrnsat antal gnger, men gr du det massa gnger kommer du f svrt att komma in. Du fr d 30 nya dagar som du kan frlnga med 30 dagar igen om du vill.

2) ka till ett annat land och anska om ett turistvisum. Det ger dig d 60 dagar som du kan frlnga med ytterligare 30 dagar i Thailand. Krvs minst en vernattning. Du ansker vid Thailndska ambassaden i landet och kan hmta pass och visumet normalt dagen efter.

fr man verkligen 30 nya dagar vid landsgrns med buss/bil ? trodde att man bara fick 14 dagar med buss och 30 med flyg ?
Citera
2020-03-04, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
fr man verkligen 30 nya dagar vid landsgrns med buss/bil ? trodde att man bara fick 14 dagar med buss och 30 med flyg ?

Ja, annars skulle jag vl inte skriva det? Fr mnga r sedan fick man bara 15 dagar via landgrnsen och d obegrnsat antal gnger. Nr de sedan ndrade till att man bara fr nya dagar (utan visa) max 2 gnger per kalenderr via landgrnsen, s hjde de ven antalet dagar till 30.

S via landgrnsen fr man allts 30 nya dagar MAX 2 gnger per kalender r. Dessa kan frlngas p immigration fr 1900 bath s fr man 30 dagar till per inresetillflle.

Jag gjorde detta senast fr 1 mnad och 3 veckor sedan, s det stmmer till 100%.
Citera
2020-03-04, 02:26
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ictura
Ja, annars skulle jag vl inte skriva det? Fr mnga r sedan fick man bara 15 dagar via landgrnsen och d obegrnsat antal gnger. Nr de sedan ndrade till att man bara fr nya dagar (utan visa) max 2 gnger per kalenderr via landgrnsen, s hjde de ven antalet dagar till 30.

S via landgrnsen fr man allts 30 nya dagar MAX 2 gnger per kalender r. Dessa kan frlngas p immigration fr 1900 bath s fr man 30 dagar till per inresetillflle.

Jag gjorde detta senast fr 1 mnad och 3 veckor sedan, s det stmmer till 100%.

ok, bra. d satt jag p gammal info med 14 dagar. visa run r inte min specialitet, har workpermit.
Citera
2020-03-04, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
ok, bra. d satt jag p gammal info med 14 dagar. visa run r inte min specialitet, har workpermit.
Borderbounce. Visarun r nr du besker ambassaden i ett grannland kper ett nytt visum.
D du bara studsar mot grnsen och inte fr ett visum kallas det bourderbounce.
Just saying.
Citera
2020-03-04, 10:11
Medlem
Citat:
Borderbounce. Visarun r nr du besker ambassaden i ett grannland kper ett nytt visum.
D du bara studsar mot grnsen och inte fr ett visum kallas det bourderbounce.
Just saying.

Visa-run - ambassad
Border-run - bourderbounce

Borderbounce frsta gngen jag hrde det uttrycket.
Senast redigerad av Flashcash 2020-03-04 kl. 10:13.
Citera
2020-03-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Visa-run - ambassad
Border-run - bourderbounce

Borderbounce frsta gngen jag hrde det uttrycket.
Nykomling i grnspassage uttryck?
Det r den vedertagna termen. Klart du kan uttrycka som border run ocks, men det r studsa vid grnsen man gr. S lnge ett visum inte r inblandat kan man inte ange Visa run. Mjligen fr de ftal nationaliteter som faktiskt kan f ett visa on arrival, men dit rknas inte svenskar.
Senast redigerad av AfSvinhufvud 2020-03-04 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in