2016-07-16, 07:10
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Du far tro vad du vill men du kan aldrig vara saker pa vad som hander.

Inatt vid 04.15 knackade det pa min dorr,trodde forst att det var nagon full/forvirrad granne
som gatt fel eller glomt sin nyckel sa jag oppnade inte forst.
Efter ca 2 minuter bankade det pa dorren ordentligt och Pooooollllliiiice,open door now!
Yrvaken oppnade jag o mottes av en kille i camoklader o automatvapen samt en herre kladd i kostym.
Beordrades ut ur rummet,inspection.

20 minuter senare var mitt rum genomsokt och allt i en jefla o ordning.
Pass o kvitton ifran senaste immigration visit togs ifran mig.
Tre timmar senare fick jag tillbaka ovanstaende.
"Your clear,no overstay and no unlegal items found in room but when did you last time use your scuba equipment?"

Jag svarade sanningsenligt att det var vid Similan islands sista veckan innan nationalparken stangde for sasongen,jag fick oppna upp min mail o visa kvitto pa betalningen och dom ringde arrangoren.

Det verkar som att dom kor pa intensiven att fa ut turister som inte foljer lagar o forordningar.

BIG SUPRISE

Fy fan, det hade jag inte velat vara med om. Sen har jag knappast kvitton eller mail kvar frn grdagen ens s jag skulle nog ftt skaka galler i s fall.
Citera
2016-07-16, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Fy fan, det hade jag inte velat vara med om. Sen har jag knappast kvitton eller mail kvar frn grdagen ens s jag skulle nog ftt skaka galler i s fall.

Har du rtt stmplar i passet s lr du klara dig, har aldrig hrt/lst om att man mste ha kvittot kvar.
Citera
2016-07-16, 12:12
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Har du rtt stmplar i passet s lr du klara dig, har aldrig hrt/lst om att man mste ha kvittot kvar.
Jag har aldrig pastatt att man maste ha det kvar. Nu tog dom med det,av vilken anledning vet jag inte
Citera
2016-07-16, 19:03
Medlem
christerys avatar
Citat:
Jag har aldrig pastatt att man maste ha det kvar. Nu tog dom med det,av vilken anledning vet jag inte
Jag r ju en sn virrpanna s jag har inga kvitton var vl mer det jag menade. Tur att du klarade dig i alla fall. Det verkar blivit hrdare bullar.
Citera
2016-07-16, 19:10
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beyas
Kanske kan va s att dom kollar in man har kpedamer p rummet,och skyller p visa stmplar mm d dom ser att man inte har det,,,frgan r vad man kan rka ut fr om man skulle rka ha en dam p rummet
Citera
2016-07-16, 19:46
Medlem
Novus4212s avatar
Jag hr rapporter om samma typer av phlsningar frn andra hll och det har helt klart gtt ver styr.

Frhoppningsvis s blser det ver som det brukar gra Thai-style men det kan ven bli vrre fr den styrande armn har inte riktigt kontakt med verkligheten p de flesta punkterna.
Citera
2016-07-16, 20:14
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Kanske kan va s att dom kollar in man har kpedamer p rummet,och skyller p visa stmplar mm d dom ser att man inte har det,,,frgan r vad man kan rka ut fr om man skulle rka ha en dam p rummet
Har jag fattat det rtt s r det inte frbjudet att ha "kpedamer" p rummet, dremot r det frbjudet att slja sig. Tvrt om mot Sverige allts, men sen kanske polisen vill ha lite tea-money i alla fall.

Har inte rkat ut fr det Romper nmner, kanske tur det. Tydligen skall man ha passet med sig verallt dessutom, jag vill inte slpa med mig passet hela tiden s jag kommer nog att rka illa ut frr eller senare. Tidigare fungerade det ju med en kopia men nu skall man tydligen vara hrdare p den fronten.

S militren har snart lyckats f problemet med turister ur vrlden, jkla xenofober. Sen sitter vl prutten och resten av glittergeneralerna och funderar p vad f*n som hnde med turistindustrin. Nt fel i deras agerande kommer dom garanterat inte att se.
Citera
2016-07-16, 20:22
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Har jag fattat det rtt s r det inte frbjudet att ha "kpedamer" p rummet, dremot r det frbjudet att slja sig. Tvrt om mot Sverige allts, men sen kanske polisen vill ha lite tea-money i alla fall.

Har inte rkat ut fr det Romper nmner, kanske tur det. Tydligen skall man ha passet med sig verallt dessutom, jag vill inte slpa med mig passet hela tiden s jag kommer nog att rka illa ut frr eller senare. Tidigare fungerade det ju med en kopia men nu skall man tydligen vara hrdare p den fronten.

S militren har snart lyckats f problemet med turister ur vrlden, jkla xenofober. Sen sitter vl prutten och resten av glittergeneralerna och funderar p vad f*n som hnde med turistindustrin. Nt fel i deras agerande kommer dom garanterat inte att se.
Hrt det med passet i mnga r dock aldrig sjlv blivit utsatt fr det men r det verkligen lagkrav p det i Thailand att "alla" turister mste g omkring med passet p sig,,knns lite sdr
Citera
2016-07-16, 21:19
Medlem
christerys avatar
Citat:
Hrt det med passet i mnga r dock aldrig sjlv blivit utsatt fr det men r det verkligen lagkrav p det i Thailand att "alla" turister mste g omkring med passet p sig,,knns lite sdr

Har fr mig att jag lste om en raid polisen gjorde mot digitala nomader som satt och jobbade i nn typ av kontorslandskap. Dom blev inlsta tills dom kunde uppvisa pass. Kan ha varit i Chiang Mai.

Skall snoka lite...

Japp, minnet r inte bra - men lite verkar fungera http://www.thaivisa.com/forum/topic/...in-chiang-mai/
Citera
2016-07-16, 21:28
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Har fr mig att jag lste om en raid polisen gjorde mot digitala nomader som satt och jobbade i nn typ av kontorslandskap. Dom blev inlsta tills dom kunde uppvisa pass. Kan ha varit i Chiang Mai.

Skall snoka lite...

Japp, minnet r inte bra - men lite verkar fungera http://www.thaivisa.com/forum/topic/...in-chiang-mai/
Om det r lagkrav och sanktionerat med att alla ska g runt med pass ,ja d e korruptionen bland myndigheterna hgre upp n jag trodde
vrlden skrattar t elndet,men Thailand ler som vanligt utan en tanke p att man blir till tlje
Citera
2016-07-27, 11:39
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Om det r lagkrav och sanktionerat med att alla ska g runt med pass ,ja d e korruptionen bland myndigheterna hgre upp n jag trodde
vrlden skrattar t elndet,men Thailand ler som vanligt utan en tanke p att man blir till tlje

Det ar tydligen ett lagkrav och det verkar inte ga att prata sig ur det.

For att gora en lang historia lite kortare, jag och tva farangvanner gick ifran Akkvavit,Jomtien
till bar omradet ovanfor Soi 5 vid elvatiden.
Besokte tva barer,nagra bira och biljardspel.
Avslutade pa Kiss Food vid 03.30, vi skulle ta en genvag men blev stoppade utanfor Hotel Nirvana Soi 4.

En av mina vanner hade inte sitt pass med sig da det befinner sig pa Vietnams ambassad for
visum visering,han hade dock fargkopior pa passets forsta sida,sidan dar inresestamplen sitter
samt pa departure card.

Det hjalpte inte utan han fick tva val, boter pa plats 1500 baht eller krypa in i gallerburen pa
Thai Immigrations pickup,for further investigations.
Han betalade o fick givetvis inget kvitto.

TAT undrar varfor antalet turister fortsatter att sjunka ar efter ar,
det handlar verkligen inte enbart att den Ryska rubeln tappade 60%
av vardet nar det infordes ekonomiska sanktioner for 18 manader sen.

Dom graver sin egen grav men tyvarr ar det inte beslutsfattarna som drabbas
utan dom lokala naringsidkarna som forlorar pa att turism industrin forflyttas
till grannlander runtomkring som valkomnar turister
istallet for att hitta pa allskons javelskap for turister som ar villiga att spendera pengar.

Om det ar nagon som tror att det gar att aterta forlorade marknadsandelar
med Kineser o Indier pa packagetour sa kanske det funkar pa Ko Larn eller formodligen inte heller dar...
Citera
2016-07-27, 11:46
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Det ar tydligen ett lagkrav och det verkar inte ga att prata sig ur det.

For att gora en lang historia lite kortare, jag och tva farangvanner gick ifran Akkvavit,Jomtien
till bar omradet ovanfor Soi 5 vid elvatiden.
Besokte tva barer,nagra bira och biljardspel.
Avslutade pa Kiss Food vid 03.30, vi skulle ta en genvag men blev stoppade utanfor Hotel Nirvana Soi 4.

En av mina vanner hade inte sitt pass med sig da det befinner sig pa Vietnams ambassad for
visum visering,han hade dock fargkopior pa passets forsta sida,sidan dar inresestamplen sitter
samt pa departure card.

Det hjalpte inte utan han fick tva val, boter pa plats 1500 baht eller krypa in i gallerburen pa
Thai Immigrations pickup,for further investigations.
Han betalade o fick givetvis inget kvitto.

TAT undrar varfor antalet turister fortsatter att sjunka ar efter ar,
det handlar verkligen inte enbart att den Ryska rubeln tappade 60%
av vardet nar det infordes ekonomiska sanktioner for 18 manader sen.

Dom graver sin egen grav men tyvarr ar det inte beslutsfattarna som drabbas
utan dom lokala naringsidkarna som forlorar pa att turism industrin forflyttas
till grannlander runtomkring som valkomnar turister
istallet for att hitta pa allskons javelskap for turister som ar villiga att spendera pengar.

Om det ar nagon som tror att det gar att aterta forlorade marknadsandelar
med Kineser o Indier pa packagetour sa kanske det funkar pa Ko Larn eller formodligen inte heller dar...

Varan kompis visade aven upp ett NZ Id kort samt ett internationellt korkort
utan framgang
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in