2017-01-04, 22:47
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcash
Men du fyller i det p arrival card. Och det r ju end en papperslapp. Samt visa anskan de r ju ocks ett A4

OK. Lter ju otroligt dumt men det r ju bara att tacka och bocka.

Sjlv tycker jag inte det vore s omstndigt vare sig det r pers nr social security eller bla bla bla. Det r ett nummer i alla fall.

Schysst att du delar med dig i alla fall vore nice om du kunde backa upp dina pstende med hur du vet detta s skert. Jag har tidigare sagt tror, borde m.m vilket r en rtt stor skillnad.

Det jag sger r vldigt distinkt.

Om ngon har en annan reell erfarenhet s fr dom grna stiga fram.
Citera
2017-01-04, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Det jag sger r vldigt distinkt.

Om ngon har en annan reell erfarenhet s fr dom grna stiga fram.

Jo vldigt men kan end inte sga mer allts. Det r inte s att jag tvivlar p att det gr att komma tillbaka tycker bara systemet r helt tandlst.

Kommunikation mellan ambassader grs varje dag p ett skert sett. Fattar bara inte varfr dom inte utnyttjar detta och p s sett fljer upp sina lagar.
Citera
2017-01-04, 23:53
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Jo vldigt men kan end inte sga mer allts. Det r inte s att jag tvivlar p att det gr att komma tillbaka tycker bara systemet r helt tandlst.

Kommunikation mellan ambassader grs varje dag p ett skert sett. Fattar bara inte varfr dom inte utnyttjar detta och p s sett fljer upp sina lagar.

Fast s ser det ju ut i Sverige ocks. tskilliga personer tervnder med nya handlingar.
Citera
2017-01-05, 00:00
Medlem
Citat:
Helt rtt.

Alla olika lnder har olika format p dessa typer av nr.

Vi har person nr. USA har social security.

Datorerna knner inte av detta nr alls d det anvnds lokalt. Undantag finnes.

Men fr Thailand s har person nr ingen betydelse alls.

Citat:
Ursprungligen postat av Lasse Berghagen
Allts, du tar dig i i landet och genom "olyckliga omstndigheter" kommer du i kontakt med myndigheterna. Man hlls hktad/omhndertagen. Dr br det uppdagas att du befinner dig i landet trots att du r nekad intrde?

Citat:
Satan vad jag lser dligt.

Du sa "om du tog in dig i landet".

Sak samma men lite trkigare omstndigheter.

Du blir deporterad p egen bekostnad och kan/blir svartlistad.

Undrar bara hur denna person skulle uppdagas vara samma person. D persnr aldrig lagras eller anvnds verhuvudtaget av Thailand.

r det passfotot dom gr efter d eller?

Fr om man ska tro det du sger blir man ju en helt ny person bara man fr ett nytt pass och ndrar sitt namn.

Jag har skert ftt det hela om bakfoten s en upplysning vore tacksamt.
Citera
2017-01-05, 00:04
Medlem
Citat:
Fast s ser det ju ut i Sverige ocks. tskilliga personer tervnder med nya handlingar.

Skert, men vart finns likheten med overstay 5 10 eller livstids i Sverige?
Senast redigerad av Flashcash 2017-01-05 kl. 00:06.
Citera
2017-01-05, 00:07
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Skert, men vart finns skillnad med overstay 5 10 eller livstids i Sverige?

Fast att tervnda efter avslagen asylanskan (med allt det innebr ekonomiskt) med nytt pass mste vl ses som allvarligare n en overstay? S frgan r vilket land som har tandlsa lagar?

En bit off topic nu...
Citera
2017-01-05, 00:39
Medlem
Citat:
Fast att tervnda efter avslagen asylanskan (med allt det innebr ekonomiskt) med nytt pass mste vl ses som allvarligare n en overstay? S frgan r vilket land som har tandlsa lagar?

En bit off topic nu...

Sjlvklart i den frgan kan jag bara hlla med. Om det r s att vi inte heller bryr om oss ett nummer som r knutet till en person fr livet.

Finns viss skillnad, anskan grs hr och ngon strre chans att f stanna lr det ju inte heller vara. (antar man kollar persnr till slut.)

Antar att frdelen r att f bo ett tag till p ngon underbar svensk ort lol. I vntan p avslag.

Knner inte att jag p ngot sett kan stllas tillsvars eller sympatiserar med Sverige och svensk lagstiftning.

Kan bara sga money talks !! I min vrld.
Senast redigerad av Flashcash 2017-01-05 kl. 00:41.
Citera
2017-01-05, 00:51
Medlem
Lasse Berghagens avatar
Citat:
Sjlvklart i den frgan kan jag bara hlla med. Om det r s att vi inte heller bryr om oss ett nummer som r knutet till en person fr livet.

Finns viss skillnad, anskan grs hr och ngon strre chans att f stanna lr det ju inte heller vara. (antar man kollar persnr till slut.)

Antar att frdelen r att f bo ett tag till p ngon underbar svensk ort lol. I vntan p avslag.

Knner inte att jag p ngot sett kan stllas tillsvars eller sympatiserar med Sverige och svensk lagstiftning.

Kan bara sga money talks !! I min vrld.

Fast personnummer existerar mig veterligen inte i de omrden asylskande kommer ifrn? Nvl, off topic var det s vi slpper den hr biten av diskussionen...

Nr det gller det Thailand s vet jag att det frekommit att thailndskor nekats uppehllstillstnd pga tveksamheter i det man uppgivit i intervjuerna. Pass samt namnbyte och nytt freml fr krleken har lst den biten...
Senast redigerad av Lasse Berghagen 2017-01-05 kl. 00:54.
Citera
2017-01-05, 01:57
Medlem
Citat:
Fast personnummer existerar mig veterligen inte i de omrden asylskande kommer ifrn? Nvl, off topic var det s vi slpper den hr biten av diskussionen...

Nr det gller det Thailand s vet jag att det frekommit att thailndskor nekats uppehllstillstnd pga tveksamheter i det man uppgivit i intervjuerna. Pass samt namnbyte och nytt freml fr krleken har lst den biten...

Lter bra, well skter man sig s slipper man ju ven att bli portad frn thai. Lgga en extra slant p resorna s blir det tillslut ett nje.
Citera
2017-01-05, 05:41
Medlem
1. r det 30 dagar man fr automatiskt?

2. ifall man vistas i landet i 32 dagar. vad hnder d?
Senast redigerad av fassback 2017-01-05 kl. 05:58.
Citera
2017-01-05, 09:37
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:

Ja, det r ganska tandlst om man nu vljer att byta namn legalt.
Citera
2017-01-05, 09:39
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Undrar bara hur denna person skulle uppdagas vara samma person. D persnr aldrig lagras eller anvnds verhuvudtaget av Thailand.

r det passfotot dom gr efter d eller?

Fr om man ska tro det du sger blir man ju en helt ny person bara man fr ett nytt pass och ndrar sitt namn.

Jag har skert ftt det hela om bakfoten s en upplysning vore tacksamt.

Chanserna att det skulle uppdagas r vldigt sm men har hnt.

Ett fall nyligen var en ryss i Pattaya som blev svartlistad och utsparkad. Han kom tillbaka p ett annat pass i annat namn.

Hans egna grannar tjallade p honom s han blev utsparkad ur landet igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in