Citat:
Ursprungligen postat av
christery
OK, så du kör på turistvisum alltså. Lite tjorvigt med allt. Men jag blev ju lite förb*nnad när det inte gick att söka per post mer i Sverige så då la jag in en sväng till Kamboja på en månad i mitten på mina 3 månader. Börjar nu fundera på att kanske söka visum ifrån kambodja bara för att vara säker på att komma in igen. Men får väl kika lite på maipenrai, här och i thaivisa innan jag slösar några pengar på det eftersom jag skulle klara mig med en 30 dagars exemption om jag nu bara får den godkänd.
Är det inte bara att gifta dig med en rik Thailändska och leva gott på hennes pengar så slipper du allt pyssel...

Senaste thaitjejen jag hittade hade samma planer, men det var att gifta sig med en rik fahrang (mig) och flytta till Sverige... Vilket inte alls var vad jag hade planerat.
Låter som du har en bra plan och har koll på läget inför din kommande resa, som sagt bara vänta och se om det kommer nya direktiv.
Nja jag har lite svårt för klippska och smarta thai kvinnor, dels så förstår dom ju att man inte alls är på sitt rum när man t,ex är på visa-run eller på andra äventyr. dels så är jag nog lite för promiskuös för att behålla en sådan kvinna, jag får helt enkelt vänta 15 år till då jag kan ansöka om O-Visa.
Personligen har jag hellre en genuint älskande fattig flicka som inte har mer än kärlek att ge än en kvinnlig bitch som lider av att inte äga senaste prada väskan som exempel. Det räckte med sådana hemma i Svea om vi säger så.