• 1
  • 2
2003-11-24, 22:08
Medlem
Tjabos avatar
Är det någon mer som delar mitt intresse för bergrum med järnvägsanknytning? Alltså inte rena tunnlar och annat utan t.ex elanläggningar (t.ex omformarstationer och reservanläggningar) och annat?

Jag har en del uppgifter och byter gärna både text- och bildmaterial.

Det finns ju (nedlagda) elanläggningar för järnvägsdrift i t.ex Gävle, Grängesberg, Antuna (norr om Stockholm), Åre, Ramvik (norr om Timrå) och på ett par andra platser så det borde ju finnas någon annan som sett och/eller besökt någon av anläggningarna.
Citera
2003-11-28, 06:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tjabo
Är det någon mer som delar mitt intresse för bergrum med järnvägsanknytning? Alltså inte rena tunnlar och annat utan t.ex elanläggningar (t.ex omformarstationer och reservanläggningar) och annat?

Jag har en del uppgifter och byter gärna både text- och bildmaterial.

Det finns ju (nedlagda) elanläggningar för järnvägsdrift i t.ex Gävle, Grängesberg, Antuna (norr om Stockholm), Åre, Ramvik (norr om Timrå) och på ett par andra platser så det borde ju finnas någon annan som sett och/eller besökt någon av anläggningarna.

coolt

kan du inte lägga upp lite bilder
Citera
2013-01-31, 03:05
Medlem
latexxxsss avatar
Jodå, såna ställen gillas skarpt. Har ni varit i Antuna utanför Upplands-Väsby?
Citera
2013-01-31, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Jodå, såna ställen gillas skarpt. Har ni varit i Antuna utanför Upplands-Väsby?

Maken till necromancer har jag nog aldrig skådat. Snälla - Kolla datumet på trådarna innan du postar.
Citera
2013-01-31, 11:09
Medlem
latexxxsss avatar
Det finns annars bergrum lite överallt. För att inte tala om skärgården!
Citera
2013-02-01, 22:35
Medlem
Zunars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorasUE
Maken till necromancer har jag nog aldrig skådat. Snälla - Kolla datumet på trådarna innan du postar.

Varför då egentligen? Ett ämne blir väl inte alltid ointressant för att det ventilerades för, som i det här fallet, tio år sedan?

Det är bara bra att folk lär sig att använda sökfunktionen för att hålla gamla ämnen och trådar vid liv. Denna del av fb är ändå stendött jämfört med för 5-10 år sedan..
Senast redigerad av Zunar 2013-02-01 kl. 22:38.
Citera
2013-02-01, 23:03
Medlem
latexxxsss avatar
Kan rekommendera Grängesberg. Finns en stor avvecklad omformarstation där, och allt finns kvar (ställverk, möbler etc) till skillnad från Antuna, där allt har plockats bort..
Citera
2013-02-02, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar
Varför då egentligen? Ett ämne blir väl inte alltid ointressant för att det ventilerades för, som i det här fallet, tio år sedan?

Det är bara bra att folk lär sig att använda sökfunktionen för att hålla gamla ämnen och trådar vid liv. Denna del av fb är ändå stendött jämfört med för 5-10 år sedan..

Håller med om det senare stycket men då ska man helst ha något nytt att tillföra också och om möjligt använda sig av en nyare befintlig tråd. Nån tråd är väl ok men när det necromanceas så till den milda grad att man börjar fundera på om klockan har vridits tillbaka 10 år har det gått på tok för långt imo. Snubben har ju necromanceat säkert 10 trådar från 2003-2004 och som exempel skrev han i nån av dom "Coolt!".
Citera
2013-02-02, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zunar

Håller helt med dig. Varför starta en ny tråd när det finns en gammal dessutom är det som du säger, sökfunktionen är riktigt bra.
Citera
2013-02-02, 13:20
Medlem
latexxxsss avatar
Som skrivet, det är bättre att använda sig av dom gamla trådarna som redan finns på flashback. Startas en ny tråd, så är det ju allt för ofta som man får svaret "varför googlar du inte?" eller "använd sökfunktionen" etc.
Citera
2013-02-02, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Håller helt med dig. Varför starta en ny tråd när det finns en gammal dessutom är det som du säger, sökfunktionen är riktigt bra.

Jag håller som sagt också med till fullo men ren necromancing är något annat.
Citera
2013-02-03, 17:17
Medlem
iwlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av latexxxss
Som skrivet, det är bättre att använda sig av dom gamla trådarna som redan finns på flashback. Startas en ny tråd, så är det ju allt för ofta som man får svaret "varför googlar du inte?" eller "använd sökfunktionen" etc.
Perfekt att använda gamla trådar om du har något relevant eller intressant att tillägga, vilket du inte gjort i någon tråd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in