2009-07-08, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Hur kan du tro att du har rätt? Spåkula, kaffesump, tarotkortlek? Himmelska uppenbarelser? Små älvor som viskar i ditt öra?

Du är säkert 45 år och är akademiker .

Alla som hamnar vid medelbegåvning inser lätt att du ljuger.
Citera
2009-07-08, 01:54
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian
Du är säkert 45 år och är akademiker .

Alla som hamnar vid medelbegåvning inser lätt att du ljuger.

Jag är lite osäker här, men var, förutom i dina fria fantasier, påstår sig Severiano vara 45 år gammal?

Pä vilket sätt skriver jag märkligt tycker du? och på vilket sätt har detta att göra med radikalfeminismen? Är du här bara för att basha Severiano eller försöker du få något sagt angående topic?

Själv kan jag säga att jag har väldigt lite till övers för radikalfeminister. Egentligen har jag väldigt lite till övers för alla radikala företeelser.

I mina ögon är det så att vi istället för att tala om män/kvinnor borde tala om individer.
Citera
2009-07-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Jag är lite osäker här, men var, förutom i dina fria fantasier, påstår sig Severiano vara 45 år gammal?

Pä vilket sätt skriver jag märkligt tycker du? och på vilket sätt har detta att göra med radikalfeminismen? Är du här bara för att basha Severiano eller försöker du få något sagt angående topic?

Själv kan jag säga att jag har väldigt lite till övers för radikalfeminister. Egentligen har jag väldigt lite till övers för alla radikala företeelser.

I mina ögon är det så att vi istället för att tala om män/kvinnor borde tala om individer.

Jag saknar kännedom om du saknar förmåga att dra slutsatser som verkar vara rimliga. Bortsett från att du anklagar mig för något du själv sedan utsätter andra för, är märkligt. Som svar på din fråga, så tycker jag att det är märkligt att du kan utöva ett försvar för Severino med tanke på tidigare inlägg samt att du inte ställer just den fråga till den som verkligen berörs av den. Däremot kan jag förstå din frustration över mitt "hackande" med avseende på Severinos osportsliga uppträdande.

Jag delar förövrigt din åsikt och många andra som framfört sin med syfte att försöka se möjliga orsak/verkan eller andra alternativa synsätt som bidrar till att belysa intressanta frågor. Tyvärr kommer Severion aldrig in i en sådan bild som jag hoppas du så småningom inser. Människor som ljuger om att de har barn bara för att ge sig en möjlighet att "kackla" förtjänar ingen talan i sådana här debatter anser jag. Och det är min åsikt. Det kan kännas odemokratiskt men det är faktiskt så även på andra ställen här i livet, att även de anser att en viss nivå ska hållas.
Citera
2009-07-08, 07:18
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Jag saknar kännedom om du saknar förmåga att dra slutsatser som verkar vara rimliga. Bortsett från att du anklagar mig för något du själv sedan utsätter andra för, är märkligt. Som svar på din fråga, så tycker jag att det är märkligt att du kan utöva ett försvar för Severino med tanke på tidigare inlägg samt att du inte ställer just den fråga till den som verkligen berörs av den. Däremot kan jag förstå din frustration över mitt "hackande" med avseende på Severinos osportsliga uppträdande.

Jag delar förövrigt din åsikt och många andra som framfört sin med syfte att försöka se möjliga orsak/verkan eller andra alternativa synsätt som bidrar till att belysa intressanta frågor. Tyvärr kommer Severion aldrig in i en sådan bild som jag hoppas du så småningom inser. Människor som ljuger om att de har barn bara för att ge sig en möjlighet att "kackla" förtjänar ingen talan i sådana här debatter anser jag. Och det är min åsikt. Det kan kännas odemokratiskt men det är faktiskt så även på andra ställen här i livet, att även de anser att en viss nivå ska hållas.

Nu fjantar du dig bara. Jag förstår att du försöker vara ironisk men det blir bara fel.

Troll.
Citera
2009-07-08, 08:43
Bannlyst
Citat:
Egentligen har jag väldigt lite till övers för alla radikala företeelser.

Så är det!
Citera
2009-07-08, 18:53
Bannlyst
Citat:
I övrigt...

Är det fortfarande ingen som liksom jag funderar på hur stort inflytande dessa radikalfeminister egentligen har. Visst fan hörs dom en massa med sitt dravel, men hur stor är deras egentliga påverkan? Vem bryr sig egentligen om ROKS och Gudrun med flera?

Visst ska man kanske stämma i bäcken, men har dom verkligen så stort inflytande att det påverkar hela den Svenska inrikes- (och kanske utrikes-)politiken?

Vad finns det för exempel på riktigt radikalfeministiska lagar som genomförts?

Det är ju detta! Storm i ett vattenglas som jag ser det - stollar finns av båda könen, folk som förnekar delar av verkligheten finns på båda sidorna, har alltid funnits - inget nytt under solen som man säger...
Citera
2009-07-08, 18:55
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Vad finns det för exempel på riktigt radikalfeministiska lagar som genomförts?

Se min signatur.
Citera
2009-07-08, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Se min signatur.

På den punkten(avskaffa sexköplagen) måste jag rådfråga. På vilket sätt skulle det här gagna samhället i sin helhet, vad är vinsten eller kostnaden ur olika perspektiv samt varför är systemet som vi har idag inte godtagbart?
Citera
2009-07-08, 23:22
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Det jag själv kan instämma i är att om man helt bortser från t.ex. biologiska skillnader och hänvisar allting till uppfostran och sociala förhållanden, så biter man sig själv i svansen. Äkta jämlikhet för mig handlar om att man ser till förutsättningarna och accepterar dem, gör man inte det som kvinna utan inbillar sig att man har samma möjligheter att konkurrera och tävla som män har så har man egentligen deklarerat att det bara finns ett kön och det könet är mannen - en ren paradox alltså.

Att testosteronet spelar in på både sexualitet och aggressivitet vet vi. Aggressivitet är inte något fult och har kommit att förknippas med destruktivitet, men aggressiv kommer av det latinska aggrere, som betyder "att röra sig mot ett mål" (samma som finns i t.ex. aggregat), en viss aggressivitet behövs alltså för att orka bekämpa hinder och motgångar och ändå ha målet kvar i sikte.

Kvinnor har mindre av testosteron och är därmed av naturen mindre aggressiva rent generellt och de har alltså inte samma förutsättningar som män att slåss på mäns planhalva och det är där jag har mina invändningar mot det patriarkala systemet som väl är mer patriarkalt än någonsin idag, inte minst p.g.a. kvinnor som vill bli män. (Och som bortser från att det inte är möjligt).

Själv är jag som kvinna ovanligt aggressiv har jag förstått - ändå så mattar strider ut mig, medan jag har märkt att män kan hitta nytt bränsle i dem och jag utgår alltså ifrån att det senare handlar om ett ständigt påslag av testosteron i ett "hotat" läge - testosteronet är en hjälpmotor som kvinnor saknar eller åtminstone har betydligt mindre av än normalmannen.

Det finns också belägg för att kvinnor dubbelt så ofta drabbas av depressioner än män, så det sägs finnas en koppling mellan serotoninet och testosteronet också, män hämtar sig snabbare.

För mig är det här med de biologiska skillnaderna viktigt. Jag vill ha möjlighet att leva ett liv som överensstämmer med mina faktiska förutsättningar, eftersom jag tror att det är det enda sättet att "må bra" i längden och den förändring jag vill ha av samhället är att det ska vara möjligt att vara kvinna i det och slippa konkurrera med en starkare och bättre rustad varelse.

Priset för emancipationen (För det finns alltid ett pris!) är att kvinnor mist mäns beskydd på olika vis. Vad hon vunnit är att hon slippa vara på nåd och onåd utlämnad till någon som kan behandla henne precis hur som helst.

Vi har gjort ett val oavsett om vi är medvetna om det eller inte och det valet har gett konsekvenser. Vi har mer individuella val att göra också - män som kvinnor - och jag har valt att inte konkurrera med män mer än nödvändigt. När det för några år sedan infördes individuell lönesättning i vår kommun och kriterierna diskuterades och alla överöste chefen om vad de skulle göra för att få maxbeloppet i lönehöjning så ställde jag frågan: "Hur lite behöver jag göra för att slippa få min lön sänkt". Alla uppfattade det som ett skämt och samtliga inklusive chefen brast ut i gapskratt - men jag var faktiskt gravallvarlig. Jag vill inte slita ut mig om jag kan undvika det, jag vill leva i ett lugnare tempo, vill inte drabbas av hundratusen stressymptom, vill inte gå in i en utmattningsdepression därför att jag överskattat min förmåga etc.

Jag har träffat kvinnor som är mer mansgrisiga än vad någon man kan vara och jag tänker på båda könens förlöjligande av velournissarna, varje gång jag ser en kvinnlig chef eller makthavare svepa in iklädd kostym och slips för för mig signalerar det bara ett våldsamt förakt mot kvinnan och en ny underkastelse under mannen, ett anammande av alla de manliga värderingarna och ett extremt försök att efterlikna honom. Det finns inga kvinnliga särdrag, inget av värde i det kvinnliga att slå vakt om...det är vad dessa nya "män" signalerar.

Det är de här resonemangen som du för här som jag tycker tyder på att du inte är feminist. Faktum är att du har en hel del poänger som jag håller med om här.

Den feminism i form av genusvetenskap som är den som är mest inflytelserika i kraft av att den utgör den vetenskapliga förankringen och idé mässiga spjutspetsen, gör sitt allra bästa för att kalla sådana åsikter du torgför ovan som reaktionärt dravel och biologism. Skillnaderna mellan könen beror inte på medfödda egenskaper utan på tillägnade strukturer och socialt konstruerat genus. Det är anledningen till att män och kvinnor från det de är små måste fostras att bryta dessa förlegade könsmönster. Det är en radikal tanke om någon.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2009-07-08 kl. 23:28.
Citera
2009-07-08, 23:51
Medlem
Empresss avatar
Citat:
På den punkten(avskaffa sexköplagen) måste jag rådfråga. På vilket sätt skulle det här gagna samhället i sin helhet, vad är vinsten eller kostnaden ur olika perspektiv samt varför är systemet som vi har idag inte godtagbart?

Okey du frågade iofs WW, men här känner jag att jag måste svara ändå..

Har du följt länken?
Jag har den i min signatur med petitionen för att få bort sexköplagen.
Det står nämligen förklarat vi länken en del av det där du frågar om..

Det jag kan säga att vinsten för samhället b.la på att statens indirekta ägande över kvinnas kropp försvinner, då torsken blir laglig (igen), och sexarnbetarna kan b.la starta upp fackföreningar, det blir även lättare att kontrollera hallick verksamheten, och sexarbetaren slipper känna indirekt skam i att hon (han) gör fel som säljer en sextjänst för pengar. Det minskar även på våldtäkterna av kvinnorna.

Du kan ju även läsa i denna tråd https://www.flashback.org/showthread.php?t=950967

Lyssna på den svenska sexarbetaren som pratade i den Engelska parlamentet, vilket gjorde att Engelska parlamentet avböjde att följa svenska modellen på sexköpslagen.
Citera
2009-07-09, 12:11
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Visst gubben lilla(56 år, hahaha) Det var ett piggt pancho... (med språk som därhör till) . Tack för lustigheten

Det är trevligt med humor. Apropå det, har radikalfeminister någon humor? Babyboydiaper, har du någon på lager?

Jag har lite svårt att svara på det generellt eftersom jag inte är en radikalfeminist. Men jag kan tänka mig att även dom besitter en smula humor. Så det kan vara svårt att kritisera dom för just detta, tror jag.

Som en jämförelse är ju både din humor och din uppfattningsförmåga på en femårings nivå. Sen kan det vara hur trevligt som helst för det. Hur var det nu? hade du en flickvän som jobbade inom baromsorgen eller var det egentligen din dagisfröken du hänvisade till i ett tidigare inlägg? Har hon förstått det olämpliga i att utnyttja minderåriga i beroendeställning som hon ju måste göra när det gäller dig?

Och nej, man är inte pensionär när man är 56 år gammal.
Citera
2009-07-09, 12:20
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Se min signatur.

Japp. Där har du en lag. Men är den verkligen genomförd av radikalfeminister? Är din tes att moståndare till prostitution per definition är radikalfeminister och att det inte finns något annat skäl till denna lag?

Jag antar att det finns en hel del lyckliga prostituerade som själva valt sitt yrke. Men finns det inte en hel del olyckliga också? Fast det kanske är så att om man legaliserade prostitutionen i Sverige så skulle det också minska antalet olyckliga (läs tvingade) kvinnor i den branschen? I och med att det blev lagligt menar jag. Tål att tänka på.

Hur är det i andra länder där prostitution är lagligt? Funkar det bättre där, jag tänker på knark och övrig brottslighet som förknippas med prostitution.

Och WW. Jag frågar för att jag faktiskt inte vet. Och du verkar ha en jävla koll på det hela. Att radikalfeministerna försöker sätta sin prägel på samhället är ingen överraskning. Men hur väl lyckas dom i stort? Förutom sexköpslagen då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in