2009-07-07, 19:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Problemet är att du slutat bemöta argument och tror att det är du som bestämmer ramarna för diskussionerna här på F&J. Så är det inte. Diskussionens kvalitet mäts inte i antal startade trådar och hur många debattörers åsikter man väljer att avfärda.

Det är inget problem för mig. Jag tar reda på mig och när jag tagit reda på mig så är jag nöjd. Det här forumet däremot har nog vissa problem nu tror jag.
Citera
2009-07-07, 19:53
Medlem
Dogrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Det här forumet däremot har nog vissa problem nu tror jag.

Det där tycker jag låter intressant. Berätta gärna mer om vilka problem som skulle ha uppstått.
Citera
2009-07-07, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Problemet är att du slutat bemöta argument och tror att det är du som bestämmer ramarna för diskussionerna här på F&J. Så är det inte. Diskussionens kvalitet mäts inte i antal startade trådar och hur många debattörers åsikter man väljer att avfärda.

WordWarrior klokt. Jag får en viss känsla över att Severino är precis likadan i andra trådar. Människor avviker sällan från sitt mönster. Det är inte utan frågetecken där dock svaren börjar klarna om Severino mår bra. Jag kan bara tänka mig att man ljuger i forum om både ålder och barn när man är så pass vilse som Severino ger uttryck för.

Schurrer ljög väl också om sådana saker... och hon var ju inte direkt frisk...
Senast redigerad av searchsian 2009-07-07 kl. 20:27.
Citera
2009-07-07, 20:59
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av searchsian
WordWarrior klokt. Jag får en viss känsla över att Severino är precis likadan i andra trådar. Människor avviker sällan från sitt mönster. Det är inte utan frågetecken där dock svaren börjar klarna om Severino mår bra. Jag kan bara tänka mig att man ljuger i forum om både ålder och barn när man är så pass vilse som Severino ger uttryck för.

Schurrer ljög väl också om sådana saker... och hon var ju inte direkt frisk...

Varför läser du inte hennes andra trådar på F&J för att SE om din känsla stämmer eller inte. Så vet du. Para ett tips så.
Citera
2009-07-07, 21:35
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krickelina
Varför måste en diskussion utmynna i ytterligheter? Jag tror på att dagis generellt är bra för barn, men inte 10-12 timmar per dag! Det verkar vara väldigt svårt att vara småbarnsförälder idag med alla krav från alla håll. Svårt att få tiden att räcka till för att både göra karriär (eller bara få ekonomin att gå ihop) och få tid tillsammans med barnen.

Mycket svårt - och vad har man för val? Jag - som är man - blev efter några år som hemmapappa ensamstående - modern är då tokig och är öht inte att räkna med, inte ens för några timmars barnpassning. Jag gör en karriär som systemutvecklare. Vad fanns det för val för mig i denna bransch, annat än studier och sedan arbete på heltid? För heltidsarbete och därtill en förväntan om övertid, fanns det inga alternativ än 11 timmars skola + fritids per dag för barnen.

Naturligtvis betraktas man som ett monster av en del. I 'normen' ingår givetvis att man ska 'ställa upp på' att stänga fritids flera månader på sommaren, och ge barnen två veckors julledigt och allehanda andra ledigheter - något som är fullständigt omöjligt för en privat tjänsteman med 5 veckors årlig semester! Det är hur lätt som helst att klara detta för den oheliga alliansen mellan arbetslösa och kvinnor från övre medelklass, vilka har all tid i världen.

Men det som fullständigt får mig att spy är när det feminister betecknar den situation jag har varit i, och den kamp som vardagen var, som kvinnlig. Som något som är intressant bara för att det drabbar kvinnor.
Citera
2009-07-07, 21:53
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Mycket svårt - och vad har man för val? Jag - som är man - blev efter några år som hemmapappa ensamstående - modern är då tokig och är öht inte att räkna med, inte ens för några timmars barnpassning. Jag gör en karriär som systemutvecklare. Vad fanns det för val för mig i denna bransch, annat än studier och sedan arbete på heltid? För heltidsarbete och därtill en förväntan om övertid, fanns det inga alternativ än 11 timmars skola + fritids per dag för barnen.

Naturligtvis betraktas man som ett monster av en del. I 'normen' ingår givetvis att man ska 'ställa upp på' att stänga fritids flera månader på sommaren, och ge barnen två veckors julledigt och allehanda andra ledigheter - något som är fullständigt omöjligt för en privat tjänsteman med 5 veckors årlig semester! Det är hur lätt som helst att klara detta för den oheliga alliansen mellan arbetslösa och kvinnor från övre medelklass, vilka har all tid i världen.

Men det som fullständigt får mig att spy är när det feminister betecknar den situation jag har varit i, och den kamp som vardagen var, som kvinnlig. Som något som är intressant bara för att det drabbar kvinnor.

Mja nu detta med att dagis har långtidstängt över sommaren är ju knappast alliansens fel om du tänker efter.

Det var så även när jag var ett barn (70-talet) att dagis/fritis hade "sommarlov", och när jag var barn så var det en sosseregering. Jag vet att det var så när jag var tonåring (80-talet) att det var långtidstängt på dagis/fritis också sosseregering.
Så detta med långtidsstängt dagis/fritis har inget med den "ohederliga alliansen" att göra det är en tradition som funnits i några decennium m.a.o.
Citera
2009-07-07, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Varför läser du inte hennes andra trådar på F&J för att SE om din känsla stämmer eller inte. Så vet du. Para ett tips så.

Det stämmer, jag tror vi har hittat en potentiell lunatic...
Citera
2009-07-07, 22:06
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Mja nu detta med att dagis har långtidstängt över sommaren är ju knappast alliansens fel om du tänker efter.
Jag tänkte inte alls på den alliansen. Det här var kring det sena 90-talet. Nej, jag tänker på den normativa allians som kan bildas mellan grupper som båda har en liknande situation ur vissa aspekter. Det här var ett invandrartätt område med mycket hög arbetslöshet. Men skolan var föräldraägd och hade ett stort övrigt klientel som skjutsade dit barnen från den välmående villaförorten på andra sidan skogen. Sålunda bildades en normativ allians av människor som hade all tid i världen över, och obegränsad möjlighet till ledighet: deltidsarbetande kvinnor från övre medelklassen tillsammans med arbetslösa av varierande ursprung. Inför denna allians av tärande var det inte lätt att vara ensam närande.
Citera
2009-07-07, 22:43
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag tänkte inte alls på den alliansen. Det här var kring det sena 90-talet. Nej, jag tänker på den normativa allians som kan bildas mellan grupper som båda har en liknande situation ur vissa aspekter. Det här var ett invandrartätt område med mycket hög arbetslöshet. Men skolan var föräldraägd och hade ett stort övrigt klientel som skjutsade dit barnen från den välmående villaförorten på andra sidan skogen. Sålunda bildades en normativ allians av människor som hade all tid i världen över, och obegränsad möjlighet till ledighet: deltidsarbetande kvinnor från övre medelklassen tillsammans med arbetslösa av varierande ursprung. Inför denna allians av tärande var det inte lätt att vara ensam närande.

Jag ber om ursäkt och tar på mig en helkropsskampåsen...
Min klena förklaring är att det har så det har blivit lätt att tänka på eh ja "den alliansen" i dagen samhälle så man glömmer bort andra allianser.

Nej jag kan hålla med dig.. Jag har träffat på ensamstånde fäder (i bland mammor) i liknande situation som du har verkligen fått jobba i motvind med var det innebär i praktiken med sådana dagis som baseras på någon variant av "cooperativ".
Citera
2009-07-08, 01:10
Medlem
BoyGoneBads avatar
Citat:
Det stämmer, jag tror vi har hittat en potentiell lunatic...

Nja, jag tror nog att du får läsa lite bättre.

Jag kan ju säga att du har fel i dina antaganden om Severiano. Inte så lite raljerande heller. Du klafsar in i tråden med ett gäng inlägg som är klart nedvärderande samtidigt som du efterfrågar bevis. Bevis på vad? Bevis på att hon har dom åsikter hon har eller att hon är den hon utger sig för att vara?

Severiano är precis den hon säger sig vara. Sen kan man tycka vad man vill om hennes åsikter eller sätt att debattera. Men det gör henne inte till en lögnare.

There you have it. Nu kanske du kan återgå till att bemöta åsikter i tråden.

Eller inte.
Citera
2009-07-08, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoyGoneBad
Nja, jag tror nog att du får läsa lite bättre.

Jag kan ju säga att du har fel i dina antaganden om Severiano. Inte så lite raljerande heller. Du klafsar in i tråden med ett gäng inlägg som är klart nedvärderande samtidigt som du efterfrågar bevis. Bevis på vad? Bevis på att hon har dom åsikter hon har eller att hon är den hon utger sig för att vara?

Severiano är precis den hon säger sig vara. Sen kan man tycka vad man vill om hennes åsikter eller sätt att debattera. Men det gör henne inte till en lögnare.

There you have it. Nu kanske du kan återgå till att bemöta åsikter i tråden.

Eller inte.

Hur kan du säga att jag har fel? Du skriver som Severino själv gör lite märkligt. Åsikter är naturligtvis helt ok att ha, men att spotta ut vad som helst urskillningslöst och inte kunna bekräfta en enda tes om något och sedan hävda att man är en stor akademiker blir ju ganska urvattnat. Det hjälper dessutom inte att ljuga eller att man saknar förutsättningar för att på ett följsamt sätt kunna argumentera för sin sak gör ju inte saken bättre.
Senast redigerad av searchsian 2009-07-08 kl. 01:27.
Citera
2009-07-08, 01:28
Bannlyst
Citat:
Hur kan du säga att jag har fel? Du skriver som Severino själv gör lite märkligt.

Hur kan du tro att du har rätt? Spåkula, kaffesump, tarotkortlek? Himmelska uppenbarelser? Små älvor som viskar i ditt öra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in