Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Har två uppvuxna barn ja och så har jag som sagt jobbat i över två decennier inom barnomsorg och skola och sett den successiva försämringen, åtminstone för dem som "bor i betongen", de som du så vackert beskriver som "tattarna i ghettot". Ett uttryck för din medvetenhet om den mångfacetterade verkligheten?
Ni får ursäkta om jag tycker det låter konstigt. Har du verkligen två barn? Du hittar inte på det här? Med tanke på hur du skriver så får man inte uppfattningen att du är särskilt gammal alls.
Det är riktigt, de är tattare generellt uttryckt, oavsett om de är svenssons eller invandrare. Jag gör ingen åtskillnad. Det är dock en annan diskussion. Fanns det möjlighet för dig att konkretisera dina ståndpunkter med (helst)källhänvisningar(dina tidigare anvisningar gick inte att begripa) om det blir för svävande.
Det är märkligt att du kan ha en sådan vitt skild uppfattning än vad min sambo har som arbetar inom barnomsorgen. Framförallt så finns svaren som är givna av andra redan här i tråden och hon kan således tyvärr inte sympatisera med dina ståndpunkter. Hon undrar precis som jag om du verkligen är mycket äldre än 20 år.