Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Det är intressant, det här... Jag är feminist även om jag sällan behöver hävda eller försvara det. Jag känner mig sällan kränkt pga att jag är kvinna. De män jag har i min närhet är också feminister, på så sätt lever jag i en politiskt korrekt "skyddad verkstad". Det jag ser av förtryck drabbar inte mig personligen mer än indirekt. Egentligen är det ju så enkelt; samma rättigheter och skyldigheter oavsett kön. Inser inte män att de också tjänar på det?
Det måste handla om rädsla. Rädda män hatar feminister. De vill inte släppa in oss i "sin värld", det är bara det att de inte inser att det är för sent. De har ingen makt över oss längre och det är då förminskandet börjar, de angriper vårt utseende (som de tror är oerhört känsligt), de kallar oss horor och fittor. De kan inte bemöta våra åsikter utan att göra oss mindre än vi är och det är ett äkta tecken på svaghet!
Vad är det som skulle handla om rädsla och hat mot feminister menar du? Jag är själv starkt kritisk till mycket i den moderna feminismen, i synnerhet radikalfeminismen, men det har inte det minsta med hat eller rädsla att göra kan jag lova. Det är på det hela taget ett påstående som tröttsamt ofta används för att undslippa bemöta kritik, genom att diskvalificera kritikerna och avfärda ofta rationella och relevanta argument som "hat" eller "rädsla" bara för att det är vad pk-maffian tillskrivit dem för definition.
Vidare, vad är det för "värld" vi kvinnor inte blir "insläppta" i? Jag har i stort sett hela mitt liv bevistat typiskt manliga sfärer - långt ifrån några politiskt korrekta skyddade verkstäder - och "förtryckt", förminskad eller "kränkt" (vilket fö är ett av de mest skitnödiga ord/påhitt jag vet) har jag inte blivit. Tvärtom.
Om det är några som inte kan bemöta åsikter så är det, enligt min erfarenhet, de politiskt korrekta. Därmed inte sagt att det inte finns "anti-feminister"/"maskulinister" på t ex FB, som i sina subjektiva, onyanserade och känslobaserade uttalanden rör sig på samma låga nivå och inte sällan resonerar på samma, fast motsvarande, sätt som extremfeministerna - det har jag sagt sedan jag började skriva i F&J.