2009-07-04, 00:57
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7oclock
De använder bara de här testen för att sortera ut de kandidater som kan minst. Det som är viktigast är att du är duktig på engelska och har en vilja att lära.

Sök samma jobb i ett annat namn, gör testet och skriva av alla frågor, sen gör du det igen med ditt riktiga namn.
Jag är hyfsad i engelska och jag är väldigt villig att lära mig. Hon på recruitmentoffice sa att jag skulle be just fine om jag bara upprepade det resultatet som jag fick på testet hos dom.

Det blir i alla fall plugga hela helgen. Jag ska fan ta mig klara detta testet...
Citera
2009-07-04, 01:46
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
1. To insert a header or footer, you access the ________ menu.

Insert
Format
View

2. The Spelling and Grammar feature does not:

Explain grammatical errors
Suggest revisions to make a sentence order
Automatically correct all misspelled words
Check for words that are repeated

In Word, what file contains the information, or record, to be inserted in a mail merge?.

The data field
The data source
The main document
The document source

Detta är bara Word-delen. Det finns Acess,Exel,Powerpoint osv osv..
Taskiga frågor.
Personligen har man ju aldrig lärt sig meny namnen, då man alltid upprepat samma sak parallellt på sin egen maskin.
Citera
2009-07-04, 21:13
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Om jag sätter mig och pluggar stenhårt i helgen tror du jag har en chans att lyckas då?

Kanske, ta och se ifall du kan hitta e-böcker om A+ och MCP boken för installation och support av Windows Vista och plöj igenom dom så har du ganska bra på fötterna.

Blir maffigt att hinna med på en helg men läs A+ först då den tar upp både hårdvaru och mjukvaruproblem och mycket om olika standarder och sådant.
Citera
2009-07-05, 17:49
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Kanske, ta och se ifall du kan hitta e-böcker om A+ och MCP boken för installation och support av Windows Vista och plöj igenom dom så har du ganska bra på fötterna.

Blir maffigt att hinna med på en helg men läs A+ först då den tar upp både hårdvaru och mjukvaruproblem och mycket om olika standarder och sådant.

Tackar så hemskt mycket för tipset. Hittade ett läroprogram om A+ och mycket av det kan jag ju redan men jag kan nog lära mig mer. Har en liten aning om att det är kanske det som det kommer handla om på detta andra test. Första testet var ju mycket software och jag tror att det andra kommer handla om hardware och hur man installer och troubleshootar det...
Citera
2009-07-05, 17:54
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Tackar så hemskt mycket för tipset. Hittade ett läroprogram om A+ och mycket av det kan jag ju redan men jag kan nog lära mig mer. Har en liten aning om att det är kanske det som det kommer handla om på detta andra test. Första testet var ju mycket software och jag tror att det andra kommer handla om hardware och hur man installer och troubleshootar det...

Det låter troligt, installation och avsintallation av hårdvara.
Då det är HP så tror jag du kan hoppa över ganska mycket om äldre grafikstandarder och istället läsa om firewire, USB och wlan, vilka begränsningar dom har, vilka avstånd som gäller och liknande.

Igen, lycka till och tala gärna om hur det gick.
Citera
2009-07-06, 14:53
Medlem
Jole25s avatar
Testet är gjort och jag inväntar svaret nu. Kändes ganska stabilt fakiskt och jag var inte tvungen att fuska så mycket. Det var uppdelat i 3 svårighetsgrader och det handlade mest om Windows operativsystem vilket jag har ganska lätt för. Över 2 timmar sen jag gjorde testet och jag tror det är ett bra tecken att det tar sån tid. När jag misslyckades med första testet så fick jag svar direkt. När jag gjorde om det och lyckades så tog det lite längre tid innan jag fick svar så jag hoppas att det är positiva nyheter som kommer...
Citera
2009-07-06, 15:55
Medlem
Jole25s avatar
Goda nyheter... Jag klarade testet och nu måste det snart vara dags för telefonintervjun...
Citera
2009-07-06, 16:15
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Goda nyheter... Jag klarade testet och nu måste det snart vara dags för telefonintervjun...
Grattis! Hade jag varit du hade jag börjat glida runt i supportforum för datorer. Där kan du nog snappa upp ett och annat - både gällande hur svar kan se ut men också det tekniska som du läser.
Citera
2009-07-06, 19:06
Medlem
Citat:

Grattis! När ska du ha intervjun?
Citera
2009-07-06, 20:13
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7oclock
Grattis! När ska du ha intervjun?

Tackar..Jag vet inte. Fick ett mail som sa att jag klarade testet och min handläggare skulle höra av sig due course. Jag antar att det inte kommer fler test nu. Två stycken räcker för mig...
Citera
2009-07-07, 16:40
Medlem
Jole25s avatar
Dom ringde idag och vi bestämde om en telefonintervju på måndag eftermiddag. Ska jag skriva av alla frågor jag fick på testet?
Citera
2009-07-19, 23:25
Medlem
Citat:
Dom ringde idag och vi bestämde om en telefonintervju på måndag eftermiddag. Ska jag skriva av alla frågor jag fick på testet?

Vore trevligt med en uppdatering!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in