• 1
  • 2
2009-07-03, 17:45
Medlem
Jole25s avatar
Tjena grabbar. Ha ett test på måndag. HP är firman i Dublin och jag är värdelös på datorer men jag måste verkligen ha detta jobbet. Kan ngn ge ngra tips om hur jag kan förbereda mig inför jobbtestet?
Citera
2009-07-03, 17:54
Medlem
dubbeltramps avatar
Vad är det för typ av jobb du söker?
Citera
2009-07-03, 17:59
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltramp
Vad är det för typ av jobb du söker?
Kundsupport. Hon snackade ngt om first line vilket antagligen betyder den lägsta rangen av kundsupport...
Citera
2009-07-03, 18:13
Medlem
Skandiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Kundsupport. Hon snackade ngt om first line vilket antagligen betyder den lägsta rangen av kundsupport...
First line består av att:
* Vara trevlig
* Inleda varje samtal med "Har du startat om datorn?"
* Kolla i en databas (t.ex Active Directory) efter svar på frågor som inte besvaras med att starta om datorn.
Citera
2009-07-03, 18:18
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skandis
First line består av att:
* Vara trevlig
* Inleda varje samtal med "Har du startat om datorn?"
* Kolla i en databas (t.ex Active Directory) efter svar på frågor som inte besvaras med att starta om datorn.

Problemet är ju att dom har dom här testen. Jag gjorde ett online för ngn dag sedan och det var grymt svårt. Jag fick fuska genom att slå det på internet hela tiden. Exel,Powerpoint,Word etc etc. Jag är ingen expert på detta precis..
Citera
2009-07-03, 18:20
Medlem
sommarlovs avatar
Vill du verkligen ha ett jobb där du känner dig dum??
Citera
2009-07-03, 18:24
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Vill du verkligen ha ett jobb där du känner dig dum??
Helt ärligt tar jag vadsom just nu. Jag har lärt mig allt möjligt i livet och att lära sig ngt nytt har aldrig varit ett problem för mig...
Citera
2009-07-03, 18:24
Medlem
jumpcuts avatar
Kundsupportjobb brukar ju inledas med nagra veckors utbildning pa de modeller/system man ska hjalpa folk med.
Citera
2009-07-03, 18:27
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Kundsupportjobb brukar ju inledas med nagra veckors utbildning pa de modeller/system man ska hjalpa folk med.

Det hjälper inte mig just nu. Jag måste klara detta test på måndag och jag ska ge dig lite hum om hur bra jag klarar mig. Utan fusk fick jag 35% rätt på första testet och sen fick jag göra om det och jag fick 58% men då fuskade jag ganska grovt...
Citera
2009-07-03, 18:38
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Det hjälper inte mig just nu. Jag måste klara detta test på måndag och jag ska ge dig lite hum om hur bra jag klarar mig. Utan fusk fick jag 35% rätt på första testet och sen fick jag göra om det och jag fick 58% men då fuskade jag ganska grovt...

Vet du vad testet gar ut pa? Ar det liknande det tidigare testet eller ett helt nytt?
Citera
2009-07-03, 18:45
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Vet du vad testet gar ut pa? Ar det liknande det tidigare testet eller ett helt nytt?

Det är liknande men ett nytt såklart. Jag kan ju öva på det senaste testet men om frågorna formuleras annorlunda så är jag ganska fucked...
Citera
2009-07-03, 19:01
Medlem
Ryghs avatar
Var kan man göra testet?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto