2009-07-03, 19:09
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rygh
Var kan man göra testet?

Du får söka jobbet först och sen skickar dom dig testet...
Citera
2009-07-03, 19:13
Medlem
Ryghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Du får söka jobbet först och sen skickar dom dig testet...
Vill mest veta av svårighetsgraden. Har du några exempelfrågor?
Citera
2009-07-03, 19:28
Medlem
Jole25s avatar
1. To insert a header or footer, you access the ________ menu.

Insert
Format
View

2. The Spelling and Grammar feature does not:

Explain grammatical errors
Suggest revisions to make a sentence order
Automatically correct all misspelled words
Check for words that are repeated

In Word, what file contains the information, or record, to be inserted in a mail merge?.

The data field
The data source
The main document
The document source

Detta är bara Word-delen. Det finns Acess,Exel,Powerpoint osv osv..
Citera
2009-07-03, 20:25
Medlem
Jole25s avatar
Finns det verkligen ingen som har ngra tips angående detta?
Citera
2009-07-03, 20:31
Medlem
pilt77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jole25
Finns det verkligen ingen som har ngra tips angående detta?

det där verkar ju vara grundläggande kunskaper, typ sånt du lär dig i den första datorkunskapskursen du läser i grundskolan
Citera
2009-07-03, 20:36
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilt77
det där verkar ju vara grundläggande kunskaper, typ sånt du lär dig i den första datorkunskapskursen du läser i grundskolan

Jag hade datorkunskap i skolan men det där existerade knappt på den tiden förutom Word då. Det är dock nästan 20 år sedan så mitt minne sviktar lite. Finns ngt som heter access och det vet jag inte ens vad det är...
Citera
2009-07-03, 21:03
Medlem
antagonistens avatar
OT, men hur kommer det sig att du sökte jobbet om du inte har några som helst kunskaper inom ämnet?
Öste du bara ut CV:n och hoppades att någon skulle nappa, eller...?

OnT: Besök närmaste bokhandel och köp en bok som förklarar hur de olika programmen i Officepaketet används.
Du kommer knappast att kunna hjälpa personerna som ringer in till kundtjänsten, men det är en början i alla fall.
Citera
2009-07-03, 21:07
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antagonisten
OT, men hur kommer det sig att du sökte jobbet om du inte har några som helst kunskaper inom ämnet?
Öste du bara ut CV:n och hoppades att någon skulle nappa, eller...?

OnT: Besök närmaste bokhandel och köp en bok som förklarar hur de olika programmen i Officepaketet används.
Du kommer knappast att kunna hjälpa personerna som ringer in till kundtjänsten, men det är en början i alla fall.

Jag sökte jobbet. Jag ansåg att jag hade grundläggande kunskaper eller att allt går att lära sig relativt snabbt.

Jag får damma av brorsans gamla datorböcker och plugga lite... Finns det verkligen ingen härinne som varit i Irland och jobbat på HP?
Citera
2009-07-03, 21:13
Medlem
Ryghs avatar
Det är inte så att det är pga. det utländska språket du känner dig osäker? Med detta menar jag inget illa. Så mitt råd till dig är att använda Word, Excell etc. så mycket som möjligt. Då lär du dig rätt mycket.
Citera
2009-07-03, 21:43
Medlem
SweTechs avatar
Har ingen koll på HP men då jag jobbat på några andra PC tillverkares supportrar och både på första och andra line så tror jag inte att du får jobbet ifall HP's test är liknande dom tekniska test som t.ex Dell använder sig av vid anställning.

Vid min anställning där fick jag ett psykologist, ett personlighets och ett tekniskt test där det sistnämnda var det som "slog ut" flest kandidater.

Sen.. skulle du få jobbet så anordnar dom flesta utbildning på vad du ska supportera men som sagt.. du måste klara testen först.

Lycka till
Citera
2009-07-03, 22:33
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Har ingen koll på HP men då jag jobbat på några andra PC tillverkares supportrar och både på första och andra line så tror jag inte att du får jobbet ifall HP's test är liknande dom tekniska test som t.ex Dell använder sig av vid anställning.

Vid min anställning där fick jag ett psykologist, ett personlighets och ett tekniskt test där det sistnämnda var det som "slog ut" flest kandidater.

Sen.. skulle du få jobbet så anordnar dom flesta utbildning på vad du ska supportera men som sagt.. du måste klara testen först.

Lycka till

Om jag sätter mig och pluggar stenhårt i helgen tror du jag har en chans att lyckas då?
Citera
2009-07-03, 23:53
Medlem
De använder bara de här testen för att sortera ut de kandidater som kan minst. Det som är viktigast är att du är duktig på engelska och har en vilja att lära.

Sök samma jobb i ett annat namn, gör testet och skriva av alla frågor, sen gör du det igen med ditt riktiga namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in